Garmin zoals TomTom?
- tornadotom
- Forum-lid
IK heb nu al HEEL veel gelezen over de Garmin 705 edge. Maar werkt hij echt zoals een TomTom?
Als ik nu naar een bepaalde bestemming wil. Is dat gewoon adres intypen en gaan? Stuurt hij je ten alle tijden over wegen waar je mag fietsen, dus geen snelwegen waar de auto over zou gaan?
Het klinkt voor mij bijna te mooi om waar te zijn want ik verdwaal nog net niet in onze achtertuin!
Als ik nu naar een bepaalde bestemming wil. Is dat gewoon adres intypen en gaan? Stuurt hij je ten alle tijden over wegen waar je mag fietsen, dus geen snelwegen waar de auto over zou gaan?
Het klinkt voor mij bijna te mooi om waar te zijn want ik verdwaal nog net niet in onze achtertuin!
Vertrouwen is goed, controle is beter.
-
bottecchia
- Forum-lid
Dat klinkt inderdaad te mooi om waar te zijn. Als je op zoek bent naar een apparaat dat werkt zoals een tomtom moet je geen Edge kopen. Dat werkt op die manier namelijk voor geen meter.
Wat je wel heel goed kunt doen is vooraf een route downloaden of zelf maken en deze vervolgens rijden met behulp van je Garmin. Ik verdwaal zelf ook nogal makkelijk en met m'n Edge heb ik al regelmatig hele mooie routes gereden die ik anders nooit had kunnen fietsen.
Wat je wel heel goed kunt doen is vooraf een route downloaden of zelf maken en deze vervolgens rijden met behulp van je Garmin. Ik verdwaal zelf ook nogal makkelijk en met m'n Edge heb ik al regelmatig hele mooie routes gereden die ik anders nooit had kunnen fietsen.
-
colnagofreak
- Forum-lid HC
Kan ik kort over zijn: NEE
Wat mij betreft wel ongeveer het beste wat er voor de racefiets beschikbaar is!
Wat mij betreft wel ongeveer het beste wat er voor de racefiets beschikbaar is!
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
- daniel1975
- Forum-lid HC
Mijn 605 kan gewoon routeren naar een bestemming hoor....
Weet alleen niet zeker of hij snelwegen overslaag (maar dacht van wel).
Weet alleen niet zeker of hij snelwegen overslaag (maar dacht van wel).
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
-
bottecchia
- Forum-lid
Heb je het ook wel eens uitgeprobeerd? De 705 kan het namelijk op papier ook wel. Alleen in de praktijk werkt het gewoon voor geen meter.
- tornadotom
- Forum-lid
Is dat moeilijk? Zelf een route maken en uploaden?
Ik bedoel, moet je dan wegen nr's invoeren of knooppunten...
@Bottecchia: Jij heb toch van de week een mooie rit gereden van 200+ km's? had je dat daarmee gedaan? Als ik jouw routekaartje bekijk moet je wel een heel gedetaileerde kaart hebben. Of werkt dat allemaal met die city navigator Europe?
Ik bedoel, moet je dan wegen nr's invoeren of knooppunten...
@Bottecchia: Jij heb toch van de week een mooie rit gereden van 200+ km's? had je dat daarmee gedaan? Als ik jouw routekaartje bekijk moet je wel een heel gedetaileerde kaart hebben. Of werkt dat allemaal met die city navigator Europe?
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Op korte afstanden werkt het automatische route berekenen meestal behoorlijk hoed. Snelwegen kom je niet op terecht als je 'm op fietsen hebt ingesteld, hoofdwegen kan de Garmin ook vermijden. Alleen als de afstand groter wordt dan werkt het algoritme niet meer en geeft ie soms de meest idiote omwegen. Hoe groter de afstand ook is des te grotere wegen de Garmin pakt.
In Mapsource zit 't zelfde algoritme, daar kan je mooi zien wat 't effect is van te ver weg een routepunt op de kaart zetten.
In Mapsource zit 't zelfde algoritme, daar kan je mooi zien wat 't effect is van te ver weg een routepunt op de kaart zetten.
-
colnagofreak
- Forum-lid HC
[quote="Daniel1975"]Mijn 605 kan gewoon routeren naar een bestemming hoor....
Weet alleen niet zeker of hij snelwegen overslaag (maar dacht van wel).[/quote]
De 705 is met de juiste kaarten ook routeerbaar, maar werkt zeker niet zo feilloos als TomTom. Vandaar mijn NEE
Weet alleen niet zeker of hij snelwegen overslaag (maar dacht van wel).[/quote]
De 705 is met de juiste kaarten ook routeerbaar, maar werkt zeker niet zo feilloos als TomTom. Vandaar mijn NEE
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
-
bottecchia
- Forum-lid
Dat heb ik inderdaad met de Edge gedaan en wel als volgt:
Route gemaakt via bikeroutetoaster.com en deze geïmporteerd in de Edge. De kaart die ik op de Edge gebruik is City navigator Europe. Het maken van zo'n route is heel eenvoudig. Gewoon surfen naar http://www.bikeroutetoaster.com/Course.aspx en klikken met je muis op de wegen waar je naar toe wilt. Dan ontstaat er vanzelf een route. Bij de optie 'auto routing' zet ik data op OSM en vervolgens kun je dan nog bike selecteren als vervoermiddel. Probeer maar eens uit.
Route gemaakt via bikeroutetoaster.com en deze geïmporteerd in de Edge. De kaart die ik op de Edge gebruik is City navigator Europe. Het maken van zo'n route is heel eenvoudig. Gewoon surfen naar http://www.bikeroutetoaster.com/Course.aspx en klikken met je muis op de wegen waar je naar toe wilt. Dan ontstaat er vanzelf een route. Bij de optie 'auto routing' zet ik data op OSM en vervolgens kun je dan nog bike selecteren als vervoermiddel. Probeer maar eens uit.
- tornadotom
- Forum-lid
Hmm, ff snel geprobeerd maar dat gaat een duur ritje worden... Ik wil van Hulst (Zeeuws Vlaanderen) naar Kapelle. Maar hij blijft me door de tunnel sturen en die is alleen voor auto's!
Zo heb ik ook vrienden in Hoogstraten ( België ) wonen. Maar dan moet ik ook door tunnels...
Zo heb ik ook vrienden in Hoogstraten ( België ) wonen. Maar dan moet ik ook door tunnels...
-
bottecchia
- Forum-lid
Dan moet je waarschijnlijk wat minder grote stappen nemen op de kaart. Door de afstand tussen twee punten wat kleiner te houden heb je meer controle over de route die je krijgt.
Eventueel kun je overigens ook auto routing tijdelijk even uitschakelen als hij ondanks alles toch blijft volharden in een stuk waar je niet kunt/wilt fietsen.
Eventueel kun je overigens ook auto routing tijdelijk even uitschakelen als hij ondanks alles toch blijft volharden in een stuk waar je niet kunt/wilt fietsen.
- tornadotom
- Forum-lid
THnx! Zal wel eens gaan proberen!
Waar haal je zoiets redelijk aan de voordelige kant?
Waar haal je zoiets redelijk aan de voordelige kant?