Alles over vakanties op én met de fiets

Wegen in de Eifel

moustache
Forum-lid

moustache 21 jun 2009 23:15

Nee, ik ga niet speciaal naar de Eifel om op de weegschaal te gaan staan, dat kan ik thuis ook. ;)

Maar wie kent de wegen in de Eifel een beetje?
Ik heb hier en hier 2 fragmenten.
Die dunne grijze lijnen, kan ik daar fietsen?? Of is dat offroad o.i.d.?

Via GPSies ben ik een route aan het tekenen en met "follow roads" kan ik daar niet komen dus ik twijfel.

Edit: check dit rondje. Kan ik dat allemaal fietsen?

lvgh
Forum-lid HC

lvgh 21 jun 2009 23:51

[quote="Moustache"]Edit: check dit rondje. Kan ik dat allemaal fietsen?[/quote]
Dat stuk tussen Hürtgen en Fleut ziet er wat merkwaardig uit.. zal in elk geval geen verharde weg zijn, afgaande op de OSM fietskaart.

moustache
Forum-lid

moustache 21 jun 2009 23:59

Ik zie nu ook dat die route een beetje misvormd is. Zo heb ik hem niet getekend in ieder geval.

mcf1
Forum-lid

mcf1 22 jun 2009 00:11

Heb er gisteren gefietst met club! Ik zal proberen om de gps tracks te krijgen en op naar je te sturen! We hebben vooral in het National Eifel park gefietst. Echt leuke klimmen en ook goeie wegen!

moustache
Forum-lid

moustache 22 jun 2009 00:15

[quote="mcf1"]Heb er gisteren gefietst met club! Ik zal proberen om de gps tracks te krijgen en op naar je te sturen! We hebben vooral in het National Eifel park gefietst. Echt leuke klimmen en ook goeie wegen! [/quote]

Dat zou wel gaaf zijn als je dat voor volgende week zondag lukt. Thanx!

ted038
Forum-lid

ted038 22 jun 2009 00:36

wat betreft de dunne grijze lijnen : met MTB gaat het wel, zijn echter vaak kleine paadjes. Om de rursee heen heb ik vorig jaar gefietst, die kleine grijze lijnen waren daar onderdeel van een vaste lange fietsroute, wellicht daardoor beter verzorgd maar wel splitt-paden, soort schelpenpaden, maar dan van vergruist steen en eigenlijk niet geschikt voor racefiets voor langere afstanden. hoger de heuvels op van van die officiele fietsroute af kan het ander slecht wegdek of gewoon bospad zijn.

Als je met de racefiets gaat en op asfalt wilt fietsen, ben je bijna 100 % toegewezen op de voor auto's geschikte grotere wegen.

Wat je route betreft :
het stuk " Mausbch-hurtgenwald" ken ik niet, maar lijkt me serieus minder voor racefiets, wellicht dat iemand dat pad kent en je gerust kan stellen, anders zou ik het eruit laten.
Het stukje langs rursee, van iets na schmidt tot aan Woffelsbach, is te fietsen met zwaarder materiaal, want dat stuk is dus wel splitt. je zou het dus kunnen gokken, uiteraard, normaal is dat meer wat voor mtb's , trekkingbikes en normale fietsen.

Als je nog wat km verder aankan, zou ik de route vanuit Einruhr doortrekken over Dedenborn, Hammer, Widdau en Imgenbroich (let wel op Widdau > Imgenbroich is heel steil (let op : ± 2 km a 15 % ) , echter niet zo steil als Widdau>Rohren (Widdauer mauer)

Of de route wat omgooien en er een rondje rursee van maken, gewoon de doorgaande wegen langs oa (schmidt, hasenfeld, heimbach, gmund, einruhr,rurberg, woffelsbach, rollesbrioch, simonskall, vossenack en weer Schmidt
(en voor extra km dus uitbreiding vanaf einhruhr richting Imgenbroich)

heb er vorig jaar hier ergens ook een topic over gehad, zal eens zoeken ....

relevante topics:
http://forum.fiets.nl/topic.asp?TID=21301
http://forum.fiets.nl/topic.asp?TID=8505
http://forum.fiets.nl/topic.asp?page=1&TID=22606

stillekracht
Forum-lid

stillekracht 22 jun 2009 09:06

Ik heb er een paar weken geleden gereden. Het is er erg rustig. Perfecte wegen. De "K" en "L" wegen zijn prima voor de wegfiets.

Als je kleinere wegen uitkiest dan wordt het een soort verassingstocht.

Ik heb de tochten uitgezet met Mapsource. De "detail settings" heb ik wat teruggeschroefd om al die kleine weggetjes weg te filteren.

moustache
Forum-lid

moustache 22 jun 2009 11:04

Dank voor jullie reacties allemaal.
Ik denk dat ik wel een mooie route heb gevonden nu. klikkerdeklik

Ik zal me aan de K en L wegen houden. Heb geen zin in verrassingen.

ted038
Forum-lid

ted038 22 jun 2009 17:01

[quote="Buzz"]De bruine wegen zijn idd niet aan te raden. Meestal stuit je daar op onverharde paden. Niettemin zitten er soms ook volledig geasfalteerde weggetjes tussen, zoals een zeer fraaie — doodstille — 4km lange klim vanaf de Rursee omhoog naar Steckenborn.[/quote]

je bedoelt de hechelscheidter strasse ?

stynomite
Forum-lid

stynomite 22 jun 2009 21:51

Ik kom net terug uit de Eifel. Veel te weinig gefietst, maar ik heb wel mijn vriending enthousiast gemaakt.

Anyway, de K wegen zijn allemaal goed te doen en zoveel auto's rijden er niet. Dus in beperkt gezelschap is dat goed te doen. Alle Duitsers die ik ben tegen gekomen rijden ruim om ons heen. (Ik zat overigens wel een stukje meer in het Oosten).

Verder als je toch gewoon fietspad pakt, dan zou ik (de volgende keer) "veldrij" bandjes op mijn fiets leggen.

Anyway, veel plezier en beter weer ;-)
Big... yeah, big bada boom.

pipootje
Forum-lid

pipootje 22 jun 2009 23:33

Dit is ook een leuk stukje klimmen: http://www.bikeroutetoaster.com/Course. ... urse=58241 Zou je aan je route kunnen plakken.
In Abenden een leuk terrasje en je komt ook langs de Rurstausee. Hier verkopen ze een heel redelijke Kartoffelsalat mit strammer Max of desgewenst ein Bockwurst.
Op toilet gelezen: "Toen pissen plassen werd is het gezeik begonnen"

mcf1
Forum-lid

mcf1 23 jun 2009 11:37

[quote="mcf1"]Heb er gisteren gefietst met club! Ik zal proberen om de gps tracks te krijgen en op naar je te sturen! We hebben vooral in het National Eifel park gefietst. Echt leuke klimmen en ook goeie wegen! [/quote]

Ik heb van de club een link gehad met verschillende routes. De 114 lijkt me het leukst.

http://www.routeyou.com/user/view/8351/ ... rijders.nl

Plaats reactie