Michiel145 schreef:Bedankt voor de reacties!
Maar ik heb nog even zitten kijken, en het valt me op de een occasion bij een FM bijna even duur is als een nieuwe van een 'dozenschuiver'. Buiten dat is het aanbod in occasions aardig beperkt. Althans, bij de FM's in omgeving Amersfoort..
Wat betreft de prijs, dat klopt. Het is ook een afweging. Mijn eerste fiets had ik op marktplaats gekocht, te groot. Het bleek dat mijn benen relatief langer zijn dan mijn bovenlijf / armen. Daardoor moet ik meer letten op de bovenbuislengte omdat die voor mij beperkend is.
Daar werd ik door de FM op gewezen nadat hij mij van boven tot onder opgemeten had. Ik heb bij hem ook een fiets gekocht die ik op internet misschien 10% goedkoper had kunnen krijgen. Maar nu heb ik een fiets perfect afgesteld op mijn maat en voorkeur (meer toergericht ipv race), de bandjes die ik wil, een cassette naar voorkeur, computertje en bidonhoudertjes gemonteerd. Gewoon af.
Zelf ben ik redelijk handig, dus ik kom er niet vaak voor onderhoud ofzo, maar ben je dat niet dan zou ik ook bij een FM kopen. Heb je een rateltje in de ketting dan kun je tenminste gewoon even langsfietsen en wordt dat even opgelost. Jij tevreden, hij tevreden....
Succes met je afwegingen.