cross bike of fitnessbike?
Goedemiddag,
Ik wil graag dit jaar beginnen met fietsen buiten, na al een paar jaar binnen gespind te hebben.
Op de site van Merida ben ik aan het oriënteren geweest. Wat is nu het wezenlijke verschil tussen een crossbike en een fitnessbike?
gr,
Bo
Ik wil graag dit jaar beginnen met fietsen buiten, na al een paar jaar binnen gespind te hebben.
Op de site van Merida ben ik aan het oriënteren geweest. Wat is nu het wezenlijke verschil tussen een crossbike en een fitnessbike?
gr,
Bo
-
cubemeister
- Forum-lid
waarom perse een fiets met flatbar (recht stuur), als je wat fanatieker wilt gaan fietsen is een racestuurtje wel zo lekker denk ik.
hoe zie jij je toekomstige fiets carriere ongeveer voor je? als je dat beknopt neerzet kunnen een aantal mensen je hier van bijzonder intressant commentaar voorzien.
hoe zie jij je toekomstige fiets carriere ongeveer voor je? als je dat beknopt neerzet kunnen een aantal mensen je hier van bijzonder intressant commentaar voorzien.
tarmac expert sram force
venge pro race sram force 22
BMC TE02 xt/xtr
BMC TE02 xt/xtr
-
cubemeister
- Forum-lid
oke, blijft de vraag waarom je het zoekt in de crossbikes en fitnessbikes en niet in een cyclocrosser of racefiets
tarmac expert sram force
BMC TE02 xt/xtr
BMC TE02 xt/xtr
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Een fitness-bike is een racefiets met een flatbar.
Een crosshybride heeft idd andere remmen, net als een crossfiets.
bredere banden, flat bar, geveerde voorvork.
Zelf heb ik naast mijn racefiets sinds kort ook een crosshybride, om lekker in het najaar
en winter door te fietsen. Soms een veldrit maar ook gewoon op de weg.
Het geeft mij met modder en prut op de weg een iets safer gevoel.
Voor mij is het echt een fiets voor "erbij" en niet om lekkere lange ritten te fietsen.
Dat gaat veel lekkerder op een racefiets.
Een crosshybride heeft idd andere remmen, net als een crossfiets.
bredere banden, flat bar, geveerde voorvork.
Zelf heb ik naast mijn racefiets sinds kort ook een crosshybride, om lekker in het najaar
en winter door te fietsen. Soms een veldrit maar ook gewoon op de weg.
Het geeft mij met modder en prut op de weg een iets safer gevoel.
Voor mij is het echt een fiets voor "erbij" en niet om lekkere lange ritten te fietsen.
Dat gaat veel lekkerder op een racefiets.