Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Pina en duur!

pinajohnny
Forum-lid

pinajohnny 02 nov 2008 23:06

Afgelopen vrijdag op BikeMotion een interessante discussie gehad met de mensen van Cardsport waarom Pina's in Nederland zo verrekte duur moeten zijn. Zelf heb ik afgelopen zomer een Pince in Italie gekocht bij een officiele Pina dealer. Scheelde wel even een kleine 1000 Euro. Voor dat verschil heb je een aardig groepje. Wat zijn jullie ervaringen?

Groetjes

jsparie
Forum-lid

jsparie 02 nov 2008 23:24

Maar wat was de reden volgens Cardsport dan ?

Waarschijnlijk om de simpele reden dat er van de duurdere varianten ook maar enkele per kleur of maat verkocht worden waardoor het voor de Cardsport behoorlijk duur is vooraad aan te houden of een speciale gewenste kleur in de juiste maat apart te laten overkomen vanuit Italie. De transportkosten zullen wel meevallen, maar je hebt er toch ook weer je werk aan. En er zal toch af en toe een vertegenwoordiger naar de winkels gaan die in Nederland per winkel maar geringe aantallen verkoopt. Kost ook allemaal.

Dichterbij kun je vaak ook in Duitsland al goedkoper terecht. Daar is de markt groter en zie je dat al terug in de prijzen. Maar wees dan ook wel zo eerlijk daar naar terug te gaan voor garantie. Mocht er iets zijn dan.

maurice
Forum-lid

Gebruikersavatar maurice 02 nov 2008 23:46

jsparie schreef:Maar wees dan ook wel zo eerlijk daar naar terug te gaan voor garantie. Mocht er iets zijn dan.

Nie handig..
Niets is wat het lijkt..

bigm
Forum-lid

bigm 02 nov 2008 23:58

in andere topics is wel duidelijk dat de service van cardsport in ieder geval super is maar of dat een verschil mag zijn van 1000 euro maar het zal wel met de afname te maken hebben zoals Jsparie aangeeft ,Markt in NL is duidelijk kleiner dan italie en Duitsland dus minder korting dan de duitse of italiaanse verdeler

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 03 nov 2008 00:04

In Italië zit er geen verdeler tussen, Pina verkoopt daar rechtstreeks aan FM's.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

pinajohnny
Forum-lid

pinajohnny 03 nov 2008 09:57

Bovenstaande opmerkingen was ook min of meer de strekking van Card: Moet geimporteerd worden en verlenen van service etc. Kan me daar zeker wat van voorstellen. Maar als vervent Italie ganger kon ik ook deze verleiding niet weerstaan. Natuurlijk, garantie is een hekel punt. Het is de tweede Pina die ik zo naar NL haal. e vorige was een complete Alu Prince. En dat is tot nu toe goed gegaan. De opbouw laat ik hier bij een goede dealer doen. Hij mag dan ook de onderdelen leveren

danoontje
Forum-lid

danoontje 03 nov 2008 10:04

Sorry, maar voor het geld van een Prince mag je een frame verwachten wat niet kapot gaat...
Scheuren/lak etc moet gewoon goed zijn lijkt me..
Anima Sana In Corpore Sano.

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 03 nov 2008 11:44

De praktijk blijkt alleen nog wel eens anders te zijn met dure frames. Genoeg frames die meer dan €2000 kosten en wel lak problemen krijgen.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

herera
Forum-lid

Gebruikersavatar herera 03 nov 2008 11:52

maurice schreef:
jsparie schreef:Maar wees dan ook wel zo eerlijk daar naar terug te gaan voor garantie. Mocht er iets zijn dan.

Nie handig..

Ligt eraan. Afgelopen zaterdag bij een grote tweewieler zaak geweest bij ons in de buurt (noem geen naam). Ze hebben een aantal Pina's FP3 ingekocht uit Duitsland en verwachten deze volgende maand binnen te krijgen. De prijs zal rond € 2350,- liggen afgemonteerd met SL.. das altijd nog een kleine 500,- goedkoper dan bij een dealer hier. Garantie? Geen probleem, aldus de verkoper. Loopt gewoon via ons met de importeur in Duitsland. Tja... wat is wijsheid?
"Waar een wil is is een weg, waar een weg is wil ik fietsen."

marcelweeda
Forum-lid

marcelweeda 03 nov 2008 12:20

Jammer dat Cardsport een lullige en simpele stand had in tegenstellnig tot de anderen. Daar hebben ze echt geen enkele moeite in gestopt, gewoon dezelfde stands als in de winkel. Deed wat mij betreft erg af aan het imago van Pinarello. Volgens mij hebben ze het afgelopen jaar redelijk verkocht toch? Verder was er ook niets te vinden over de Pinarello kleding, terwijl ze dit wel hebben aangekondigd op hun site. Jammer...

Vond trouwens de zwarte Prince echt geweldig mooi!

pinajohnny
Forum-lid

pinajohnny 03 nov 2008 20:30

Ja die stand viel erg tegen. Evenals dat lullige foldertje. Van de Campa stand (ook Card) was meer werk gemaakt.

Van het zwarte frame moet je inderdaad houden. Ik vond eerlijk gezegd de kleurencombinaties van de 2008 serie mooier. En daar heb ik gelukkig een van op de kop kunnen tikken.

scepticus
Forum-lid HC

Gebruikersavatar scepticus 03 nov 2008 20:39

danoontje schreef:Sorry, maar voor het geld van een Prince mag je een frame verwachten wat niet kapot gaat...

Helaas, zo werkt het niet in de fietselarij.

Juist duurdere frames zijn 'scherper' geconstrueerd, meer foefjes etc.... en zullen dus eerder stuk gaan dan een oersimpel alu frame van € 300.
Herera schreef:Afgelopen zaterdag bij een grote tweewieler zaak geweest bij ons in de buurt (noem geen naam). Ze hebben een aantal Pina's FP3 ingekocht uit Duitsland en verwachten deze volgende maand binnen te krijgen. De prijs zal rond € 2350,- liggen afgemonteerd met SL.. das altijd nog een kleine 500,- goedkoper dan bij een dealer hier. Garantie? Geen probleem, aldus de verkoper. Loopt gewoon via ons met de importeur in Duitsland.

En zo hoort het ook, de verkoper dient voor garantie te zorgen. Dus als je je Pina in NL koop is Card je niks verplicht (behoudens evt afspraken tussen Pina en Card, maar wettelijk gezien hebben ze niks met je te maken)
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

Plaats reactie