Welke van de drie?
Ik ben op zoek naar een nieuwe fiets. Mijn budget ligt zo rond de EUR 2.000. Op Bikemotion heb ik een 3-tal fietsen gezien waar ik mijn keuze uit wil gaan maken:
Giant TCR Advanced 3
Trek Madone 4.5
Cannondale Six Ultegra SL
Voor mijn gevoel gewoon 3 goeie fietsen, die elkaar niet heel veel zullen ontlopen. Ik wil sowieso bij mijn FM langs om deze fietsen uit te proberen, voor ik tot aankoop over ga. Naar welke fiets zal jullie voorkeur uitgaan?
Giant TCR Advanced 3
Trek Madone 4.5
Cannondale Six Ultegra SL
Voor mijn gevoel gewoon 3 goeie fietsen, die elkaar niet heel veel zullen ontlopen. Ik wil sowieso bij mijn FM langs om deze fietsen uit te proberen, voor ik tot aankoop over ga. Naar welke fiets zal jullie voorkeur uitgaan?
-
patmaessen
- Forum-lid
Puur op gevoel zou ik de cannondale nemen, trek en giant zijn naar mijn idee veel breeder vertegenwoordigd in het peloton van toerfietsers en meer eenheidsworst dan cannondale. Canyon heeft voor 2000 ook heel veel fiets in de aanbieding maar dat was de vraag eigenlijk niet :p
-
colnagofreak
- Forum-lid HC
Ik denk gevoelsmatig ook dat de Cannondale de beste keus is, kijk vooral ook naar de geometrie van de 3 fietsen.
Volgens mij is de geometrie van de Giant nogal verschillend van de Cannondale!
Kijk eerst welke fiets je het beste past!
Volgens mij is de geometrie van de Giant nogal verschillend van de Cannondale!
Kijk eerst welke fiets je het beste past!
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
-
uninvitedguest
- Forum-lid
Ik zou voor die groene gaan.
Doe alles wat je doet met hart en ziel.
Mijn keuze tussen deze 3 zou de Cannondale zijn. (maar zoals gezegd in de prijsklasse 2000,- is de keuze enorm groot)
Maar zoals je zelf al zegd, ga op alledrie een uitgebreide proefrit maken en kies de fiets die het best bij je past.
Maar zoals je zelf al zegd, ga op alledrie een uitgebreide proefrit maken en kies de fiets die het best bij je past.
-
ikweetutnietmeer
- Forum-lid
als ik wat op het oog heb, check ik eerst de geometrie. m.n. de lengte van de fiets. degene die het dichts in de buurt komt bij de juiste maten geniet de voorkeur.
als eerste emotionele reactie zou ik nu cannondale roepen.
als eerste emotionele reactie zou ik nu cannondale roepen.
Ik kan niet oordelen over welke geometrie / fiets het best bij je past. Dat kun je alleen maar zelf door goed te mete en te vergelijken met je huidige fiets. Ik kan alleen maar oordelen over wat ik wel en niet mooi vind. Zelf zou ik voor de Cannondale gaan. Ik vindt de strerk aflopende bovenbuizen van Giant en Trek geen gezicht.
Live fast; die young. mijn blog
Voor 2000,- zou ik persoonlijk ook eens kijken naar 'eigen merken'.
Van Tuyl, Rings etc.
Vaak is het frame wat minder prijzig en dat geld kun je weer investeren in een net wat betere groep.
Wellicht een idee!
Mvg Roger
Van Tuyl, Rings etc.
Vaak is het frame wat minder prijzig en dat geld kun je weer investeren in een net wat betere groep.
Wellicht een idee!
Mvg Roger
Anima Sana In Corpore Sano.