Hoi,
Weet iemand of een XTR RD-M971-SGS achterderailleur te combineren is met Ultegra STI 6603 ?
En ja, ik weet dat XTR eigenlijk 9 speed is, maar als de uitslag van de XTR derailleur hetzelfde is bij x kabelverplaatsing als een Ulltegra, dan zou het moeten kunnen.
Graag een ervaringsdeskundige aan het woord (cyclecrosser ??)
Bij voorbaat dank
BigFloor
XTR RD-M971-SGS achterderailleur te combineren met Ultegra STI 6603 ?
Forumlid Cervelootje heeft wel flatbar shifters van de ultegra groep gecombineerd met een XTR achterderrailleur icm een 10 speed cassette. Het lijkt me dat flatbar shifters niet anders werken dan de gewone shifters dus ik denk dat het wel zou moeten kunnen...
Disclaimer: deze post is met de grootst mogelijke zorg opgesteld, taal en spelfouten onder voorbehoud.
-
- Forum-lid HC
Het gaat om de afstand die de kabel aflegt bij het schakelen bij de mtb (Xtr dus) is die 1:2 bij shimano als dit bij race ook zo is dan kan het gewoon.
Er rijden zat mtb'ers met een dura ace derailleur dus ik denk dat het antwoord "ja het gaat" zal zijn.
Er rijden zat mtb'ers met een dura ace derailleur dus ik denk dat het antwoord "ja het gaat" zal zijn.
-
- Forum-lid HC
MMM volgens mij gaat een xtr voorderailleur ook nog wel of kan ie het aantal tanden dan niet aan?
Maargoed dat lijkt met ook niet echt nodig, zoals bovenstaande juist veel lichte mtb's worden voorzien van een dura ace voorderrailleur en soms zelf achter
Maargoed dat lijkt met ook niet echt nodig, zoals bovenstaande juist veel lichte mtb's worden voorzien van een dura ace voorderrailleur en soms zelf achter
Nou, heb het eindelijk op de fiets gemonteerd, meteen het grote voorblad vervangen door een FSA met 48 tanden.
Werkt dus perfect zo'n XTR achterderailleur in combinatie met een Ultegra Triple groep.
Werkt dus perfect zo'n XTR achterderailleur in combinatie met een Ultegra Triple groep.
Canyon's in 2XL: Aeroad CF SLX '24, Ultimate CF SL '18, AL SLX '18 & Grail2 CF SL '24