wie interesse in Xian TI-bike frame?
-
- Forum-lid
test van de Ti-Bike in Fiets op op de site gelezen?
ik ben al in contact met Porter van TI_Bike.
ik heb de bouwtekening van de 48cm en 50cm als pdf voor degenen die toevallig naar deze maat op zoek zijn.
op zich ziet alles er goed uit met de juiste (diameter)maten en graden zitbuis, aanlasnokje derrailleur. etc. etc.
bij afname van meerdere frames kan waarschijnlijk korting verkregen worden.
ben je geïnteresseerd in een frame van Xian, laat het effe weten.
eerlijk gezegd weet ik nog niet hoe het dan verder moet maar ja meer personen weten meer dan 1. suggesties welkom.
niet iedereen kan zich een merlin of litespeed afforden. op het moment is 350USD slechts 270EUR (voor evt. invoerrechten en transportkosten)
ik ben al in contact met Porter van TI_Bike.
ik heb de bouwtekening van de 48cm en 50cm als pdf voor degenen die toevallig naar deze maat op zoek zijn.
op zich ziet alles er goed uit met de juiste (diameter)maten en graden zitbuis, aanlasnokje derrailleur. etc. etc.
bij afname van meerdere frames kan waarschijnlijk korting verkregen worden.
ben je geïnteresseerd in een frame van Xian, laat het effe weten.
eerlijk gezegd weet ik nog niet hoe het dan verder moet maar ja meer personen weten meer dan 1. suggesties welkom.
niet iedereen kan zich een merlin of litespeed afforden. op het moment is 350USD slechts 270EUR (voor evt. invoerrechten en transportkosten)
-
- Forum-lid HC
Mooi initiatief maar:
Een aanlasnok op een Ti frame is niet aan te bevelen. Je verzwakt het materiaal ter plekke onnodig (moet worden gelast of gepopt en dan ontstaan er problemen met de alu popnagels). Zegt niets over het totale frame maar is enkel een indicatie.
Een aanlasnok op een Ti frame is niet aan te bevelen. Je verzwakt het materiaal ter plekke onnodig (moet worden gelast of gepopt en dan ontstaan er problemen met de alu popnagels). Zegt niets over het totale frame maar is enkel een indicatie.
-
- Forum-lid
okay sharkman thanks.
lijkt me bij porter geen probleem, dan bestel je m gewoon zonder aanlasnok.
die chinezen maken nog een fiets met vierkante buizen als het moet...;0)
lijkt me bij porter geen probleem, dan bestel je m gewoon zonder aanlasnok.
die chinezen maken nog een fiets met vierkante buizen als het moet...;0)
-
- Forum-lid HC
beter, goed informeren naar de zitbuisdiameter (om verassingen te voorkomen). Als ze toch alles maken, probeer er eentje voor niet geintegreerd te krijgen. King ziet er beter uit en is gewoon probleemloos.
-
- Forum-lid
goeie tips
hoewel ik weet dat het een en ander mogelijk is, wil ik toch proberen een en ander zo simpel mogelijk te houden om fouten tegen te gaan.
alhoewel een simpel recht balhoofdbuisje monteren toch geen probleem zou moeten zijn...
hoewel ik weet dat het een en ander mogelijk is, wil ik toch proberen een en ander zo simpel mogelijk te houden om fouten tegen te gaan.
alhoewel een simpel recht balhoofdbuisje monteren toch geen probleem zou moeten zijn...
Ik heb er al twee, ze worden volgens mij standaard voor niet-geïntegreerd balhoofd gemaakt. Ik heb "dus" op beide C. King zitten. Nokjes zijn bij mij gelast, geen problemen mee.
Mijn advies is om er meteen zadelpen + bidonhouders bij te kopen.
Ik heb 1 frame met carbon achtervork, zou ik de volgende keer niet meer doen omdat het carbon niks toevoegt en het carbon niet helemaal glad uit de mal gekomen was (dus niet helemaal gladjes).
Ze hebben trouwens ook MTB frames.
Ik heb 1 frame met carbon achtervork, zou ik de volgende keer niet meer doen omdat het carbon niks toevoegt en het carbon niet helemaal glad uit de mal gekomen was (dus niet helemaal gladjes).
Op toilet gelezen: "Toen pissen plassen werd is het gezeik begonnen"
Volgens mij is een niet-geïntegreerd balhoofdsbuis standaard, en moet je juist vragen om iets anders. Verder krijg je een enorm gedetailleerde tekening met alle maten gemaild. Je kunt dan alles aangeven wat je wilt veranderen, waarna je een nieuwe tekening krijgt. Ze gaan pas aan de slag als jij je definitieve goedkeuring geeft.
Ik ben zelf ook zeker van een keer zo'n frame te bestellen, maar nu nog even niet.
Ik ben zelf ook zeker van een keer zo'n frame te bestellen, maar nu nog even niet.
-
- Forum-lid
pipootje schreef:Ik heb er al twee, ze worden volgens mij standaard voor niet-geïntegreerd balhoofd gemaakt. Ik heb "dus" op beide C. King zitten. Nokjes zijn bij mij gelast, geen problemen mee.
top! jij bent het bewijs dat het werkt. kun je iets zeggen over hoe het invoeren van het frame ging qua kosten en papierwerk?
Leon1 schreef:Kun je aangeven op welke prijs het frame komt? Privebericht zenden mag uiteraard. Weet jij ook het verzenden? En hoeveel korting als er meerdere besteld worden?
Degene die de groepsaankoop wil regelen moet deze info geven. Ik heb de fietsen al een jaar en geen spijt. Je hebt bankkosten, kosten van vervoer, en evt. invoerrechten/BtW. Als je geluk hebt (had ik) dan heb je die laatste kosten niet.
Op toilet gelezen: "Toen pissen plassen werd is het gezeik begonnen"
-
- Forum-lid
prijzen die ik doorgekregen heb zijn de onderstaande.
aantallen zijn alleen redelijk overdreven, ik ben er altijd van uit gegaan dat ik 455USD zou moeten betalen. da's ongeveer 350EUR ex.evt.invoerrechten, transport etc.
* 1set FOB XI'AN USD455.00/set*
* 5set FOB XI'AN USD435.00/set*
* 10set FOB XI'AN USD425.00/set*
* 20set FOB XI'AN USD415.00/set*
* 30set FOB XI'AN USD405.00/set*
* 50set FOB XI'AN USD395.00/set*
*100set FOB XI'AN USD385.00/set*
*200set FOB XI'AN USD375.00/set*
*300set FOB XI'AN USD365.00/set*
*500set FOB XI'AN USD355.00/set*
aantallen zijn alleen redelijk overdreven, ik ben er altijd van uit gegaan dat ik 455USD zou moeten betalen. da's ongeveer 350EUR ex.evt.invoerrechten, transport etc.
* 1set FOB XI'AN USD455.00/set*
* 5set FOB XI'AN USD435.00/set*
* 10set FOB XI'AN USD425.00/set*
* 20set FOB XI'AN USD415.00/set*
* 30set FOB XI'AN USD405.00/set*
* 50set FOB XI'AN USD395.00/set*
*100set FOB XI'AN USD385.00/set*
*200set FOB XI'AN USD375.00/set*
*300set FOB XI'AN USD365.00/set*
*500set FOB XI'AN USD355.00/set*