carbonfiets en fietstrainer
Hallo,
Is het verstandig om een carbonfiets te plaatsen in de fietstrainer?
Op futurumshop wordt aangegeven dat dit geen probleem is, maar op andere site's zie ik staan dat het niet verstandig is niet om een carbonfiets hierin vast te zetten.
Graag jullie reactie
Is het verstandig om een carbonfiets te plaatsen in de fietstrainer?
Op futurumshop wordt aangegeven dat dit geen probleem is, maar op andere site's zie ik staan dat het niet verstandig is niet om een carbonfiets hierin vast te zetten.
Graag jullie reactie
-
Livio Livius
- Forum-lid HC
Geen enkel probleem. Verschillende tests uitgevoerd. Geen schade voor je fiets, gebruik anders even de zoekfunctie op het Forum. Al eerder zijn hier vragen over gesteld.
Btw welkom op het Forum.
Btw welkom op het Forum.
What makes the boat go faster?
Ehm, in de handleiding van m'n Cube Elite staat dat je hem niet op een trainer mag gebruiken, ik doe dat dan ook niet. Geen issue voor mij, er staat al een andere op.
Jens Voigt has four heart rate training zones: anger, rage, fury and breakaway.
Bij de meeste fietsen staat in de handleiding dat je hem niet mag gebruiken in een fietstrainer. Uitgebreidde tests hebben echter uitgewezen dat het frame geen enkele schade krijgt. Let wel erop dat je iets hebt om je zweet op te vangen.
-
frankvanboven
- Forum-lid
jsparie schreef:Denk eerlijk gezegd dat met name de meestal enorme zweetproduktie voor problemen met de lak kan zorgen. Ook bij andere frames overigens.
Over het algemeen duidt dit op te weinig koeling. Als je voldoende koeling hebt dan loopt het zweet niet van je af.
Zelf rij ik in mijn schuur, met twee openstaande sectionaaldeuren. Voor mijn snuffert staat een zware ventilator (dus geen Blokker ventilator!). Het zweten valt dan best wel mee:D
Frankvanboven schreef:jsparie schreef:Denk eerlijk gezegd dat met name de meestal enorme zweetproduktie voor problemen met de lak kan zorgen. Ook bij andere frames overigens.
Over het algemeen duidt dit op te weinig koeling. Als je voldoende koeling hebt dan loopt het zweet niet van je af.
Zelf rij ik in mijn schuur, met twee openstaande sectionaaldeuren. Voor mijn snuffert staat een zware ventilator (dus geen Blokker ventilator!). Het zweten valt dan best wel mee:D
Volgens mij als je een risico wilt lopen om verkouden te worden moet je vooral dit doen.
Het enige waar je op moet passen is dat je het zweet moet opvangen met een doek.
-
frankvanboven
- Forum-lid
Verkoudheid oplopen heeft niets te maken met wind, tocht, regen, kou etc. Het heeft wel te maken met infectie in combinatie met een verminderde weerstand.
Van oververhitting door onvoldoende koeling kan je rare verschijnselen krijgen !
Van oververhitting door onvoldoende koeling kan je rare verschijnselen krijgen !