Dura Ace 10 spd 7900 shifters rammelen
Had gedacht er eindelijk helemaal vanaf te zijn, maar ook in mijn nieuwe shimano 7900 dura ace shifters zit een rammeltje als ik over een klinkerweggetje fiets. Ik heb nog niet kunnen ontdekken waar het in zit. Het lijkt wel een soort ressonantie, maar waar? Iemand een idee ? Is volgens de montage intructie gemonteerd.
Inderdaad vooral de linkershifter. Ben blij dat ik niet de enige ben. Aan de andere kant, dan had het wellicht aan mijn montage gelegen en nu lijkt het een algemeen probleem dat waarschijnlijk moeilijker op te lossen is.
Het is volgens mij niet de kabel, maar iets uit de shifter zelf. Toch wel jammer dat dit bij dergelijke dure dingen van de zoveelst generatie niet helemaal perfect is. Maar wellicht komt de reden nog boven water en valt er wat aan te doen.
Het is volgens mij niet de kabel, maar iets uit de shifter zelf. Toch wel jammer dat dit bij dergelijke dure dingen van de zoveelst generatie niet helemaal perfect is. Maar wellicht komt de reden nog boven water en valt er wat aan te doen.
Tja heren, rammelen van shifters (Shimano, Campa of SRAM) als je over slecht wegdek rijdt is maar op 1 manier op te lossen: niet fietsen...
Kortom: dit voorkom je niet...ook niet met Dura Ace 7900, wat verwacht je eigenlijk? Ik bedoel zeker de shifters izijn een verzameling onderdelen van verschillende bouwstoffen....dat moet wel rammelen.
Zelfs al rijd je met een Bentley van een ton of 3 over kasseien dan rammelt er nog iets...kortom bij zo'n groepje is dat dus niet te vermijden.
Kortom: dit voorkom je niet...ook niet met Dura Ace 7900, wat verwacht je eigenlijk? Ik bedoel zeker de shifters izijn een verzameling onderdelen van verschillende bouwstoffen....dat moet wel rammelen.
Zelfs al rijd je met een Bentley van een ton of 3 over kasseien dan rammelt er nog iets...kortom bij zo'n groepje is dat dus niet te vermijden.
Gang is alles!!
Shimano shifters rammelen altijd op klinkerwegen. Dat hebben ze altijd gedaan. Was voor de reden waarom ik ooit voor Campa koos: het rammelde veeeel minder.
Nu rij ik met Sram Red en of deze shifters ook rammelen? Geen idee, koersen doe ik niet meer en op klinkerwegen pas ik m'n snelheid naar beneden toe aan.
Nu rij ik met Sram Red en of deze shifters ook rammelen? Geen idee, koersen doe ik niet meer en op klinkerwegen pas ik m'n snelheid naar beneden toe aan.
Niets is wat het lijkt..
jaspervelzen schreef:Ik heb met mijn Shimano Dura-Ace 7800 shifters bijna geen last van rammelen. Toch rijd ik ieder weekend wedstrijden bij de junioren. Dus veel over klinkerparcoursen.
Precies. De vorige generaties 9 speed shifters rammelden altijd wat, maar met de 7800 shifters was dat naar wat ik van anderen begrepen had (zelf nooit mee gereden) al zo goed als verdwenen. Zelfs op slecht wegdek. Daarom verwacht je dat het er met de daarop volgende generatie nog weer iets beter op wordt. Niet weer slechter.
maurice schreef:Shimano shifters rammelen altijd op klinkerwegen. Dat hebben ze altijd gedaan. Was voor de reden waarom ik ooit voor Campa koos: het rammelde veeeel minder.
Ook op klinkerwegen met behoorlijke snelheid rammelen de Red shifters nie!
Niets is wat het lijkt..