Fietsvrouwen aan het woord. Tips, ervaringen en adviezen.

Dames fietsbroek met bretels

paulien
Forum-lid

paulien 04 feb 2009 16:59

Hallo,

Ik ben op zoek naar een korte damesbroek met bretels. Ik heb een ultima, maar daarvan vind ik het zeem niet prettig, de bretels wel. Persoonlijk vind ik de bretels die tussen de borsten doorlopen ook vreselijk.
Heeft er iemand nog tips voor broeken van andere merken.
Alvast bedankt
Paulien

bibske
Forum-lid

bibske 17 feb 2009 12:20

Ik heb zelf een damesbroek van Nalini, de zeem is erg prettig en van de bretels merk ik niets. Het is een halflange maar dat doe ik ook nooit meer. Verder heb ik een korte van Texner met herenzeem maar ik merk geen verschil met de dameszeem en ik denk dat mijn volgende broek ook gewoon een herenbroek wordt.

tes_
Forum-lid

tes_ 09 mar 2009 19:42

Ik heb ook een damesbroek van Ultima, maar die zeem vind ik inderdaad echt niet lekker. Alles gaat dubbel zitten heb ik het idee. Verder heb ik ook veel herenbroeken met bretels. Als je niet te grote borsten hebt, zijn deze bretels volgens mij geen probleem. Qua zeem merk ik ook niet veel verschil met dames- en herenbroeken. Mijn lekkerst zittende broek is echter wel een damesbroek met bretels: het is een broek van Briko. Ik heb eigenlijk geen idee of dit merk veel te verkrijgen is, heb hem zelf bij Rose (duitsland) vandaan.
De bretels zijn niet echt bretels, want het netgaas loopt door tot boven je borsten.
Maar goed, Briko heeft dus goede damesbroeken, maar er is volgens mij lastig aan te komen. Je kunt ook een keer een mannenbroek proberen.

trudie
Forum-lid

trudie 09 mar 2009 20:31

Ook voor mij gewoon herenbroeken, alles is goed behalve de Nalini met die naad over het midden van de zeem.

Damesbroeken zijn vaak met kortere pijpen, niet handig als je binnenbeenlengte 95 cm is.

paulien
Forum-lid

paulien 09 mar 2009 21:00

Hoi,

Bedankt voor jullie reacties. Inmiddels heeft ultima een nieuwe broek, met een nieuw soort zeem. Ik heb hem bij futurumshop besteld en wacht met spanning af. Wat betreft het feit dat ik een damesbroek wil is omdat ik nogal klein van stuk ben (1.53m) en als ik dan een herenbroek aan trek komen de pijpen bijna over mijn knieen. Jullie horen nog wel hoe de broek en het zeem zijn.
Groetjes Paulien
Paulien

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 10 mar 2009 19:12

[quote="Trudie"]Ook voor mij gewoon herenbroeken, alles is goed behalve de Nalini met die naad over het midden van de zeem.

Damesbroeken zijn vaak met kortere pijpen, niet handig als je binnenbeenlengte 95 cm is.[/quote]

Over Nalini hoor ik juist weer hele goede verhalen uit het damespeloton.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!

trudie
Forum-lid

trudie 11 mar 2009 20:56

dat zijn dan waarschijnlijk de dameszemen, die zijn uit één stuk.
En iedereen is anders, dus wat ik niet prettig vind, vindt een ander misschien wel fijn.

bibske
Forum-lid

bibske 24 mar 2009 00:40

Als je niet erg lang bent dan is Nalini wel een goeie keuze denk ik. Mijn probleem met Nalini is ook de pijplengte die ik trouwens ondertussen opgelost heb met kniestukken!

janjmagic
Forum-lid

janjmagic 29 mar 2009 13:00

Wij bestellen onze fietsbroeken bij Huisjes in Loozen (Lorini) De dames zijn zeer enthousiast over de zeem maar ook over de lengte van de pijpen. De heren ook trouwens.
Geen zee te diep, geen berg te hoog.

bibske
Forum-lid

bibske 21 apr 2009 13:38

Paulien, hoe bevalt je nieuwe Ultima?

paulien
Forum-lid

paulien 21 apr 2009 15:29

Hoi,

Ik heb de broek pas vorige week ontvangen en heb er van het weekend voor het eerst 60 km mee gefietst.
De broek zit echt lekker. Het zeem is lekker dik op de goede plaatsen en zit beter dan het zeem van het goedkopere model (meer variatie in dikte). De bretels van de broek zit ook lekker en loopt mooi langs de borsten. De bovenkant is wit en van zweetafvoerend materiaal (de broek ziet er in het echt anders uit dan op het plaatje van de futurumshop). De pijpen zitten goed en lijken iets langer dan het goedkopere model.
Al met al kan ik zeggen dat hij me goed beviel.
Groetjes Paulien
Paulien

jaapieo
Forum-lid

jaapieo 03 mei 2009 19:53

Hallo

Ik heb me verbaasd over de discussies t.a.v. onderbroeken dragen onder een fietsbroek. Had geen idee dat er vrouwen bestonden die dat deden. En volgens mij hoeft het ook helemaal niet, want er zijn inmiddels zoveel goede fietsbroeken.

Ik ben helemaal gek van Assos en Gonso (met of zonder bovenstuk allebei geweldig). En eigenlijk is Gonso net zo goed als Assos maar ik vind de afwisseling van zeemsoorten wel prettig. Ik heb ook Ultima gehad maar daar vond ik het zeem veel te dun van.

groetjes Liesbeth

mijn Flickr

Plaats reactie