Corniel schreef:Los van de vraag of je idd niet beter een racer, crosser of hybride moet aanschaffen: als je het voor woon-werk doet zou ik zeker niet voor verende onderdelen gaan. Schijfremmen passen sowieso niet binnen het budget, maar ook dat lijkt me minder.
Ik zou proberen te voorkomen dat je een bagagedrager nodig hebt, maar als je elke keer een laptop of idd moet meenemen snap ik het wel weer. (Hoewel van specifiek de laptop de levensduur wel achteruit gaat)
Even verduidelijken: De fiets hierboven was een voorbeeld; schijfremmen ben ik zelf ook niet zo'n voorstander van, maar ik zal even een lijstje geven van wensen.
Framemaat: Liefst 28",maar als 26" met langere zadelpen ook goed fietst is dat ook fijn.
Helaas kan ik niet echt onder het gebruik van een bagagedrager uitkomen, maar dar zal waarschijnlijk alleen een rugzak van 2/3 kilo op komen, dus zo'n probleem is dat waarschijnlijk niet.
Ik ben 'slechts" scholier, dus een fietsenplan of iets zit er helaas nog niet in

Schijfremmen zijn zeker niet nodig, ik zie nu dat de fiets die ik als voorbeeld aangeef die heeft, maar met V-Brakes heb ik ervaring, en die vind ik zeker goed genoeg. Op mijn (oude

) racefiets heb ik remblokjes zitten, en nooit het gevoel ge had dat ik kracht tekort kwam, en V-Brakes zijn dacht ik toch wat beter dan "normale" remblokjes dacht ik?
@de link van van Pietr: Ziet er goed uit!
Houd ik zeker in mijn achterhoofd.
Hoezo adviseren jullie om geen verende onderdelen op de fiets te nemen?
Puur omdat het onnodig is, maar ook omdat het voordeel biedt, of is er een andere reden voor?