Vraaje over vreem rijgedrag Fulcum velgen
Hallo mensen,
een vraagje:
heb in December afgelopen jaar een set fulcum racing 7 velgen gekocht,
nu ongeveer 250 km opgereden, en heb het gevoel als ik op een vlak stuk asfalt fiets, dat ik nog steeds op klinkers of kindkopjes fiets. dus een regelmatige hobbel. had het eerst voor mij gevoel niet, maar je gaat er op letten en dan voel je het de hele tijd, het is echt een regelmatige doef doef doef zeg maar, beetje kinderlijk omschreven maar goed het zij zo.
Wie weet wat het kan zijn??
gr martijn
een vraagje:
heb in December afgelopen jaar een set fulcum racing 7 velgen gekocht,
nu ongeveer 250 km opgereden, en heb het gevoel als ik op een vlak stuk asfalt fiets, dat ik nog steeds op klinkers of kindkopjes fiets. dus een regelmatige hobbel. had het eerst voor mij gevoel niet, maar je gaat er op letten en dan voel je het de hele tijd, het is echt een regelmatige doef doef doef zeg maar, beetje kinderlijk omschreven maar goed het zij zo.
Wie weet wat het kan zijn??
gr martijn
Race: Specialized Roubaix
CX: cube cross race sl
TT: Cube Aerium HPA Pro
CX: cube cross race sl
TT: Cube Aerium HPA Pro
Een slag in je wiel?
Ik hoop niet dat ik nu voor Captain Obvious speel..
Anders verwacht ik natuurlijk wel een passende beloning..
Ik hoop niet dat ik nu voor Captain Obvious speel..
Anders verwacht ik natuurlijk wel een passende beloning..
Het kan een hoogteslag in de velg zijn, maar het kan ook aan de buitenband liggen.
Als ergens in je wiel de binnenband net niet goed onder de buitenband gefrot zit, zou het kunnen zijn dat er een soort bobbeltje in de band zit. Dit los je op door alle lucht eruit te halen. De band netjes monteren en opnieuw opppompen.
Als ergens in je wiel de binnenband net niet goed onder de buitenband gefrot zit, zou het kunnen zijn dat er een soort bobbeltje in de band zit. Dit los je op door alle lucht eruit te halen. De band netjes monteren en opnieuw opppompen.
Live fast; die young. mijn blog
Klinkt bekent, heb dit ook bij de combinatie fulcrum 7 en conti ultra sport. Moet de buitenband eerst tot 8,5 bar oppompen, dan springt de band goed in de velg en kan er wat druk uit. Bij een lekke band onderweg wel vervelend, betekend meestal hobbelend naar huis. bij de grandprix 4000s heb ik het probleem niet
Als er geen hoogteslag in je wiel zit, kan het bijna niets anders zijn dan de binnen-en buitenband combinatie. Iets zit daar niet goed.
Fietsmaat van me had hetzelfde na opleggen van nieww buitenbanden. Na opnieuw monteren probleem opgelost.
Fietsmaat van me had hetzelfde na opleggen van nieww buitenbanden. Na opnieuw monteren probleem opgelost.
Het verhaal komt me bekend voor maar dan met racing 1 wielen. Weet iemand of wielspeling vaker voorkomt bij racing 1? Het wiel is kaarsrecht en heeft een paar ritten normaal gedraaid. Nu zit er ineens een beetje speling in en lijkt het wel alsof er een slag inzit. 'Helaas' is dit niet het geval en is het vooralsnog gissen..