Ik ben een enthousiaste trimmer die aardig onderweg is om een fietser te worden. Echter is een basiskennis fietstechniek mij ontschoten. Door steeds meer uren op mijn fiets is het steeds belangrijker geworden. Ik wil graag mijn fiets zelf kunnen repareren en onderhouden.
Ik heb naar een monteursopleiding gezocht. Bij de ROC bieden ze het aan. Het beruchte addertje is dat je moet bij een bedrijf werken als leerling monteur. Dat kan en wil ik niet.
Kent iemand een school of bedrijf die workshops verzorgt voor mensen zoals ik?
Laat me graag weten.
Een vriendelijke groet
Busteros
Workshop
Ik weet dat Lohman in Amsterdam workshops verzorgden, misschien hun even bellen? www.lohman.nl
-
hendrikjan
- Forum-lid
volgens mij moet je gewoon beginnen en als je tegen ene probleem aan loopt wat je niet kan oplossen of niet weet hoe, dan moet je even naar je LBS gaan en praten.. Stukje gereedschap kopen en weer verder zo leer je langzaam alles van en over je fiets.. een heleboel is toch redelijk goed te begrijpen en heel goed zelf te doen.. T wordt lastig - vind ik - als je zelf ook wielen wil spaken, balhoofdenpersen, BB vlakken.. Dat spaken zou ik zelf wel willen leren..
-
mister_arby
- Forum-lid
zo leert iedereen het bijna lijkt mij.. gewoon proberen.. je je ziet wel waar je tegen aan loopt. al klinkt zo'n workshop niet verkeerd.
gewoon oude fiets kopen.. uit elkaar halen.. alles door elkaar halen en weer in elkaar zetten
gewoon oude fiets kopen.. uit elkaar halen.. alles door elkaar halen en weer in elkaar zetten
Anaszi2.0 schreef:Ik weet dat Lohman in Amsterdam workshops verzorgden, misschien hun even bellen? http://www.lohman.nl
TNX! Ik ga bellen!
prjz schreef:Dit vind ik nou een interessant topic. Ik zou zelf ook graag eens wat meer weten over balhoofdstel, cranckstel, slag uit je wiel halen etc.
Zou dit niet iets zijn om door Fiets te laten organiseren?
Dat zou echt top zijn!
Ik hou me aanbevolen!
Dus Fiets......