Hartslagmeter werkt niet goed
Waardoor komt het toch dat mijn hartslagmeter het bij een duurtraining vaak niet doet? Ik heb er 2 en beiden doen ze het even slecht. Net een duurtraining (willen doen) gedaan waarbij de hartslag meter niet aansloeg. Is het wellicht omdat ik de wat goedkopere modellen heb (zijn beiden vrij standaard) of heeft het met mijn lichaam te maken. Weet wel dat ik een keer mijn rusthartslag wilde meten en de hartslagband geen signaal gaf aan mijn hartslagmeter maar dat wel deed bij mijn broer.
Hoop dat jullie mij wat wijzer kunnen maken
Hoop dat jullie mij wat wijzer kunnen maken
Ik heb een soort probleem gehad en bij mij kwam het vooral voor met spinning.
De reden was toen door het voorovergebogen zitten in combinatie met zweten en de band net wat te lossen hebben. Dit bij mekaar zorgde ervoor dat de hartslagband naar benede zakte (heeft ook met mijn bouw te maken gok ik
)
Als je geen signaal krijgt probeer de band wat te verplaatsen en wat strakker te zetten en anders kun je de band proberen i.c.m. een ander horloge
Hopelijk helpt die je
De reden was toen door het voorovergebogen zitten in combinatie met zweten en de band net wat te lossen hebben. Dit bij mekaar zorgde ervoor dat de hartslagband naar benede zakte (heeft ook met mijn bouw te maken gok ik

Als je geen signaal krijgt probeer de band wat te verplaatsen en wat strakker te zetten en anders kun je de band proberen i.c.m. een ander horloge
Hopelijk helpt die je
Ik had eerste een goedkope band, waar de batterij zelf vervangen kon worden. Daardoor kon er ook vocht (zweet) bij, en de batterijen konden daar niet best tegen. Wellicht is het dat?
-
- Forum-lid
Ik weet nog wel toen ik de eerste keer een hartslagmeter omdeed dat hij ook geen signaal gaf dus ik dacht dat er wat mis mee was. De gebruikershandleiding doorgelezen en ze adviseren een gel of water tussen je huid en de band te smeren.
Na dit gedaan te hebben deed hij het perfect.
Aangezien jij het over duur training hebt dan ga ik ervan uit dat je minder zweet dan bij een intensievere training doordat je weinig zweet word de geleiding naar je hartslag band minder en kan het zijn dat hij geen signaal afgeeft.
Ik hoop dat dit de oplossing is en dat je er wat aan hebt
Na dit gedaan te hebben deed hij het perfect.
Aangezien jij het over duur training hebt dan ga ik ervan uit dat je minder zweet dan bij een intensievere training doordat je weinig zweet word de geleiding naar je hartslag band minder en kan het zijn dat hij geen signaal afgeeft.
Ik hoop dat dit de oplossing is en dat je er wat aan hebt
Cannondale SuperSix EVO Hi-Mod
Cervélo R3SL
BMC CX02
Cervélo R3SL
BMC CX02
Enne... ik neem aan dat je shirt niet teveel ertegen klappert? Dat wil bij mij het eerste kwartier ook wel eens voor problemen zorgen. In de winter met een jasje erover geen problemen maar in de zomer met een beetje wind "pakt" hij gewoon eerst even niet op.
Wanneer de band bij je broer wel werkt en bij jezelf niet dan komt dat doordat je weinig zweet. Zeker bij een duurtraining kan dat het geval zijn, maar ook wanneer het koud is.
Je moet de band in ieder geval nat maken met water. Wanneer dat niet helpt dan kun je bij de apotheek voor een paar euro een potje carbomeerhydrogel halen en die op de elektroden smeren.
Je moet de band in ieder geval nat maken met water. Wanneer dat niet helpt dan kun je bij de apotheek voor een paar euro een potje carbomeerhydrogel halen en die op de elektroden smeren.
Nu doet mijn hartslagmeter het ook niet meer (synchronisatie werkt niet meer) dus vermoed dat de batterij in mijn borstband op is. Nu zit daar een joekel van een platte celbatterij in. Iemand enig idee waar ik die vandaan kan halen ?
[quote="Erik_Jan"]Nu doet mijn hartslagmeter het ook niet meer (synchronisatie werkt niet meer) dus vermoed dat de batterij in mijn borstband op is. Nu zit daar een joekel van een platte celbatterij in. Iemand enig idee waar ik die vandaan kan halen ?[/quote]
Waarschijnlijk een CR2032. Ik haal ze altijd bij de Hema. Zeker niet bij de juwelier want daar zijn ze veel te duur.
Waarschijnlijk een CR2032. Ik haal ze altijd bij de Hema. Zeker niet bij de juwelier want daar zijn ze veel te duur.