Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Welke binnenbanden met vast ventieltje?

pinaride
Forum-lid

Gebruikersavatar pinaride 23 mar 2011 22:43

Ik zoek race binnenbanden welke een vast binnenventieltje hebben. Binnenbanden met een demontabel binnenventieltje hebben als grote nadeel dat deze vaak loskomen wanneer je de binnenband met een CO2 patroon hebt opgepompt, en het pompje weer losdraait van het ventiel.

Ik weet dat de butyl binnenbandjes van Michelin een vast ventieltje hebben, maar weten jullie nog andere merken?
<<Pijn is tijdelijk, opgeven is voor eeuwig!>>
Mijn Bloggie!

fdegrove
Forum-lid

fdegrove 24 mar 2011 02:49

Hoi,

Het al dan niet verwijderbaar zijn van dat ventieltje toch niet het probleem zijn.

Ik kan me natuurlijk altijd vergissen.....

Ciao, ;)
Snobisme is een dure hobby...

thestudent
Forum-lid HC

Gebruikersavatar thestudent 24 mar 2011 09:12

Het is met met een gewoon pompje ook wel eens gebeurt. Maar dan draai ik hem er niet helemaal recht af. Gewoon nog wat harder erin draaien en nog eens proberen.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

pinaride
Forum-lid

Gebruikersavatar pinaride 24 mar 2011 09:18

Door het met CO2 oppompen van de band bevriest het ventieltje vast aan het pompje, dus wanneer je het pompje los schroeft, dan is de kans groot dat het het binnenventietje mee eruit schroeft. En dan.....PPPFFF......alle lucht ineens weg.

Zo ziet zo'n binnenventieltje eruit: (Presta)

[img=http://assets1.freeborn.co.uk/media/cat ... e_1538.jpg]
Mijn Bloggie!

loos
Forum-lid

Gebruikersavatar loos 24 mar 2011 10:02

Je kunt gewoon van tevoren je ventiel uit elkaar schroeven en er een druppeltje secondenlijm in doen, en daarna weer de boel in elkaar schroeven.
Dit probleem is ook bekend bij Lezyne pompjes met een slangetje dat erop gedraaid moet worden staat zelfs in de gebruiksaanwijzing beschreven.
Afbeelding

superrose
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar superrose 24 mar 2011 10:13

weet je wel wat dat weegt? Zo'n druppel seconde lijm?! :)
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.

website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten

wasbeer2006
Forum-lid HC

wasbeer2006 24 mar 2011 12:55

Dat ligt aan je CO2 pomp. je moet een pompje hebben die hem niet op het binnenwerk schroeft maar op het buitenwerk.

En anders niet te hard aandraaien. Voor het aandraaien van mijn binnen ventielen heb ik een notubes sleuteltje, dan kan je ze vaster draaien. De plastic sleuteltjes die bv bij de mavic ventielen zitten werken niet goed.

joeptimmermans
Forum-lid

joeptimmermans 24 mar 2011 13:50

Je zou ook dit co2-pompje kunnen proberen. Je hoeft hierbij niets vast te draaien oid, gewoon erop drukken. Werkt, bij mij althans, altijd perfect!

http://www.fiets.nl/news.asp?newsid=157 ... =2&page=10

pinaride
Forum-lid

Gebruikersavatar pinaride 24 mar 2011 13:59

joeptimmermans schreef:Je zou ook dit co2-pompje kunnen proberen. Je hoeft hierbij niets vast te draaien oid, gewoon erop drukken. Werkt, bij mij althans, altijd perfect!

http://www.fiets.nl/news.asp?newsid=157 ... =2&page=10

Op de site van Cordo staat dat dit pompje alleen voor een Hollands en Schräder ventiel te gebruiken is, dus ik vraag me af of het echt zal werken.
Mijn Bloggie!

joeptimmermans
Forum-lid

joeptimmermans 24 mar 2011 14:02

Hmm, dat is inderdaad opmerkelijk. Ik gebruik het pompje altijd voor franse ventielen en dat werkt echt prima. Zonder moeite 7 à 8 bar in m'n band.

fdegrove
Forum-lid

fdegrove 24 mar 2011 20:14

Hoi,
wasbeer2006 schreef:Dat ligt aan je CO2 pomp. je moet een pompje hebben die hem niet op het binnenwerk schroeft maar op het buitenwerk.

En anders niet te hard aandraaien. Voor het aandraaien van mijn binnen ventielen heb ik een notubes sleuteltje, dan kan je ze vaster draaien. De plastic sleuteltjes die bv bij de mavic ventielen zitten werken niet goed.

+1

Je help oook van die CO2 pompjes met een echte pompkop die met een hendeltje om het ventiel klemmen.
Ik heb er eentje van Genuine Innovations (weliswaar een model voor MTB) met ingebouwd pompje en Co2 patroon houder en eentje voor race gebruik (enkel een CO2 partroon houder) wat je gewoon over het geopend ventiel heen schuift.

Nooit problem mee gekend.

Ciao, ;)
Snobisme is een dure hobby...

pinaride
Forum-lid

Gebruikersavatar pinaride 24 mar 2011 21:38

fdegrove schreef:Hoi,
wasbeer2006 schreef:Dat ligt aan je CO2 pomp. je moet een pompje hebben die hem niet op het binnenwerk schroeft maar op het buitenwerk.

+1

Je help oook van die CO2 pompjes met een echte pompkop die met een hendeltje om het ventiel klemmen.
Ik heb er eentje van Genuine Innovations (weliswaar een model voor MTB) met ingebouwd pompje en Co2 patroon houder en eentje voor race gebruik (enkel een CO2 partroon houder) wat je gewoon over het geopend ventiel heen schuift.

Nooit problem mee gekend.

Ciao, ;)

Jij bedoelt zeker deze? Als ik het goed begrijp druk je deze op het ventiel i.p.v. vastdraaien? Tja, da's ook een optie.

[img=http://www.crfsonly.com/catalog/images/ ... flator.jpg]
Mijn Bloggie!

Plaats reactie