Fiets liefhebbers, ik ben net op dit forum terecht gekomen en zit met de volgende vraag. Ik heb net een gebruikte Wilier Alpe d'Huez gekocht. Er zitten nogal wat kleine beschadigingen op die ik graag wil wegwerken en opnieuw (laten) spuiten. Het is een alu frame met carbon voorvork en carbon downtube achter. Zowel het alu als het carbon heeft kleine beschadigingen. Hoe kan ik deze het beste 'vullen'?
Daarnaast wil ik het frame stralen, kan dit met de decals er nog op of moeten deze op een andere manier verwijdert worden. Ik neem aan dat carbon niet gestraald kan worden zodat ik deze met de hand moet afschuren? Ik hoop dat er iemand is die me een beetje op weg kan helpen.
Fietsframe spuiten
-
jeepwagoneer
- Forum-lid
-
ijzerenbriek
- Forum-lid
Zelfs het lichte alu zou ik niet stralen, binneleveren bij een vakman. Ik ken de adressen niet direct van buiten maar er zijn hier forumleden genoeg die je een paar goede plaatsen kunnen aanbevelen.
Beter beetje geld uitleggen en een mooi resultaat terugkrijgen dan je frame te verkloten denk ik zo.
Beter beetje geld uitleggen en een mooi resultaat terugkrijgen dan je frame te verkloten denk ik zo.
Ge moet zére rijen als ge moet zére rijen en nie zére rijen als ge niet zére moet rijen.
www.bikepaint.nl
www.specialpaintwork.nl
Vind het zelf nogal meevallen als je het desing een beetje simpel houdt. Carbon moet geschuurd worden.
www.specialpaintwork.nl
Vind het zelf nogal meevallen als je het desing een beetje simpel houdt. Carbon moet geschuurd worden.
-
jeepwagoneer
- Forum-lid
Dank jullie wel voor de tips! JSPARIE, ben jij van bikepaint van Bemelman? Heb jullie een meel gestuurd. Ik hoop snel van julle te horen. Neos, dank je wel ga het checken op internet.
Fiets groeten,
Eric Niessen
Fiets groeten,
Eric Niessen
Ben niet van bikepaint, maar heb wel eens aardig gespoten fietsjes van ze gezien. Wellicht dat je zelf wat voorwerk kan doen (carbon schuren) om geld te besparen. Maar zou dat wel eerst met de spuiterij overleggen.
Soms werkt ook spot-repair als het echt maar een paar pitjes zijn.
Soms werkt ook spot-repair als het echt maar een paar pitjes zijn.