Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

SELLE SMP

ronaldp
Forum-lid

ronaldp 22 mar 2009 14:00

Sinds vorig jaar een Gazelle V6 gekocht, waarover ik zeer tevreden ben.
Nu vind ik het zadel erg hard.
Heb een bericht gelezen over de Selle Royal Ergogel zadel, dat dat zeer comfortabel fietst.
Heeft een van jullie ervaring met dit zadel of een ander kooptip voor een comfortabel racefiets zadel.
Ik lees graag de reacties!!!

rezne
Forum-lid

rezne 22 mar 2009 14:06

Gel is niet per definitie beter of comfortabeler. Je moet een zadel zien als een paar schoenen. Alleen door te proberen vind je het zadel dat bij je past.

Populair zijn de Selle Italia SLR, Selle Italia Flite, Selle Italia Signo, Fizik Aliante, Fizik Arione, Specialized Toupé.
Let the legs do the talking
CR1 Update
Update 2

rob74
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar rob74 22 mar 2009 14:21

Mijn eraring met zadels is dat zadels met gat comfortabeler zijn dan zadels zonder gat. Ik kan je zonder meer de Selle Italia Signo Gel flow aanraden. Een zadel met gat en gel en iets breder dan meeste zadels (135 mm). Ik zit hier al 16000 km op. Nooit zadelpijn; nog geen slijtage zichtbaar.
Live fast; die young. mijn blog

dehulk
Forum-lid

dehulk 22 mar 2009 19:09

In de zomer als je een lange rit maakt word een gel zadel broeierig,met de fizik arione heb ik helemaal nergens last van , ik heb al meerdere zadels geprobeerd maar dit is voor mij het beste zadel ,maar dat kan inderdaad bij iedereen verschillend zijn .

scottwilko
Forum-lid HC

scottwilko 22 mar 2009 20:43

Hoe meer je fietst hoe harder het zadel, heb ik wel eens ergens gelezen. Zoals de hulk al vermeld kan op lange tochten een gelzadel broeierig worden, maar indien je tot 4 uurtjes fietst zal een gelzadel lekkerder kunnen zitten. Verder is het ook gewenning, ik heb de normale specialized toupe, en moet elk jaar de eerste ritjes weer even doorbijten met dat harde zadel

zapperdeflap
Forum-lid

zapperdeflap 22 mar 2009 20:51

Afbeelding

Afbeelding

Hét zadel,
door medisch noodzaak ben ik gaan zoeken en op de Selle SMP uitgekomen.
Zit geweldig, in vele breedte maten, hardheden en gewicht, in mijn geval de witte "Glider"
Zowel voor mannen als vrouwen aan te bevelen een goede zit met een perfecte doorbloeding, geen slapende delen meer.

Ik heb er eerst vier maanden op mijn mountainbike op gereden,
nu zit ie op mijn nieuwe racer.

De prijs, had ik er graag voor over.
Grt. Zapp

ronaldp
Forum-lid

ronaldp 23 mar 2009 00:02

lior63
Forum-lid

lior63 23 mar 2009 08:34

Tja, ik zweer al jaren bij goeie ouwe leren Brookszadels.
Maar op mijn vakantiefiets heb ik toch een gelzadel met gleuf omdat ik op zo'n zadel meer "zit"
Kortom, als je veel kracht zet en veel uit het zadel komt is het (volgens mij) anders dan als je lange relaxte ritten maakt. Voor audax zou ik een ander zadel kiezen dan voor een korte toertocht van 100 km.
Maar om nu voor elk tochtje je zadel aan te passen is ook weer zo wat.

fizik
Forum-lid

fizik 23 mar 2009 23:13

Selle San Marco Aspide!

Is wel vrij hard, maar comfort is voor iedereen anders. Bij veel LBS kun je zadels proberen. Misschien moet je er gewoon eens wat mee experimenteren.

bravoman
Forum-lid

bravoman 23 mar 2009 23:52

ZAPPerdeflap schreef:Afbeelding

Afbeelding

Hét zadel,
door medisch noodzaak ben ik gaan zoeken en op de Selle SMP uitgekomen.
Zit geweldig, in vele breedte maten, hardheden en gewicht, in mijn geval de witte "Glider"
Zowel voor mannen als vrouwen aan te bevelen een goede zit met een perfecte doorbloeding, geen slapende delen meer.

Ik heb er eerst vier maanden op mijn mountainbike op gereden,
nu zit ie op mijn nieuwe racer.

De prijs, had ik er graag voor over.

Helemaal mee eens.
Hoewel ik zelf een ander type heb (evolution), is het zadel echt top.

perik
Forum-lid

perik 23 mar 2009 23:58

Ik rij zelf met een Selle San Marco SKN (Pro) zadel. Dit is een erg hard zadel, maar wel met een heel flexibele schaal. Hierdoor is het voor mij erg comfortabel. Zelfs bij tochten van 10 uur geen zadelpijn, dus het is een blijvertje.

Afbeelding

cazanner
Forum-lid

cazanner 24 mar 2009 17:46

Standaard stond er een aspide op maar heb al last na 200 m schoort het slechts van allemaal.
Ik ben al een jaar opzoek naar de juiste zadel.
4 verschillende selle italia’s getest geen enkel was goed.
Heb nu de arione als test.
Heeft iemand (zadel WCS Streem V2 ritchey) zou het best passen bij de fiets maar kan geen test zadel krijgen.
racefiets kopen is moeilijker dan racen

Plaats reactie