slapende tenen
Hallo,
Ik heb een probleem. Ik heb als schoenen de shimano sh r075. Met bijbehorende spd sl pedalen.
Na ongeveer 30 minuten fietsen vallen van mijn linker voet de twee buitenste tenen in slaap. De schoenen zitten prima, absoluut niet te strak. Ik heb al geprobeerd met een andere stand van het plaatje, maar niets helpt.
Hebben jullie nog advies?
Ik heb een probleem. Ik heb als schoenen de shimano sh r075. Met bijbehorende spd sl pedalen.
Na ongeveer 30 minuten fietsen vallen van mijn linker voet de twee buitenste tenen in slaap. De schoenen zitten prima, absoluut niet te strak. Ik heb al geprobeerd met een andere stand van het plaatje, maar niets helpt.
Hebben jullie nog advies?
Stoppen met roken, en iedere keer als ik zin in een peuk heb gaan fietsen......... ik zal wel erg veel fietsen komende tijd
romic schreef:Stoppen met roken, en iedere keer als ik zin in een peuk heb gaan fietsen......... ik zal wel erg veel fietsen komende tijd
Exact hetzelfde begonnen anderhalf jaar geleden, werkt perfect!
Als ze daar nu is reclame spotjes voor maken ipv die nicotine pleister sh*t en afkick klinieken

Wat betreft de slapende tenen, misschien helpt een net andere afstelling van je schoenplaatjes, in mijn geval had ik ze nogal ver naar voren afgesteld (en mijn voet dus te ver naar achteren). Maar er zijn vast beter onderbouwde suggesties...
-
- Forum-lid
ik wacht de posts af
\heb ook last van dit probleem!!
\heb ook last van dit probleem!!
trainen als een beest vreten als een dykwerker. http://www.twitter.com/jjberga" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Forum-lid
Het heeft volgens mij iets te maken met iets te veel druk op je voorvoet. Hierdoor worden er wat aders afgeklemd waardoor je tenen niet al te veel bloed meer krijgen en slapen gaan. Steunzolen kunnen dit verhelpen.
Ik heb dit ooit ergens opgevangen. Weet het niet meer zeker.
Ik heb dit ooit ergens opgevangen. Weet het niet meer zeker.
http://www.woutervr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Er zijn meerde redenen waarom je tenen in slaap kunnen raken.
Bij mij was het probleem dat ik overgevoelig ben voor kou, mijn oplossing was om creme voor de voeten te smeren en overschoenen aan te doen.
Een andere reden is dat de schoenen te strak komen te zitten, tijdens inspanningen worden je voeten net iets dikker na verloop van tijd, dit in combinatie met dikke sokken kan voor afknellingen zorgen.
En misschien de oplossingen die hierboven al genoemd zijn schoenplaatjes of steunzolen.
Helaas is slapende tenen een probleem dat door vele verschillende dingen kan worden veroorzaakt maar ik hoop dat ik je hier wat mee kan helpen.
Bij mij was het probleem dat ik overgevoelig ben voor kou, mijn oplossing was om creme voor de voeten te smeren en overschoenen aan te doen.
Een andere reden is dat de schoenen te strak komen te zitten, tijdens inspanningen worden je voeten net iets dikker na verloop van tijd, dit in combinatie met dikke sokken kan voor afknellingen zorgen.
En misschien de oplossingen die hierboven al genoemd zijn schoenplaatjes of steunzolen.
Helaas is slapende tenen een probleem dat door vele verschillende dingen kan worden veroorzaakt maar ik hoop dat ik je hier wat mee kan helpen.
Alvast bedankt voor de tips. Ik zal eens met zooltjes proberen, en nogmaals de plaatjes naar achter zetten.
Kan het overigens niet gewoon aan het systeem liggen? m.a.w. als ik overstap naar een ander dat het dan beter gaat..............??????????
Kan het overigens niet gewoon aan het systeem liggen? m.a.w. als ik overstap naar een ander dat het dan beter gaat..............??????????
Stoppen met roken, en iedere keer als ik zin in een peuk heb gaan fietsen......... ik zal wel erg veel fietsen komende tijd
Misschien je schoenen naast je wekker zetten?
-
- Forum-lid
Herkenbaar probleem. Bij mijn oude Carnac schoenen had ik ditzelfde probleem, altijd de buitenste twee tenen die in slaap vielen. Toen ik overgestapt ben op Shimano schoenen die én breder maar vooral ook groter waren was het probleem volledig opgelost. Mijn conclusie was dat mijn oude schoenen dus te klein waren. Misschien dat dit je helpt?
"To conquer oneself is a greater victory than to conquer thousands in a battle"
-
- Forum-lid
Ik sluit me hierbij aan. Door spraakverwarring kwam ik in bezit van een paar schoenen maat 44, terwijl mijn eigen schoenmaat 42 is. Nu zijn het wel Italiaanse schoenen, maar toch... Omdat ze zo verschrikkelijk mooi zijn ben ik ze (met een inlegzooltje) toch gaan dragen. Tot mijn verbazing zijn dit echt de eerste schoenen waar ik geen last in krijg van mijn tenen, brandende voetzolen, koude voeten, etc.
Ik denk inderdaad dat mijn voeten behoorlijk opzwellen tijdens het trappen (zie dit ook wel aan de "moeten" die mijn sokken achterlaten) en heb dit per ongeluk goed opgelost met te grote schoenen....
Ik denk inderdaad dat mijn voeten behoorlijk opzwellen tijdens het trappen (zie dit ook wel aan de "moeten" die mijn sokken achterlaten) en heb dit per ongeluk goed opgelost met te grote schoenen....
-
- Forum-lid
Mijn schoenmaat is 45/46 terwijl ik Shimano fietsschoenen draag maat 47. Gelukkig loste dit mijn probleem op. succes!
"To conquer oneself is a greater victory than to conquer thousands in a battle"
Probeer tijdens het fietsen eens je klitteband wat los te doen, als opeens een warm gevoel van stromend bloed door je voeten gaat weet je dat ze te strak zitten, ook al lijk je de goede maat te hebben. Kom ook eens uit je zadel vandaan tijdens de rit. Beetje de bloedcirculatie mop gang houden. Werkt bij mij goed.
In god we trust everyone else pay cash...