Het zit niet mee...eerste keer de bandjes oppompen. Achter geen problemen. Voor ook niet met het oppompen. Toen ik de pomp echter van het ventiel wilde halen lukte dit niet. Ik heb al behoorlijk wat kracht op het ventiel gezet (twijfel zelfs of ik het ventiel niet al (deels) uit de binnenband heb getrokken, omdat de band weer leeg gelopen is), maar de kop zit echt muur vast op het vetiel.
Het gaat hier om een BBB airboost 2 pomp (met zo'n dubbele kop met hendel erop (hendel moet naar boven staan toch?). Het ventiel is een schrader ventiel met ribbels over het gehele ventiel.
Iemand een idee hoe ik de kop er weer af krijg?
Pomp vast op ventiel
Ok bedankt. Ik heb de pomp er inmiddels af gekregen (het credo: "al het met geweld niet lukt, heb je niet genoeg gebruikt" ging hier op
). Binnenband is inderdaad stuk.
Enige vraag die nog rest is de stand van de hendel. Begrijp ik het nu goed dat als je de kop op het ventiel zet dat je de hendel naar beneden moet zetten. Dan voor het pompen de hendel naar boven doen en na het pompen de hendel weer naar beneden om hem er af te kunnen trekken?
Enige vraag die nog rest is de stand van de hendel. Begrijp ik het nu goed dat als je de kop op het ventiel zet dat je de hendel naar beneden moet zetten. Dan voor het pompen de hendel naar boven doen en na het pompen de hendel weer naar beneden om hem er af te kunnen trekken?
Cervélo & Cannondale
Bij de meeste pompen moet de hendel inderdaad omhoog om de kop te vergrendelen. De neutrale/opbergstand is dus naar beneden. Bij mijn SKS kost het naar boven draaien kracht (=> vastklemmen) en andersom schiet de hendel juist los.
heb ik dit fout gelezen?
als je de pomp op het ventiel plaatst moet de hendel evenwijdig met de luchtbuis lopen(dus niet uitgeklapt zijn) en eens ie erop staat hendel evenwijdig met ventiel plaatsen, dus uitgeklapt. eraf halen is terug het eerst verhaal:)
als je de pomp op het ventiel plaatst moet de hendel evenwijdig met de luchtbuis lopen(dus niet uitgeklapt zijn) en eens ie erop staat hendel evenwijdig met ventiel plaatsen, dus uitgeklapt. eraf halen is terug het eerst verhaal:)