cappaciteit short cage achter der.
Ik heb een 10 speed chorus short cage achter der. Op dit moment rij ik een 12-25 cassette. Kan ik ik met deze short cage achter der. ongestraft een 12-27 cassette monteren?
Wat is overigens het maximale kransje wat je met een short cage achter der. kan steken?
Wat is overigens het maximale kransje wat je met een short cage achter der. kan steken?
- daniel1975
- Forum-lid HC
Geen probleem. Ik heb met 39x29 gereden. Kettinglengte moet wel perfect zijn. Even netjes afstellen dus.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
-
japiecarbon
- Forum-lid HC
Heb ook een 27t BBB cassette met een short cage der. voor het klimmen, bij mij ook geen enkel probleem.
Kun je met een short cage ook compact icm bijvoorbeeld een 12-25 rijden? Volgens mij moet je uitsluitend letten op capaciteit.
39-53 = 14 tanden
34-50 = 16 tanden
Als 12-27 op een dubbel lukt met een short cage, zou 12-25 dus ook moeten kunnen met compact en short cage.
Klopt deze redenatie?
39-53 = 14 tanden
34-50 = 16 tanden
Als 12-27 op een dubbel lukt met een short cage, zou 12-25 dus ook moeten kunnen met compact en short cage.
Klopt deze redenatie?
Ik begrijp niet helemaal wat het verschil in tandjes van je voorbladen van doen heeft met je achterderailleur, maar ik kan je uit ervaring vertellen dat 34x25 in combi met een short cage achterderailleur (Chorus in dit geval) prima gaat. Wel zo lekker aan het einde van de Marmotte!!

"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
53x11 schreef:Ik begrijp niet helemaal wat het verschil in tandjes van je voorbladen van doen heeft met je achterderailleur (...)
Je achterderailleur kan maar een beperkt kettinglengteverschil opvangen. De capaciteit is gedefinieerd als het verschil grootste-kleinste kransje achter plus het verschil grootste-kleinste voorblad.