Ronde van Noord Holland 23 april 2011
- plantagenet
- Forum-lid
Hoi allemaal,
Wie gaat er de ronde van Noord Holland rijden? Ikzelf ga met een groep collega's+kennissen rijden. De groep bestaat nu al uit 17 man/vrouw. We starten voor de 110 km vanuit Oostzaan. Starttijden nog niet bekend.
Ben benieuwd wie nog meer gaat en hoe jullie je voorbereiden.
Groet,
Johan
Wie gaat er de ronde van Noord Holland rijden? Ikzelf ga met een groep collega's+kennissen rijden. De groep bestaat nu al uit 17 man/vrouw. We starten voor de 110 km vanuit Oostzaan. Starttijden nog niet bekend.
Ben benieuwd wie nog meer gaat en hoe jullie je voorbereiden.
Groet,
Johan
Weer of geen weer....één van twee is er altijd
Mooie tocht. Normaal gesproken is de 160 km vaste prik op mijn kalender, maar dit jaar gaat hij aan mijn neus voorbij vanwege andere verplichtingen.
Door de afstand en de wind die er altijd staat is het toch een pittige tocht door mijn vaste trainingsgebied. Er wordt altijd hard gereden en het postuur van een groot deel van de deelnemers is vaak anders dan bij de tochten in Limburg of de Ardennen. Veel grote polderstoempers.
Mijn voorbereiding ziet er meestal als volgt uit: fietskleding aan, opstappen en wegrijden
Door de afstand en de wind die er altijd staat is het toch een pittige tocht door mijn vaste trainingsgebied. Er wordt altijd hard gereden en het postuur van een groot deel van de deelnemers is vaak anders dan bij de tochten in Limburg of de Ardennen. Veel grote polderstoempers.
Mijn voorbereiding ziet er meestal als volgt uit: fietskleding aan, opstappen en wegrijden

Geen enkele col is zwaar, het ligt aan de renner (maar er zijn uitzonderingen).
Ik heb 'm al diverse keren als eenling meegedaan, dit jaar rij ik mee met de fietsclub van m'n werkgever. Oorspronkelijk had ik mij aangemeld voor de 160 km, maar dat zit er denk ik niet meer in. Dit jaar heb ik nog geen 100+ gereden en momenteel zit ik al weer een week ziek thuis met griep. Aangezien toch vrijwel iedereen zich had aangemeld voor de 110 km lijkt me dat een betere keuze.
Morgen eerst maar eens een kort ritje maken en dan voor de ronde nog een keer een rondje Markermeer om alvast aan de wind te wennen.
Morgen eerst maar eens een kort ritje maken en dan voor de ronde nog een keer een rondje Markermeer om alvast aan de wind te wennen.
- plantagenet
- Forum-lid
[quote="apexrider"]Morgen eerst maar eens een kort ritje maken en dan voor de ronde nog een keer een rondje Markermeer om alvast aan de wind te wennen.[/quote]
Daar heb ik eigenlijk ook wel trek in om dat ten minste nog een keer vóór de RvNH te gaan doen. Ik denk dat ik een keer een mooie vrijdag uitkies om het Markermeer te gaan ronden.
Daar heb ik eigenlijk ook wel trek in om dat ten minste nog een keer vóór de RvNH te gaan doen. Ik denk dat ik een keer een mooie vrijdag uitkies om het Markermeer te gaan ronden.
Weer of geen weer....één van twee is er altijd
Leuke ronde inderdaad en als er veel wind staat (meestal wel hier in het Noordkop) dan kunnen sommige stukken best pittig zijn. Wel voldoende groepen om als je wilt 'in de buik van het peloton' te zitten en dan gaat het eindelijk vanzelf. Als ik kan rijd ik de 160 weer. Mijn voorbereiding? Ronde Van Vlaanderen 150km aankomend weekend
.

Cervélo & Cannondale
-
- Forum-lid
wij vertrekken met een groepje uit HRN
trainen als een beest vreten als een dykwerker. http://www.twitter.com/jjberga" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Forum-lid
[quote="raphaël"].
Is paaszaterdag, beetje slechte planning want veel mensen zullen wel weekendje weg gaan.
[/quote]
Inderdaad. Helaas voor mij geen 10e ronde. Als alternatief op de vrijdag vanuit IJmuiden naar Oosterhout op de fiets voor het welbekende weekendje weg.
Is paaszaterdag, beetje slechte planning want veel mensen zullen wel weekendje weg gaan.
[/quote]
Inderdaad. Helaas voor mij geen 10e ronde. Als alternatief op de vrijdag vanuit IJmuiden naar Oosterhout op de fiets voor het welbekende weekendje weg.
Fiets: Een Imming in Ruiterdakkapellen uitvoering...
-
- Forum-lid
ff een schopje!!
Als er Meer mensen in Hoorn opstappen kunnen we een mooie groepje vormen .
Als er Meer mensen in Hoorn opstappen kunnen we een mooie groepje vormen .
trainen als een beest vreten als een dykwerker. http://www.twitter.com/jjberga" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik lees op de site dat je niet eerder mag starten dan de door jou toegewezen starttijd.
Wat moet ik me hier bij voorstellen? Wijs ik mezelf een starttijd toe? En waarom doe ik dat? En wat gebeurt er als ik eerder zou vertrekken dan de door mijzelf aan mijzelf toegewezen starttijd? Krijg ik dan geen tegeltje?
Daarnaast lees ik ook dat de eindcontrole pas vanaf 13.00 uur open is. Is dat niet wat laat als ik al om 7.00 uur kan starten? Ik ga toch geen 6 uur doen over 160km? Sterker nog, ik denk dat de snelsten er (ruim) 4 uur over zullen doen.
Wat moet ik me hier bij voorstellen? Wijs ik mezelf een starttijd toe? En waarom doe ik dat? En wat gebeurt er als ik eerder zou vertrekken dan de door mijzelf aan mijzelf toegewezen starttijd? Krijg ik dan geen tegeltje?
Daarnaast lees ik ook dat de eindcontrole pas vanaf 13.00 uur open is. Is dat niet wat laat als ik al om 7.00 uur kan starten? Ik ga toch geen 6 uur doen over 160km? Sterker nog, ik denk dat de snelsten er (ruim) 4 uur over zullen doen.