Ik als beginnend fietser, heb een nieuwe fiets op het oog. Met 8-speed sora shifters, sora voorderailleur, tiagra achterderailleur en 8-speed casette.
Omdat ik sora toch wel iets te min vind, zou ik dit graag willen upgraden naar tiagra. Tiagra heeft echter alleen 9-speed.
Volstaat het om de shifters te vervangen door tiagra 9-speed en een 9-speed cassette er op te leggen of moet ik nog anderen dingen aanpassen.
Bij voorbaat dank voor al uw kennis.
Van 8-speed naar 9-speed
- daniel1975
- Forum-lid HC
Vergeet de ketting niet.... Die is bij 9sp ook smaller.
(en past een 9sp cassette op een 8sp body??)
(en past een 9sp cassette op een 8sp body??)
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
Ik vind het altijd zonde dat Sora zo wordt afgekraakt. De kwaliteit van Sora nu is die van Tiagra 3 jaar geleden, de kwaliteit van 105 5 jaar geleden en zo voort.
Zo ontzettend slecht is Sora niet.
Als er een goed werkende Sora op zit zou ik eerst die maar eens kapot rijden voordat je gaat investeren in upgrade.
Eerlijk, die extra versnelling minder zal je de tour niet doen verliezen.
Zo ontzettend slecht is Sora niet.
Als er een goed werkende Sora op zit zou ik eerst die maar eens kapot rijden voordat je gaat investeren in upgrade.
Eerlijk, die extra versnelling minder zal je de tour niet doen verliezen.
Nee, zo ontzettend slecht vind ik het ook niet., ik heb er eigenlijk geen problemen mee.
Bijna alles werkt ook goed hoor, daar niet van.
Alleen begint de achterderailleur wat minder mooi te lopen en wil ik er ook betere remmen op hebben, mocht ik er deze zomer mee naar de Alpen gaan.
Bijna alles werkt ook goed hoor, daar niet van.
Alleen begint de achterderailleur wat minder mooi te lopen en wil ik er ook betere remmen op hebben, mocht ik er deze zomer mee naar de Alpen gaan.