Toerfietsers...
-
- Forum-lid
Gisteravond op Een vandaag gekeken naar een reportage over de pelotonnen (meer dan een dus) toerfietsers die de Nederlandse fietspaden schijnen te terroriseren.
Mevrouw Ficq werd daarbij aan het woord gelaten over haar ervaringen hiermee. In een ander topic is dit ook voorbij gekomen.
De heer Kik van de NTFU kwam ook met een reactie op de stelling dat de verdraagzaamheid tussen toerfietsers en andere fietsrecreanten ver te zoeken is.
Iemand van jullie dit ook gezien?
Mevrouw Ficq werd daarbij aan het woord gelaten over haar ervaringen hiermee. In een ander topic is dit ook voorbij gekomen.
De heer Kik van de NTFU kwam ook met een reactie op de stelling dat de verdraagzaamheid tussen toerfietsers en andere fietsrecreanten ver te zoeken is.
Iemand van jullie dit ook gezien?
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Zie alle andere topics die hier al over gaan. Zoals bijv deze: http://forum.fiets.nl/topic.asp?TID=32041
-
- Forum-lid
welke?
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
-
- Forum-lid
Mijn vraag gaat meer over de verdraagzaamheid van fietsers onderling: zijn de toerfietsers nou echt debielen of een reuen-verzameling zoals mevrouw Ficq dat zo mooi noemt?
Heb de reportage ook gezien. Rij zelf vaak alleen, maar krijg meer en meer negatieve reacties van recreanten. Terwijl ik ook nog braaf een fietsbel gebruik en langzaam passeer. Blijkbaar is ons imago idd niet al te best. Kies daarom steeds vaker voor de weg als ik lekker hard wil rijden. Scheelt een heleboel gedoe.
Jan
Suf gemauw en gemekker omdat ze strafpleiter is. Ze moet niet zo dromerig aan het verkeer deelnemen. Waarschijnlijk stond ze op dat mooie fietspaadje tegen een boom te praten en plotseling werd ze uit haar dromerige gedachten gerukt door de aanwezigheid van wat passanten.
Deze mevrouw word benoemd als ervaren fietser . . . pfff
Mevrouw Benedicte Fick realiseert niet dat ze als weggebruiker ook de verantwoordelijkheid heeft te anticiperen op het overige verkeer. Veel weggebruikers veroorzaken vaak zelf hachelijke situaties en reageren nergens op of totaal averechts. Als je ruim op tijd ff belt dan gaan ze niet aan de kant maar gaan verdwaast omkijken en sturen dan ook nog eens naar de verkeerde kant van het fietspad. Veelal gaan ze ook nauwelijks opzij. Voorbeelden te over. Waarom zet ze zich daar niet voor in? Dat zou nl veel meer opleveren.
Mevrouw wil nu op elk klein paadje lijnen trekken zodat je "bewust" bent van twee richtings verkeer. jaja heel mooi hoor. Complete landschapvervuiling. Ook wil ze fietsers op de rijbaan verplichten. Misschien ook nog op elk fietspad om de 50 meter een verkeersdrempel mevrouw Fick?
Nee volgens mevrouw Fick zijn andere fietsers allemaal idioten.
Heel uitnodigend die mevrouw Fick om een dialoog mee aan te gaan. Zij brengt mensen echt dichterbij elkaar. Ik zou zeggen mevrouw Fick: ga lekker nog wat bomen knuffelen.
Wie het allemaal gemist heeft kan het hier bekijken >>
http://www.eenvandaag.nl/binnenland/349 ... t_fietspad
#
Deze mevrouw word benoemd als ervaren fietser . . . pfff
Mevrouw Benedicte Fick realiseert niet dat ze als weggebruiker ook de verantwoordelijkheid heeft te anticiperen op het overige verkeer. Veel weggebruikers veroorzaken vaak zelf hachelijke situaties en reageren nergens op of totaal averechts. Als je ruim op tijd ff belt dan gaan ze niet aan de kant maar gaan verdwaast omkijken en sturen dan ook nog eens naar de verkeerde kant van het fietspad. Veelal gaan ze ook nauwelijks opzij. Voorbeelden te over. Waarom zet ze zich daar niet voor in? Dat zou nl veel meer opleveren.
Mevrouw wil nu op elk klein paadje lijnen trekken zodat je "bewust" bent van twee richtings verkeer. jaja heel mooi hoor. Complete landschapvervuiling. Ook wil ze fietsers op de rijbaan verplichten. Misschien ook nog op elk fietspad om de 50 meter een verkeersdrempel mevrouw Fick?
Nee volgens mevrouw Fick zijn andere fietsers allemaal idioten.
Heel uitnodigend die mevrouw Fick om een dialoog mee aan te gaan. Zij brengt mensen echt dichterbij elkaar. Ik zou zeggen mevrouw Fick: ga lekker nog wat bomen knuffelen.
Wie het allemaal gemist heeft kan het hier bekijken >>
http://www.eenvandaag.nl/binnenland/349 ... t_fietspad
#
De meest klagende groep is de groep die zelf het minst verdraagzaam is. Ik fiets best veel (15k per jaar) woon werk en trainingen. Ik weet ik generaliseer, maar juist de oudere weggebruiker houdt zich heel slecht aan de verkeersregels neemt overla voorang en blokkeert om de haverklap een fietspas om iets te bekijken een appel te schillen of wie weet waarom. Als je dan eerst een keer wat verder weg belt om niet te hoeven remmen (zij blokkeren het fietspad) wat meestal niet helpt en dan nog een dichtbij krijg je standaard een bult commentaar over je heen waar je niet vrolijk van wordt. Bellen om in te halen is zinloos, ze horen (of is het in dit geval luisteren) toch niet. Als je dan met een vriendelijk pardon doorgang vraagt krijg je de vraag(en meestal niet op een vriendelijke vragende toon) of je niet kunt bellen (dat had ik dus al minimaal 2 keer gedaan). Alles wat ze niet zint daar klagen ze over op alle hen ter beschikking staande manieren, ze hebben toch tijd genoeg om dit te doen. Zo ik ben het weerk kwijt, mar voor mij is er maar een asociale niet aangepaste groep weggebruikers, de ouderen in groepjes " gezellidgheidsfietsters".
PS De laatste keer dat ik het heb nagekeken stond er nog in de wet: met tweeen langs elkaar fietsen is toegestaan als het overige verkeer niet gehindert wordt.
PS De laatste keer dat ik het heb nagekeken stond er nog in de wet: met tweeen langs elkaar fietsen is toegestaan als het overige verkeer niet gehindert wordt.
Passie voor het fietsen en de fietsen.
[quote="thja14"]De laatste keer dat ik het heb nagekeken stond er nog in de wet: met tweeen langs elkaar fietsen is toegestaan als het overige verkeer niet gehindert wordt.[/quote]
Precies: het fietspad is geen cafe! kletsen mag, maar het overige verkeer verdient je meeste aandacht!
Precies: het fietspad is geen cafe! kletsen mag, maar het overige verkeer verdient je meeste aandacht!
[quote="thja14"]Bellen om in te halen is zinloos, ze horen (of is het in dit geval luisteren) toch niet. [/quote]
Mijn tip: gebruik nooit een bel bij mensen boven de 60 jaar maar fiets er gewoon langs heen (als het kan). Indien ze een bel horen is het de gewoonte van deze leeftijdscategorie om te kijken wie of wat er belt. Door dit kijken komen ze achterstevoren op op de fiets te zitten en slingeren over de hele breedte van het fietspad, met alle nare gevolgen van dien.
Maar ik ben wel van mening om je snelheid enigzins aan te passen aan de omgeving, als je echt lekker wil knallen zoek hierdan het juiste tijdstip en route voor uit.
Mijn tip: gebruik nooit een bel bij mensen boven de 60 jaar maar fiets er gewoon langs heen (als het kan). Indien ze een bel horen is het de gewoonte van deze leeftijdscategorie om te kijken wie of wat er belt. Door dit kijken komen ze achterstevoren op op de fiets te zitten en slingeren over de hele breedte van het fietspad, met alle nare gevolgen van dien.
Maar ik ben wel van mening om je snelheid enigzins aan te passen aan de omgeving, als je echt lekker wil knallen zoek hierdan het juiste tijdstip en route voor uit.
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!
-
- Forum-lid HC
Ik vind dat jullie een beetje zeuren! Ik heb maar heel zelden dat ik iets hoor (eigenlijk nooit) van mijn mede weggebruikers. Jullie klinken hetzelfde als die oude mensjes waar je het over heb!
Iedereen moet verdraagzaam zijn dus wij ook!!!
Iedereen moet verdraagzaam zijn dus wij ook!!!