Deal @ Fietsenmaker
-
- Forum-lid
Hallo!
Ik vraag mij het volgende af: wat is normaal aan kortingen en/of accesoires te vragen bij de aankoop van een racefiets?
Zeer waarschijnlijk schaf ik een dezer dagen de Cube Streamer 2009 aan. Deze fiets kost bij mijn fietsenmaker 1299,- en dat is dan helemaal kaal zeg maar. Omdat dit mijn eerste fiets wordt moet ik er dus nog van alles bij kopen...
Zelf zat ik te denken een tellertje, de bidonhouders en de pedalen er bij te vragen en de prijs op 1299,- te laten. Verstandig of hebben jullie andere ideeën?
Ik vraag mij het volgende af: wat is normaal aan kortingen en/of accesoires te vragen bij de aankoop van een racefiets?
Zeer waarschijnlijk schaf ik een dezer dagen de Cube Streamer 2009 aan. Deze fiets kost bij mijn fietsenmaker 1299,- en dat is dan helemaal kaal zeg maar. Omdat dit mijn eerste fiets wordt moet ik er dus nog van alles bij kopen...
Zelf zat ik te denken een tellertje, de bidonhouders en de pedalen er bij te vragen en de prijs op 1299,- te laten. Verstandig of hebben jullie andere ideeën?
Via Chainreaction rond de 1200 euro en op marktplaats zie ik een fietsenmaker voor € 1149,00.
Als je alleen de fiets wil scoren kan je dus nog wel ergens anders terecht, ben je afhankelijk (of wil je gebruik maken van) de kennis van jouw FM qua techniek, afstellen etc kun je hem IMHO beter bij hem halen.
Wat betreft het afdingen denk ik dat je zelf oud en wijs genoeg bent om te bepalen wat je een goede deal vindt?
Als je alleen de fiets wil scoren kan je dus nog wel ergens anders terecht, ben je afhankelijk (of wil je gebruik maken van) de kennis van jouw FM qua techniek, afstellen etc kun je hem IMHO beter bij hem halen.
Wat betreft het afdingen denk ik dat je zelf oud en wijs genoeg bent om te bepalen wat je een goede deal vindt?
"Try not. Do or do not......there is no try"
-
- Forum-lid
Persoonlijk vindek dat je dan behoorlijk afdingt. Pedalen als ze beetje deftig zijn moet je al snel 80 euro tellen, tellertje met wat deftige functies 50 en bedonhouders 20. Dus een goei 150 euro korting vragen is ongeveer 15% op de hele fiets... mm.
Mijn FM geeft 15% op duurdere kaders en dan koop je beter zelf goede pedalen want wrs wat hij er dan bij zal geven zal niet zo'n top kwaliteit zijn vermoed ik.
Mijn FM geeft 15% op duurdere kaders en dan koop je beter zelf goede pedalen want wrs wat hij er dan bij zal geven zal niet zo'n top kwaliteit zijn vermoed ik.
DE marges van fm zijn echt niet zo wild, er zijn internet aanbieders die goedkoper zijn maar dan moet je ook niets meer dan levering verwachten. Als je een goede fm hebt moet je hem ook wat gunnen.. Dan krijg je ook een hele goede service terug op het moment dat je ergens mee zit wat niet onder garantie valt. Lekke band bv.
Succes.
Succes.
eigenwijs is ook wijs...
-
- Forum-lid
Ik zou gewoon aan je FM vragen om een leuke totaalprijs voor het pakket te maken. Inclusief de spullen die je nodig hebt. Als jij graag wilt kunnen terugvallen op een FM dan is het prettig als je daar een leuke deal kunt maken die voor allebei interessant is.
-
- Forum-lid
Hmm daar zit wel wat in natuurlijk, mijn voorstel is misschien iets te gek. Als je de pedalen weg laat en voor het tellertje en de bidonhouders zou gaan komt dat meer in de buurt?
Zou het misschien een idee zijn om een bedrag af te spreken en dat zelf in te vullen, of is dat iets wat fietsenmakers niet snel zullen doen?
In ieder geval bedankt voor de reacties! Dit wordt mijn eerste grote aankoop bij een fietsenmaker dus ik ben nogal onwetend op dit gebied...
Zou het misschien een idee zijn om een bedrag af te spreken en dat zelf in te vullen, of is dat iets wat fietsenmakers niet snel zullen doen?
In ieder geval bedankt voor de reacties! Dit wordt mijn eerste grote aankoop bij een fietsenmaker dus ik ben nogal onwetend op dit gebied...
-
- Forum-lid
Forza schreef:DE marges van fm zijn echt niet zo wild, er zijn internet aanbieders die goedkoper zijn maar dan moet je ook niets meer dan levering verwachten. Als je een goede fm hebt moet je hem ook wat gunnen.. Dan krijg je ook een hele goede service terug op het moment dat je ergens mee zit wat niet onder garantie valt. Lekke band bv.
Succes.
Wel een lachertje op deze toch al mooie dinsdag.

Wie nimmer dwaalt word nooit verstandig.
-
- Forum-lid
Ik heb bij een speciaalzaak vorige week mijn eerste racefiets gekocht van 1099. inclusief assecoires (kleding,helm,schoenen,pedalen,bidonhouder,tasje,pomp) zat ik op 1525, hij maakte er totaal 1450 van....Niet mega veel korting maar toch leuk. Omdat er van de fiets niks af kon (specialized Allex 2010)
- de zwarten
- Forum-lid HC
@ Forza: Wat voor goede service wil je voor een lekke band? Telefoontje midden op een landweg en laten ophalen?? Een lekke band die plak/vervang je toch gewoon ter plekke (zo doe ik het al vanaf mijn 12 jaar)?
Pedalen kosten voor een FM niet even veel als ze in de winkel liggen. Het is natuurlijk maar wat je wil, maar ultegra pedalen, eenvoudig teller en bidonhouders zijn samen nog geen 100 euro winkelprijs. Ik zou het er dus wel durven bijvragen. Niet dat het daarom gaat lukken, maar niet geschoten is altijd mis.
Pedalen kosten voor een FM niet even veel als ze in de winkel liggen. Het is natuurlijk maar wat je wil, maar ultegra pedalen, eenvoudig teller en bidonhouders zijn samen nog geen 100 euro winkelprijs. Ik zou het er dus wel durven bijvragen. Niet dat het daarom gaat lukken, maar niet geschoten is altijd mis.
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
©®

De extra's verschillen per FM.
Gewoon je vraag bij hem neerleggen en zien wat je krijgt.
Ikzelf vroeg of ik een oud fietsje kon inruilen voor mijn Bulls, dat ging niet ivm met de "marges' maar ik kreeg wel wat accesoires bij mijn nieuwe fiets.
Netjes de kostprijs op de bon gezet zodat ik kon zien wat ik gekregen had.
Het was toch bijna €90,- op een fiets van €999,-.
Daar was ik zeer tevreden mee.
En die oude fiets gebruik ik nu in de winter als het echt te gevaarlijk wordt om met mijn racertje de weg op te gaan.
Gewoon je vraag bij hem neerleggen en zien wat je krijgt.
Ikzelf vroeg of ik een oud fietsje kon inruilen voor mijn Bulls, dat ging niet ivm met de "marges' maar ik kreeg wel wat accesoires bij mijn nieuwe fiets.
Netjes de kostprijs op de bon gezet zodat ik kon zien wat ik gekregen had.
Het was toch bijna €90,- op een fiets van €999,-.
Daar was ik zeer tevreden mee.
En die oude fiets gebruik ik nu in de winter als het echt te gevaarlijk wordt om met mijn racertje de weg op te gaan.
Als ik iets duurs koop in een winkel, dan verwacht ik dat er over de prijs valt te onderhandelen. Je kan ervan uitgaan dat ook na onderhandelingen je totaalprijs hoger zal zijn dan wat je aan de (internet) prijsvechters zou moeten betalen. Als het goed is krijg je daar dan weer een beetje service voor terug.
@TS ik ben het met de zwarten en Theo V eens; gewoon proberen, daar beledig je de FM echt niet mee hoor!
@TS ik ben het met de zwarten en Theo V eens; gewoon proberen, daar beledig je de FM echt niet mee hoor!
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?