Orbea orca???
hallo,
nogmaals een andere fiets opt forum gooien,
Heb hier in de winkel in de buurt nog een orca zien staan model 2008 (lijkt eigenlijk gans op model 2009 alleen dat de klem waarmee de zadelpen vast zit zilver is en niet zwart)
Wie van jullie heeft positieve ervaring met orbea?
buiten het feit dat ze ook levenslange garantie geven op kaderbreuk ben ik er niet echt mee vertrouwd.
zijn die kaders comfortabel en goed handelbaar?
iemand die zijn ervaringen kan delen of bevindingen zijn ook altijd welkom...
mvg
nogmaals een andere fiets opt forum gooien,
Heb hier in de winkel in de buurt nog een orca zien staan model 2008 (lijkt eigenlijk gans op model 2009 alleen dat de klem waarmee de zadelpen vast zit zilver is en niet zwart)
Wie van jullie heeft positieve ervaring met orbea?
buiten het feit dat ze ook levenslange garantie geven op kaderbreuk ben ik er niet echt mee vertrouwd.
zijn die kaders comfortabel en goed handelbaar?
iemand die zijn ervaringen kan delen of bevindingen zijn ook altijd welkom...
mvg
-
- Forum-lid HC
Denk je echt dat er fietsen zijn in deze prijsklasse die niet handelbaar zijn???
het 2008 model is een prima fiets alleen niet zo heel stijf. Echter, het voldoet natuurlijk prima voor het overgrote deel van de nederlandse wielrenners en helemaal voor mensen die niet meedoen aan wedstrijden, maar gewoon lekker hun rondje willen maken.
-
- Forum-lid
orbea orca is zeer goede fiets. rij met orbea gold 2009 en is super ondanks mijn gewicht 90 kl.
Omdat je voor wedstrijden over het algemeen toch wat liever een stijver frame wilt. Helemaal als je geen spaans klimmertje bent van 60kg. De Orbea is namelijk tamelijk slap.
De orca is een mooi frame, zeker niet zwaar maar er is heel veel beters op de markt!
De orca is een mooi frame, zeker niet zwaar maar er is heel veel beters op de markt!
Niemand zegt dat het moet,<br>
maar toch, of juist daarom wil je het beleven.
maar toch, of juist daarom wil je het beleven.
De Orca 2009 heeft toch behoorlijk aan stijfheid gewonnen en kan zich meten met behoorlijk wat andere top-frames.
Uiteraard zijn er veel stijvere frames maar wie zegt dat dat beter is voor iemand die geen wedstrijden rijdt?
Uiteraard zijn er veel stijvere frames maar wie zegt dat dat beter is voor iemand die geen wedstrijden rijdt?
Stokie schreef:het 2008 model is een prima fiets alleen niet zo heel stijf. Echter, het voldoet natuurlijk prima voor het overgrote deel van de nederlandse wielrenners en helemaal voor mensen die niet meedoen aan wedstrijden, maar gewoon lekker hun rondje willen maken.
wil het nu niet dat ik op zoek ben naar een redelijk stijf frame.
de fm zei me dat de opal wel een zeer goed en stijf frame is maar was info vergeten te vragen over de orca.
deze stond namelijk bij een andere fietsenmaker, maar ik vraag liever jullie mening aangezien een verkoper meestal zijn eigen waar aanprijst...
dus als ik een stijve fiets zoek ben ik bij de orca aan het verkeerde adres?
ps: ik weeg 100+ dus de fiets moet wel wat torsen.
mvg
als ik jou was, zou ik net het 2008 model nemen. Ik heb zelf het 2009 model en die voldoet zeker aan de eisen qua stijfheid. Het is voor mij een heerlijke fiets.
Als je een stijve fiets wilt, kan je beter een 2009-fiets nemen. Uiterlijk goed, stijfheid prima. Of een ander merk natuurlijk. Als je een beetje goed zoekt, kan je een 2009 frame kopen voor 1900 euro. Wel iets duurder dan de (inmiddels afgeprijste) 2008 versie, maar kwalitatief zeker de moeite waard.
Als je een stijve fiets wilt, kan je beter een 2009-fiets nemen. Uiterlijk goed, stijfheid prima. Of een ander merk natuurlijk. Als je een beetje goed zoekt, kan je een 2009 frame kopen voor 1900 euro. Wel iets duurder dan de (inmiddels afgeprijste) 2008 versie, maar kwalitatief zeker de moeite waard.
Stokie schreef:als ik jou was, zou ik net het 2008 model nemen. Ik heb zelf het 2009 model en die voldoet zeker aan de eisen qua stijfheid. Het is voor mij een heerlijke fiets.
de 2009 orca frames lukken ook al voor onder de 2OOO euro?
dat zou me wel interesseren.
iemand enig idee wat de nieuwe orbea opal als frame hoeft te kosten?
mvg
Ik denk dat je die voor rond de 1600, 1700 euro kunt kopen(Vos of salden). De 'adviesprijs van een orca is 2400 en van een Opal zal die rond de 2000, 2100 euro liggen,maar dan zou ik toch overwegen de orca 2009 frame te halen Bij vosfietsen en math salden kan je deze al halen voor 1900 euro. Dan heb je natuurlijk een beter frame dan de opal.
Volgens mij staat de opal vooral bekend als klimfiets en is hij daarom 'minder populair' in nederland. Maar bestellen kan natuurlijk altijd...
Volgens mij staat de opal vooral bekend als klimfiets en is hij daarom 'minder populair' in nederland. Maar bestellen kan natuurlijk altijd...