Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

racefiets voor tacx fortius

wakefield
Forum-lid

wakefield 22 mar 2011 13:33

Hallo allemaal,

Ter ondersteuning van mijn dieet, ben ik sinds vorige zomer fanatiek aan het fietsen. Buiten doe ik dit op een crosshybride maar door mijn werk, kom ik doordeweeks niet toe aan buiten fietsen.

Nu kan ik een Fortius Multiplayer overnemen van een vriend, maar dan heb ik nog wel een racefiets nodig.

Ik ben 1.85m, weeg ongeveer 115 kg. Ik wil deze racefiets puur en alleen voor de Tacx gebruiken. Is de kwaliteit van de wielset dan nog belangrijk gezien mijn gewicht? Zijn er verder nog dingen waar ik op moet letten?

noepzor
Forum-lid

Gebruikersavatar noepzor 22 mar 2011 14:01

Je klemt als het goed is de fiets in met een speciale quick release as met nokken aan de zijkant, je wielset heeft in dat opzicht niet veel te lijden. Ik zou vooral kijken naar de stevigheid van het frame, daar komt de meeste kracht op te staan.
TREK Emonda SL5 Afbeelding

thestudent
Forum-lid HC

Gebruikersavatar thestudent 23 mar 2011 11:20

Een goed stevig alu frame, of staal met een nog goed werkende groep. Zorg vooral dat het nog lekker draait allemaal. wielen zijn niet zozeer belangrijk. Je kan net zo veel en net zo goede training doen op een mindere fiets. Maar als je toch het virus te pakken aan het krijgen bent, kan je net zo goed een goede tweedehands oppikken van marktplaats. Dan kan je er ook nog eens een keer mee naar buiten.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

spacekip
Forum-lid

spacekip 24 mar 2011 16:16

je crosshybride kan je in principe ook in je tacx zetten; MTB's gaan er ook in. moet je alleen wel even rekening houden met de speciale Tacx band, volgens mij zijn die alleen in raceformaat en MTB formaat beschikbaar. je kan ook alleen een achterwiel (voor racefiets) kopen en op je crosshybride zetten.

Plaats reactie