Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

iemand ervaring met body2bike

bosna
Forum-lid

bosna 16 dec 2008 21:23

is er iemand die al eens een fiets meeting (aanpassing) heeft laten doen bij body2bike ?

en zo ja hoe heb je het ervaren ?

uninvitedguest
Forum-lid

uninvitedguest 16 dec 2008 21:31

Ben zelf van plan om dit kort na de jaarwisseling te doen.
Een aantal gasten bij mij op de sportschool zijn er geweest en zijn vol lof. Beiden vlot af van langdurige knieklachten.
Ze kijken naar je hele lijf en passen dit aan op de voor jou juiste houding op de fiets.
Zoals ik begrpen heb en op hun site heb gezien echt persoonlijk advies, eventueel aangevuld met oefeningen.
Doe alles wat je doet met hart en ziel.

patmaessen
Forum-lid

patmaessen 16 dec 2008 21:42

Ben toevallig op hun website terecht gekomen deze week i.v.m. oefeningen voor 'core' stability. Ziet er allemaal erg professioneel en goed uit. Meen ook gelezen te hebben dat CSC / Saxobank er ook langs gaat om van hun diensten gebruik te maken.

bazz
Forum-lid

bazz 20 dec 2008 12:55

Ga er ook eens langs, heb er al veel lovende reacties van gehoord.

http://www.body2bike.com/nl_bikefit_appointment.html

bosna
Forum-lid

bosna 20 dec 2008 21:41

ik heb al een afspraak gemaakt moet er 2 jan naar toe
ik ben benieuwd!

lucnoa
Forum-lid

lucnoa 21 dec 2008 20:59

Ik ben er ook klant .
Deze zijn aan iedereen aan te raden , zetten uw fiets niet goed op basis van getalletjes die uit de computer komen na het meten van een paar lichaamsmaten .
Maar zij zetten uw fiets en schoenen goed op basis van wat je lichaam u toe laat !!! En zoeken zo naar de perfectie voor een maximale rendementsoverbrenging en geven u ook oefeningen mee voor de spieren die niet naar behoren werken te verstevigen of soepeler te maken .
Vb Ik ben 20 jaar top gezond en een beetje last van mijn knie en rug , Of ik ben 58j al iets minder gezond en ook last van mijn knie en rug .
Als je dan naar diverse personen gaat voor afstelling van u fiets (ga geen namen noemen ) die wat lichaamsmaten nemen en deze in de computer ingeven om zo tot een resultaat te komen voor de afstelling van uw fiets zal dat telkens dezelfde afstelling zijn bij mij als ik 20j ben en bij mij als ik 58j ben .
En dit zal normaal bij hun niet het geval zijn omdat je lichaam van 20j veel meer aankan dan je lichaam van 58j en dat ze misschien de positie voor een fiets van een 20jarige of een 58jarige anders moeten zetten om dezelfde kwetsuren op te lossen !
Dus voor mij zijn zij ten zeerste aan te raden !

bartv
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar bartv 22 dec 2008 10:27

Hier ook zeer goede ervaring met Body2Bike. Ben er vorig jaar geweest als behoorlijk probleemgeval (asymetrie in voeten, benen etc., zat gewoon helemaal niet lekker op mijn fiets). Na 2 bezoekjes aan B2B met de nodige oefeningen en bijstellingen aan fiets binnen een paar weken veel beter. Mede daardoor mijn plezier in het fietsen teruggevonden.
De sterkte van B2B is de combinatie bikefit-fysiotherapie. Dus zoals hierboven ook al genoemd niet gewoon fiets afgesteld op lichaamsmaten maar ook rekening gehouden met souplesse, asymetrieen, etc. en het lichaam zelf wordt waar nodig ook onder hande genomen.
Conclusie: een bezoek meer dan waard, zekere als je het gevoel hebt niet helemaal lekker op je fiets te zitten. Voor zover ik weet biedt in NL alleen Oscar Bos ook een vergelijkbare combinatie bikefit-fysio.

wimmie
Forum-lid

wimmie 25 dec 2008 15:11

[quote="bosna"]is er iemand die al eens een fiets meeting (aanpassing) heeft laten doen bij body2bike ?

en zo ja hoe heb je het ervaren ?[/quote]

Ben in januari 2008 daar geweest.
Heb beenlengte verschil waardoor last van knie en heup.

Erg tevreden, nemen echt tijd voor je. Robyn als fysiotherapeut maakt een analyse van je lichaam, waarna je positie op je eigen fiets gefilmd wordt en net zo lang aangepast wordt tot je perfect zit.
Henk kan dan eventuele aanpassingen aan je fiets doen.

Het is niet goedkoop maar elke euro meer dan waard.
Wim

cesar_
Forum-lid

cesar_ 25 dec 2008 20:46

[quote="Wimmie"]Het is niet goedkoop maar elke euro meer dan waard.[/quote]

Huh? Van wat ik me heb laten vertellen is het minder dan 100 euri, en dan zijn ze met 2 personen langer dan een uur met je bezig. Moet je eens gaan kijken wat een beetje fysiotherapeut gewoon in het uur betaald wordt, en wat zijn rekenen. Vergelijk wat je elders betaalt voor een bikefit (van gelijke kwaliteit, ik heb geen vergelijkend warenonderzoek gedaan maar van wat ik hoor zijn zij voor Nederlandse begrippen erg goed!) en kom tot de conclusie dat het best meevalt ;).

21st-century
Forum-lid

21st-century 02 jan 2009 13:45

[quote="bosna"]ik heb al een afspraak gemaakt moet er 2 jan naar toe
ik ben benieuwd![/quote]

Hey buurman :D En hoe was het bij body2bike?

Groeten,

Angelo.
http://the-21st-century.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

bosna
Forum-lid

bosna 03 jan 2009 17:59

we zijn best lang bezig geweest
en hebben toch wel wat kleine aanpassingen gedaan
zadel hoogte
schoenplaatjes verzet
stuur hoogte
ik moet zeggen dat ik nu al verbetering voel (even op de tacx)
heb ook nog wat oefeningen gehad om mijn rug en schouders wat sterker te maken .
heb nu wel mijn nieuwe fiets besteld (door de meting wisten we zeker welke maat we moesten bestellen ) hoop dat ik er niet te lang op moet wachten

cesar_
Forum-lid

cesar_ 12 jan 2009 18:53

Ik ben er vorige week ook langs geweest, aanrader! Zijn ruim twee uur bezig geweest. Heb net als Bosna een aantal specifieke oefeningen gehad. Verder pluspunt; ik kan nu met mijn TT bike langs en die voor slechts 35 euri laten afstellen als ik dat wil, en tegen gelijk tarief mijn mtb. Er zijn plaatsen waar dit wel anders is.

En; de koekjes zijn er (te!?) lekker!!

Plaats reactie