Pedaal vast!
tja... dat kan op een paar manieren opgelost
- goede pedaalsleutel/ imbus verlengen met een pijp.
- ff chekke dat je wel de goede kant op draait! (daar kan je je wel eens in vergissen)
rechts is linksom los, links rechtsom los, bij campagnolo aan bijde kanten links.
heel veel kruipolie (wd-40 trekt er niet in maar vervliegt voor het die kans krijgt)
en verder zou ik het ook niet weten... als hij ECHT vast zit uit(laten) boren en opnieuw draad tappen, maar het moet wel gaan lukken... vooral geduld hebben en blijven proberen
oja... enneee als je je crank er af hebt gehaald er even weer aandraaien, dan kan je meer kracht zetten
succes, jasper
- goede pedaalsleutel/ imbus verlengen met een pijp.
- ff chekke dat je wel de goede kant op draait! (daar kan je je wel eens in vergissen)
rechts is linksom los, links rechtsom los, bij campagnolo aan bijde kanten links.
heel veel kruipolie (wd-40 trekt er niet in maar vervliegt voor het die kans krijgt)
en verder zou ik het ook niet weten... als hij ECHT vast zit uit(laten) boren en opnieuw draad tappen, maar het moet wel gaan lukken... vooral geduld hebben en blijven proberen
oja... enneee als je je crank er af hebt gehaald er even weer aandraaien, dan kan je meer kracht zetten
succes, jasper
mijn Flickr
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
jaapieo schreef: - ff chekke dat je wel de goede kant op draait! (daar kan je je wel eens in vergissen)
Die laatste regel verbaasd me nog al, klopt niet helemaal volgens mij

WD40 werkt niet, althans niet voor mij.
Wat wel werkt is de schroefdraad laten schrikken door:
- het pedaal te verhitten met een fohn of heet water, of
- de crank vast te houden en de zijkant van het pedaal een flinke mep te geven met een rubber hamer.
Je kunt ook iemand anders vragen om het andere pedaal vast te houden, dan kan je meer kracht kwijt op het pedaal dat losmoet.
Wat wel werkt is de schroefdraad laten schrikken door:
- het pedaal te verhitten met een fohn of heet water, of
- de crank vast te houden en de zijkant van het pedaal een flinke mep te geven met een rubber hamer.
Je kunt ook iemand anders vragen om het andere pedaal vast te houden, dan kan je meer kracht kwijt op het pedaal dat losmoet.
Hoi,
Tip; demonteer de rechter crank-arm en zet hem even in de bankschroef goed vast.
Dan de pedaal-sleutel (steel van +- 35 cm.) er op en dan je best wel wat meer kracht zetten als dat je wat staat te taffelen aan de fiets.
Je kan heel je gewicht er tegen aan zetten is meestal afdoende voor de meest hardnekkigste pedalen :d.
Grtz,
Morel
Tip; demonteer de rechter crank-arm en zet hem even in de bankschroef goed vast.
Dan de pedaal-sleutel (steel van +- 35 cm.) er op en dan je best wel wat meer kracht zetten als dat je wat staat te taffelen aan de fiets.
Je kan heel je gewicht er tegen aan zetten is meestal afdoende voor de meest hardnekkigste pedalen :d.
Grtz,
Morel
-
- Forum-lid
Morel schreef:Hoi,
Grtz,
Morel
En dan heb je een Record carbon crank tjah......
Gewoon een nacht in de cola laten staan.
Eventueel als het pedaal met sleutel 15 los kan worden gehaald even laten schrikken door met een hamer er een keer flink op te meppen.
Bij mij knalde hij zo los.
Sander
Bedankt voor alle reacties. Ik ga eerst maar eens de crank eraf halen, dan kan ik me meer uitleven. Alleen krijg ik die met dat plastic rotdingetje van shimano er ook niet af. Even bij de Fm een goed stuk gereedschap lenen.
Eerst ff tjekke voor de cola...he bah...7up ook goed?
Eerst ff tjekke voor de cola...he bah...7up ook goed?