Zoals velen ga ik een instapfiets aanschaffen. Veel info op dit forum verzameld en zie dat een hoop mensen vriendelijk advies geven. Mijn vraag is de volgende: Ik wil gaan trainen voor de bergen en heb gehoord dat ik minimaal de 105 groep het beste kan gebruiken. Mijn oog viel bij 12gotrading.nl op de Trek 1.7
http://www.12gotrading.nl/?page=record& ... derby=merk
Nou wil het toeval hebben dat ik vandaag een kennis sprak, die een Cube Attempt uit 2007 te koop heeft voor rond de 600eu. Ik heb de fiets ook gezien vandaag. Vorig jaar zijn de tandwielen weer vervangen, nooit mee gevallen. Ze wilde em inruilen bij Balk in Nieuw Vennep, maar ik kon em ook overnemen. Balk wilde me wel helpen met stuurpen, mannen zadel, beurtje en dan zou het op rond de 700 uitkomen. Een is nieuw, ander is 2ehands, goed en iets goedkoper. Vraag is de wielen. Op de Cube zitten Mavic Aksium wielen en op de Trek , Bontrager SSR, waar ik echt niks over kan vinden.....
Wat is het verschil tussen die twee??? Is het groot genoeg om te zeggen, ga zeker voor die Cube of is het minimaal dat je zegt, ga voor de nieuwe. Dat is mijn vraag
Alvast bedankt!