Klachten, vragen, suggesties...doe 't hier.

Enquete Ergernis

53x11
Forum-lid HC

Gebruikersavatar 53x11 17 dec 2008 14:17

Met enige regelmaat worden op het forum (links naar) enquetes geplaatst. Vaak door mensen die nog nooit op het forum actief zijn geweest en na de invulperiode ook nooit meer terugkomen.
Ik irriteer me aan dit éénrichtingsverkeer en pleit ervoor dat voor het plaatsen van enquetes eenzelfde soort reglement komt als voor het verkopen van spullen. Zijn er meer mensen die er zo over denken, of sta ik alleen met mijn ergernis?
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 17 dec 2008 14:19

Ben het er helemaal mee eens; net zoals het verkoopforum zou dit recht wat mij betreft alleen voorbehouden moeten zijn aan mensen die actief iets bijdragen op het forum.

corniel
Forum-lid HC

corniel 17 dec 2008 14:21

+1 :)

foosho
Forum-lid

foosho 17 dec 2008 14:21

Eens.

't Zijn volgens mij ook vaak van die amateuristische schoolwerkstukjes zonder enig nut.
Ik heb ook nog nooit de uitslag van zo'n enquete gezien, dat is nog wel het minste wat je terug mag verwachten vind ik.

Als je actief op 't forum bent, een fatsoenlijke enquete maakt en vervolgens de resultaten deelt, heb ik er niet echt problemen mee.

Livio Livius
Forum-lid HC

Livio Livius 17 dec 2008 14:26

+2
What makes the boat go faster?

roger
Forum-lid

roger 17 dec 2008 14:39

+3
I live to ride,I ride Passoni

rob74
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar rob74 17 dec 2008 14:48

Niet mee eens!

Er zijn mensen die informatie brengen en er zijn mensen die informatie halen.
Een enquetteur haalt informatie; iemand die mee leest op het forum haalt ook alleen maar informatie. Zo kun je iedereen die meeleest ook wel een ban op gaan leggen. Als ik een topic start met een vraag over bijvoorbeeld zadels, word ik ook niet meteen in de ban gedaan omdat ik nog nooit een zinnige post over zadels in het verleden heb gedaan.

Lang leve de mensen die informatie zoeken!
en ook
Lang leve de mensen die informatie brengen!
Live fast; die young. mijn blog

scepticus
Forum-lid HC

Gebruikersavatar scepticus 17 dec 2008 14:51

Apart subforum voor enquetes vind ik nog best een idee
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

53x11
Forum-lid HC

Gebruikersavatar 53x11 17 dec 2008 15:00

[quote="GastheerG"]Mensen moeten dingen kunnen leren (...)[/quote]
Als werknemer van een universiteit ben ik het hier mee eens uiteraard, alleen wat mij betreft niet op deze manier.

[quote="GastheerG"]Plus dat ik pertinent TEGEN kwaliteitschifting op een forum ben. Dan weet ik er nog wel een paar. [/quote]
Alhoewel ik me wild kan ergeren aan een slecht opgestelde enquete (ik zal wel issues in die richting hebben, als onderzoeker zijnde...) heeft de kwaliteit van de enquete niets met het door mij gemaakte punt te maken.

[quote="GastheerG"]Wel zou het handig zijn als enquetes geclusterd werden. Evt in een topic/subforum (oid) wat onzichtbaar is voor daar niet aan mee wil werken.
Gewoon in je profiel enquetes J/N
Plus een knopje aanmelden enquete.
(...)[/quote]

KAN, maar waarom die moeite? Het verkoopreglement werkt (redelijk) goed, dus ik zie niet waarom dat bij enquetes niet ook toegepast kan worden.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

foosho
Forum-lid

foosho 17 dec 2008 15:00

@het subforum idee: 't zou dit probleem wel oplossen, helemaal als je het uit kunt zetten :), maar enquetes faciliteren is niet een van de doelen van dit forum imo, dus een apart subforum daarvoor vind ik ongepast (nog even afgezien van de stormloop enquetes die een prominente vermelding op het forum te weeg zal brengen).

Ik heb nog wel een idee: Voor een enquete heb je eerst toestemming nodig van een moderator (die ook even de enquete bekijkt), gebeurt wel op meer fora.

Plaats reactie