Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

Bike Polish

sagax047
Forum-lid

sagax047 30 apr 2009 03:38

Ik poets mijn kader en aluminium groeponderdelen met Shimano Bike Polish, omdat er op staat dat dat ideaal is voor aluminium en gelakte onderdelen te poetsen.

Nu krijg ik op mijn aluminium onderdelen precies spikkeltjes, en ik ben me beginnen afvragen wat dat polish spul precies is en doet. de samenstelling staat niet op het flesje.

Dit tast toch niet op de een of andere manier het aluminium of lak aan? Is het wel aangeraden om mijn fiets met dit spul te poetsen?

alvast bedankt! :)

-divo-
Forum-lid

-divo- 30 apr 2009 04:05

De spikkeltjes lijken mij corrosie. Komt door vocht en/of zouten.
De polish die je gebruikt is als ik het goed heb gewoon op basis van siliconen. En lijkt mij niet de oorzaak van je spikkels.

Schoonmaakmiddelen of vetten kunnen eventueel ook een oorzaak zijn.
poetsmiddelen met ammonia (vaak in chromepolish) moet je in ieder geval mijden op aluminium.

Ik weet niet of je je fiets bewaard op een vochtige plaats? Dat kan de oorzaak ook makkelijk zijn. Of gefietst op een natte weg waar in het spatwater misschien wat strooizout resten aanwezig waren?

Hoe oud is de fiets overigens?

sagax047
Forum-lid

sagax047 02 mei 2009 01:45

Mijn fiets hangt droog in de garage en ik heb in de winter ook niet gefietst. ik zal ff poetsen met petroleum ofzo en dan kijken of het fenomeen zich opnieuw zal voordoen

Plaats reactie