Spaken schoonmaken
-
bertpleizier
- Forum-lid
Hoe krijg ik de spaken van mijn velgen nog schoon? Ze zijn wat ruw en zwart. Poetsen helpt niet. Lijkt wel of het een soort oxidatie is.
ALs ik bepaalde krasje uit mijn kader (ik weet wel niet of het helpt met spaken) dan gebruik ik hetzelfde spul dat mijn vader gebruikt om de carrosserie van zijn auto te ontdoen van krasje. Het is een product dat er voor zorgt dat het water in pareltjes op je auto blijft staan en het geeft weer glans aan je fiets.
wat voor wielen / spaken heb je? zijn dit brede platte spaken die zwart horen te zijn (van een moderne wielset bijvoorbeeld) of rvs spaken die zwart zijn omdat ze vies zijn? in het eerste geval zou ik het zwarte er niet afkrabben :p
-
bertpleizier
- Forum-lid
Het gaat om ronde, grijze spaken van een normale hybride fiets, die zwart zijn van het vuil en oxidatie?. Velgenreiniger heb ik al geprobeerd, maar dat heeft geen resultaat opgeleverd.
- Supergrover
- Forum-lid HC
Schuursponsje
simpel, goedkoop + snel.
simpel, goedkoop + snel.
Van Commandant heb je verschillende soorten. Ik heb nr. 4. Dat werkt goed. Dat is fijn genoeg om geen schade te schuren en goed genoeg om kleine krasjes weg te krijgen. Werkt voor de auto, fiets etc.
Overigens is het potje al meer dan 10 jaar oud en nog steeds voor de helft vol.
Overigens is het potje al meer dan 10 jaar oud en nog steeds voor de helft vol.
-
leonc180benz
- Forum-lid
Ik doe de velgen en spaken altijd met Plastico, fantastisch resultaat