4-kant trapas campa maat
-
- Forum-lid
- Berichten: 611
- Lid geworden op: 15 sep 2007 00:33
op deze pagina staan verschillende campa trapassen met vierkant as.
http://www.mantel-bikeparts.nl/productenlijst/78
wat betekenen de verschillende aanduidingen : 102/111/115.5 mm
http://www.mantel-bikeparts.nl/productenlijst/78
wat betekenen de verschillende aanduidingen : 102/111/115.5 mm
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
-
- Forum-lid
- Berichten: 611
- Lid geworden op: 15 sep 2007 00:33
Amclassic-fan schreef:Dat zijn de breedtes van de assen. Chorus en Record 102 mm zijn voor de bijbehorende dubbele crankstellen. Record 111 mm is voor Chorus en Record triples.
ok, thx
wat heb ik dan nodig bij een 68mm bracketpot en een Centaur compact crankstel?
of heeft de breedte van de pot er niets mee te maken?
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5547
- Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10
102 en BSA draad (68mm).
What makes the boat go faster?
- de zwarten
- Forum-lid HC
- Berichten: 4229
- Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17
hier bijvoorbeeld wel
Dus 111mm. Ik heb wel de indruk dat het met 102mm ook wel kan lukken (maar dat is dus niet mijn suggestie
)
Dus 111mm. Ik heb wel de indruk dat het met 102mm ook wel kan lukken (maar dat is dus niet mijn suggestie

Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
©®

-
- Forum-lid
- Berichten: 611
- Lid geworden op: 15 sep 2007 00:33
verhelderende antwoorden. thx allemaal
-
- Forum-lid
- Berichten: 96
- Lid geworden op: 09 jan 2007 20:04
Een aansluitende vraag hierop:
Ik ga de bladen van m'n Centaur 2004 crankstel vervangen, deze zijn op. Voor 75 euro heb ik nu een Chorus crankstel gekocht, gelet op het aantal tandjes en de cranklengte maar de trapasbreedte over het hoofd gezien..
Chorus dubbel is 102 en Centaur dubbel is 111 (mijne nog niet gemeten maar die zal ik hebben lijkt me). Een Centaur crankstel op Chorus trapas lijkt me problemen geven, maar is dit andersom ook zo? In het slechtste geval kan het niet en heb ik voor 75 euro een 39+53 gekocht, nog een redelijke prijs. Wanneer het wel kan, zonder ongunstige bijwerkingen, heb ik een mooier Chorus crankstel
Ik ga de bladen van m'n Centaur 2004 crankstel vervangen, deze zijn op. Voor 75 euro heb ik nu een Chorus crankstel gekocht, gelet op het aantal tandjes en de cranklengte maar de trapasbreedte over het hoofd gezien..
Chorus dubbel is 102 en Centaur dubbel is 111 (mijne nog niet gemeten maar die zal ik hebben lijkt me). Een Centaur crankstel op Chorus trapas lijkt me problemen geven, maar is dit andersom ook zo? In het slechtste geval kan het niet en heb ik voor 75 euro een 39+53 gekocht, nog een redelijke prijs. Wanneer het wel kan, zonder ongunstige bijwerkingen, heb ik een mooier Chorus crankstel

-
- Forum-lid
- Berichten: 96
- Lid geworden op: 09 jan 2007 20:04
Begrepen, alleen bladen verwisselen dus
Dank je!

Arno Janssen schreef:Begrepen, alleen bladen verwisselen dusDank je!
Hoi,
En als je Centaur as is opgebruikt vind je wellicht nog een Chorus as voor een 45 a 50 euri.
Vergewis je er wel van dat het kan op je frame want soms past een 102 as en bijhorende crank zo nauw dat je met moeite een sigarettenblaadje tussen het eind van de crankarm en de liggende achterbrug krijgt....
Ciao,

Snobisme is een dure hobby...
-
- Forum-lid
- Berichten: 113
- Lid geworden op: 30 mei 2007 11:49
Ik ga binnenkort een Miche crankstel (Miche Young) op een fiets monteren. En dacht een campagnolo trapas te moeten gebruiken. 2 kettingbladen. Ik dacht 102mm te moeten kopen, maar dat kan dus net zo goed 111mm zijn?
Hoi,
Neen, bij elk type crankstel hoort een bepaalde lengte as zoniet klopt je kettinglijn niet meer.
In sommige gevallen kan je wat met asjes goochelen en komt alles nog in de plooi maar da's dus niet de regel.
Even opsnorren wat normaliter bij je crankstel hoort dus.
Ciao,
Neen, bij elk type crankstel hoort een bepaalde lengte as zoniet klopt je kettinglijn niet meer.
In sommige gevallen kan je wat met asjes goochelen en komt alles nog in de plooi maar da's dus niet de regel.
Even opsnorren wat normaliter bij je crankstel hoort dus.
Ciao,

Snobisme is een dure hobby...