Marmotte rijden met tubes of met bandjes???
Hallo,
Ik ga op 4 juli de Marmotte rijden. Nu zit ik met een luxe probleem. Ik ben namelijk in het bezit van Race x lite met bandjes van Bontrager, xxx light van Bontrager en Lightweight's standaard met tuben. Welke zou ik nemen? Ik ben namelijk bang van lekt te rijden met tubes en nadien een afdaling te moeten doen met een niet gekleefde tube.
Graag jullie advies
Ik ga op 4 juli de Marmotte rijden. Nu zit ik met een luxe probleem. Ik ben namelijk in het bezit van Race x lite met bandjes van Bontrager, xxx light van Bontrager en Lightweight's standaard met tuben. Welke zou ik nemen? Ik ben namelijk bang van lekt te rijden met tubes en nadien een afdaling te moeten doen met een niet gekleefde tube.
Graag jullie advies
Every Second Counts
- daniel1975
- Forum-lid HC
Als je bang bent, geef je toch je eigen antwoord al?
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
-
- Forum-lid
Of een sealant in je tubes. Kans op lekrijden nihil.
Op zoek naar van alles ... , vooral het ultieme
-
- Forum-lid
ik die de mont ventoux (3 x omhoog plusminus 140km) wel met tuben, ik neem dan 2 busjes vittoria pit stop mee, en als ik lek rij spuit ik dat erin en kan ik in ieder geval uitrijden... tenminste, ik kon de vorige keer ook makkelijk thuis komen, dus ik neem aan nu ook wel...
Jelle
Jelle
cervelo soloist frame, slc-sl, ultegra, lightweight genII, zipp 404 en 303, storck powerarm, tune concorde, sonic csx, racelite2, zero gravity ti, en nog wat meer carbon… en sinds kort… P3C, me happy!!!
-
- Forum-lid HC
Daddy yo yo schreef:Hallo,
Graag jullie advies
Als je de hele route voor mij wilt koprijden neem ik wel een extra tube voor je mee en zo een kleefband

-
- Forum-lid
ericpeters schreef:Als je de hele route voor mij wilt koprijden neem ik wel een extra tube voor je mee en zo een kleefband
die nieuwe tube moet toch XXuur drogen voordat hij goed vastzit??
cervelo soloist frame, slc-sl, ultegra, lightweight genII, zipp 404 en 303, storck powerarm, tune concorde, sonic csx, racelite2, zero gravity ti, en nog wat meer carbon… en sinds kort… P3C, me happy!!!
-
- Forum-lid
ik kwam idd tot bijna 8 bar... en niet bijgevuld met lucht, alleen pitstop erin en gaan... exate druk weet ik niet, maar zeker hard genoeg om door te gaan !
Jelle
Jelle
vind je de carbon wielen goed genoeg remmen voor in de alpen?? zo ja, dan zou ik alle wielen verkopen en een setje lightweight clinchers aanschaffen. vraag is alleen of je dat voor 4 juli voor elkaar krijgt 
als je met nieuwe tubes met sealant rijdt, moet je wel echt pech hebben om lek te rijden... pitstop erbij dus en evt extra lucht om op 8 bar te komen

als je met nieuwe tubes met sealant rijdt, moet je wel echt pech hebben om lek te rijden... pitstop erbij dus en evt extra lucht om op 8 bar te komen
Goed advies van U, maar ik ga toch deze juweeltjes behouden. Trouwens ik rijd liever met tubes. In mijn compititie periode heb ik met niets anders gereden.
Maar hoe moet ik die sealant gebruiken? Er gewoon op voorhand inspuiten? Welk merk?
Maar hoe moet ik die sealant gebruiken? Er gewoon op voorhand inspuiten? Welk merk?
Every Second Counts