Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Garmin Edge 705 onderdelen

thunderboy
Forum-lid

thunderboy 29 jun 2009 22:51

Ook ik ben helaas het slachtoffer geworden van een " van mijn stuur gevallen" Edge 705. Helaas had mijn achterwiel geen genade en walste er zonder pardon overheen. Nu is mijn scherm en behuizing gebarsten (zie foto). Voor de rest lijkt hij het nog wel te doen, maar zonder scherm kan je zo weinig!

Weet iemand misschien of er ergens ook reserve onderdelen te verkrijgen zijn voor de Edge? In mijn geval dus de behuizing en het LCD scherm....

whocares
Forum-lid

whocares 30 jun 2009 00:34

Wend je tot de leverancier van je Edge , die zal ws wel tot een voorstel komen mbt wat te doen en/of wat er mogelijk is.

[quote="thunderboy"]Ook ik ben helaas het slachtoffer geworden van een " van mijn stuur gevallen" Edge 705. Helaas had mijn achterwiel geen genade en walste er zonder pardon overheen. Nu is mijn scherm en behuizing gebarsten (zie foto). Voor de rest lijkt hij het nog wel te doen, maar zonder scherm kan je zo weinig!

Weet iemand misschien of er ergens ook reserve onderdelen te verkrijgen zijn voor de Edge? In mijn geval dus de behuizing en het LCD scherm....[/quote]
It ain\'t what you do , it\'s the way that you do it.

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 30 jun 2009 01:58

Lijkt mij gewoon garantie. Had Garmin namelijk maar een betere houder mee moeten leveren.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

baron062
Forum-lid

baron062 30 jun 2009 09:51

[quote="Amclassic-fan"]Lijkt mij gewoon garantie. Had Garmin namelijk maar een betere houder mee moeten leveren.[/quote]

Meestal sluit een fabrikant de vervolgschade uit. Je kan dus alleen een nieuwe houder tegemoet zien?
:(

thunderboy
Forum-lid

thunderboy 30 jun 2009 13:22

[quote="baron062"][quote="Amclassic-fan"]Lijkt mij gewoon garantie. Had Garmin namelijk maar een betere houder mee moeten leveren.[/quote]

Meestal sluit een fabrikant de vervolgschade uit. Je kan dus alleen een nieuwe houder tegemoet zien?
:([/quote]

Ik ga dan maar eens proberen om de leverancier aan te schrijven. Is wel in de UK gekocht omdat de pond toen zo lekker laag stond.... Alleen dan heb je nu inderdaad het nadeel als er wat mee is!

Ik laat de uitkomst nog wel even weten...

Update: Leverancier geeft aan om direct bij Garmin aan te kloppen en het te claimen onder garantie. Even proberen dan maar!

thunderboy
Forum-lid

thunderboy 06 jul 2009 15:08

Ik heb dit probleem vorige week bij de website van Garmin gemeld, maar na bijna 5 werkdagen niets gehoord te hebben heb ik maar even gebeld.

Vriendelijke mensen bij Garmin, maar helaas maken ze het apparaat niet onder garantie. Ze hebben wel een "coulance" regeling voor 97,89 (GBP) dus €113 (exclusief mijn verzendkosten, maar hij valt in briefpost). Gelijk te betalen via creditcard. Binnen 10 werkdagen na ontvangst verzendt Garmin de nieuwe.

Wat ik begreep is dat ik dan een hele nieuwe krijg inclusief nieuwe garantie. Wat ik ook zie op sommige forums is dat je het hele nieuwe pakket krijgt dus inclusief harslagband en cadence sensor en (die geweldige!) mounting kits. Ze schijnen aan het serienummer te kunnen zien of het de HR of Bundle versie is.

Jammer maar al met al niet zo'n hele slechte deal, beter dan zelf te zitten prutsen.

whocares
Forum-lid

whocares 06 jul 2009 19:52

Ik ben mijn usb afdekrubbertje kwijt . Nu moet ik mijn edge opsturen :
Via het onderstaande verhaal kunt u het toestel naar ons toezenden, wij gaan voor u een nieuwe rubbertje plaatsen.

Voor reparaties maken wij gebruik van een (RMA) systeem. Met dit RMA (Retour Materiaal Aanvraag) systeem kunnen wij uw reparatie sneller afhandelen en tevens kunt u altijd de status van uw reparatie volgen via onze nieuwe website www.sailtron-online.nl.

Om gebruik te kunnen maken van ons nieuwe systeem dient u te beschikken over een loginnaam en een wachtwoord zodat u op www.sailtron-online.nl kunt inloggen en een RMA nummer kunt aanvragen. Als particulier kunt u zichzelf registeren op de site. U ontvangt eerst nog een email op het door u opgegeven emailadres waarmee u uw inschrijving moet bevestigen. Voordat u dit gedaan heeft, kunt u niet inloggen op de site. Let op: zowel de gebruikersnaam alsmede wachtwoord zijn "case-sensitive", dus er wordt onderscheid gemaakt tussen hoofd- en kleine letters.

Nadat een RMA nummer automatisch is toegewezen aan het door u aangemelde apparaat, voegt u dit nummer (of het uitgeprinte RMA formulier van onze website) bij uw apparaat en stuurt u het op naar onze reparatieafdeling:

Sailtron B.V. / Garmin Nederland
T.a.v. reparatie afdeling
Voorveste 7
3992 DC HOUTEN

Vergeet niet een kopie van de aankoopbon, eventuele registratiecodes, roepletters, MMSI nummer etc etc mee te sturen om er zeker van te zijn dat de reparatie geen onnodige vertragingen oploopt. Voor Garmin apparatuur met kaartmateriaal dient de gele kaart met registratiecode te worden bijgevoegd!
En dat voor een rubbertje , dat ik zelf ook wel kan plaatsen en vastlijmen. Wat een moeite moet je doen om een eenvoudig rubbertje te krijgen.
It ain\'t what you do , it\'s the way that you do it.

thunderboy
Forum-lid

thunderboy 06 jul 2009 22:33

who cares schreef:Ik ben mijn usb afdekrubbertje kwijt . Nu moet ik mijn edge opsturen :
Via het onderstaande verhaal kunt u het toestel naar ons toezenden, wij gaan voor u een nieuwe rubbertje plaatsen.

Voor reparaties maken wij gebruik van een (RMA) systeem. Met dit RMA (Retour Materiaal Aanvraag) systeem kunnen wij uw reparatie sneller afhandelen en tevens kunt u altijd de status van uw reparatie volgen via onze nieuwe website www.sailtron-online.nl.

Om gebruik te kunnen maken van ons nieuwe systeem dient u te beschikken over een loginnaam en een wachtwoord zodat u op www.sailtron-online.nl kunt inloggen en een RMA nummer kunt aanvragen. Als particulier kunt u zichzelf registeren op de site. U ontvangt eerst nog een email op het door u opgegeven emailadres waarmee u uw inschrijving moet bevestigen. Voordat u dit gedaan heeft, kunt u niet inloggen op de site. Let op: zowel de gebruikersnaam alsmede wachtwoord zijn "case-sensitive", dus er wordt onderscheid gemaakt tussen hoofd- en kleine letters.

Nadat een RMA nummer automatisch is toegewezen aan het door u aangemelde apparaat, voegt u dit nummer (of het uitgeprinte RMA formulier van onze website) bij uw apparaat en stuurt u het op naar onze reparatieafdeling:

Sailtron B.V. / Garmin Nederland
T.a.v. reparatie afdeling
Voorveste 7
3992 DC HOUTEN

Vergeet niet een kopie van de aankoopbon, eventuele registratiecodes, roepletters, MMSI nummer etc etc mee te sturen om er zeker van te zijn dat de reparatie geen onnodige vertragingen oploopt. Voor Garmin apparatuur met kaartmateriaal dient de gele kaart met registratiecode te worden bijgevoegd!
En dat voor een rubbertje , dat ik zelf ook wel kan plaatsen en vastlijmen. Wat een moeite moet je doen om een eenvoudig rubbertje te krijgen.

:D Bij mij was hij al losgelaten, twee vliegen in één klap dus! Dat gebeurde nadat hij al gesneuveld was dus ik heb niet geprobeerd hem weer te bevestigen. Ik weet dus niet of hij gebroken is...

Valt mij wel op dat Garmin Nederland /Sailtron het volgens mij gewoon in de UK aanmeldt....lijkt gewoon op een extra schakel...

mouse
Forum-lid

mouse 11 jul 2009 11:53

het lijkt me inderdaad niet zo echt stevig die bevestiging op het stuur. Ik vrees steeds een beetje als ik over kasseien rij...
Dan is een Edge toch eigenlijk niet echt goed bruikbaar in het veld met bv. een mtb?

Zijn er mensen die een "aanpassing" gedaan hebben om het wat beter te bevestigingen?

serbak
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar serbak 11 jul 2009 12:11

Bij mij bevestiging ook een keer stuk gegaan. Ik controleer nu gewoon ff voor elke rit of zowel voor en achter het plastic waar de tie-wraps over lopen nog niet gebroken is. Dit voel je snel genoeg door de speling. Meestal zal namelijk eerst 1 kant breken waardoor de andere ook snel breekt omdat daar dan alle kracht op komt.....

roger
Forum-lid

roger 11 jul 2009 13:37

Je kan dit voorkomen door de twee delen van de houder met contaclijm aan elkaar te lijmen zo komt de garmin veel beter vast te zitten en kan je hem ook niet meer verliezen.
Met deze aanpassing RVV gereden zonder problemen terwijl de houder al eens eerder was stuk gegaan bij een groot gat in de weg.
I live to ride,I ride Passoni

ericpeters
Forum-lid HC

ericpeters 14 jul 2009 12:51

De Garmin ploeg had in Parijs Roubaix gewoon 2 ty-raps extra om de EDGE en de stuurpin gespannen.
Afbeelding

Plaats reactie