Cube, Cube of specialized
Ik ben op zoek naar een racefiets om door de week en in het weekend wat te toeren. Ik heb de volgende fietsen op het oog, maar de keus blijft moeilijk vind ik.
Cube agree
Cube agree GTC pro
Specialized Roubaix
Prijs licht op hetzelfde niveau. Ik ben 1.80m lang en 71 Kg dus dit vereist niets speciaals neem ik aan. Ik vind ze alle drie erg mooi dus de vraag is waar moet ik verder de keus door laten bepalen?
Cube agree
Cube agree GTC pro
Specialized Roubaix
Prijs licht op hetzelfde niveau. Ik ben 1.80m lang en 71 Kg dus dit vereist niets speciaals neem ik aan. Ik vind ze alle drie erg mooi dus de vraag is waar moet ik verder de keus door laten bepalen?
Nihil Sin Labore
Ik was bij de Roubaix uitgekomen vanwege het comfort, ik had de Tarmac ook wel gezien maar minder comfortabel dus. Als ik moet kiezen tussen de Roubaix of de Tarmac dan zou het de Roubaix worden denk ik. De cube's waren interessant vanuit prijs en afmontage. Wat zal ik merken van het frame, alu of carbon? Bij carbon heb je minder last van trillingen dacht ik maar in de winkel gaven ze aan dat alu toch comfortabeler is?
erwink schreef:janjmagic schreef:De Cube pro. Goede afmontage, schitterend geheel, mooie kleurstelling en goede rij eigenschappen.
Voor een grrot gedeelte mee eens maar wat bedoel je met goede rij eigenschappen (t.o.v. de aluminium agree versie?).
Ik vind persoonlijk carbon toch echt comfortabeler.
Geen zee te diep, geen berg te hoog.
Carbon is niet per definitie comfortabel. Het ene carbonframe is het andere niet, net zoals het ene aluframe het ander niet is.
Het belangrijkste bij comfort is een goede zithouding die past bij je fietsdoel. Ben een echte toerfietser? Dan zit je beter iets rechterop en heb je dus een relatief langere balhoofdbuis nodig. Rijd je zo hard mogelijk? Dan zit je liever wat dieper en heb je dus een kortere balhoofdbuis nodig. Natuurlijk doet het frame ook wel aan het dempen van schokken en doet het ene frame dat beter dan het andere, maar ik blijf bij mijn eerste zin. Bij carbon vs alu zijn nog veel meer kanttekeningen te maken.
Ik zou in dit verhaal gaan voor de Cube carbon. Die heeft een kortere balhoofdbuis. Ik hou ervan om diep te zitten.
Ik zou jou van deze drie de aluminium Cube aanraden. Die heeft een uitstekende afmontage en heeft een langere balhoofdbuis.
De Roubaix heeft ook een comfortabele geometrie, de afmontage is echter beduidend minder in mijn ogen.
Het belangrijkste bij comfort is een goede zithouding die past bij je fietsdoel. Ben een echte toerfietser? Dan zit je beter iets rechterop en heb je dus een relatief langere balhoofdbuis nodig. Rijd je zo hard mogelijk? Dan zit je liever wat dieper en heb je dus een kortere balhoofdbuis nodig. Natuurlijk doet het frame ook wel aan het dempen van schokken en doet het ene frame dat beter dan het andere, maar ik blijf bij mijn eerste zin. Bij carbon vs alu zijn nog veel meer kanttekeningen te maken.
Ik zou in dit verhaal gaan voor de Cube carbon. Die heeft een kortere balhoofdbuis. Ik hou ervan om diep te zitten.
Ik zou jou van deze drie de aluminium Cube aanraden. Die heeft een uitstekende afmontage en heeft een langere balhoofdbuis.
De Roubaix heeft ook een comfortabele geometrie, de afmontage is echter beduidend minder in mijn ogen.