Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

trek 1.7 nieuw of Cube Attempt '07 2e hands?

nielsfeijen
Forum-lid

nielsfeijen 06 aug 2009 01:28

Hallo,

Zoals velen ga ik een instapfiets aanschaffen. Veel info op dit forum verzameld en zie dat een hoop mensen vriendelijk advies geven. Mijn vraag is de volgende: Ik wil gaan trainen voor de bergen en heb gehoord dat ik minimaal de 105 groep het beste kan gebruiken. Mijn oog viel bij 12gotrading.nl op de Trek 1.7
http://www.12gotrading.nl/?page=record& ... derby=merk

Nou wil het toeval hebben dat ik vandaag een kennis sprak, die een Cube Attempt uit 2007 te koop heeft voor rond de 600eu. Ik heb de fiets ook gezien vandaag. Vorig jaar zijn de tandwielen weer vervangen, nooit mee gevallen. Ze wilde em inruilen bij Balk in Nieuw Vennep, maar ik kon em ook overnemen. Balk wilde me wel helpen met stuurpen, mannen zadel, beurtje en dan zou het op rond de 700 uitkomen. Een is nieuw, ander is 2ehands, goed en iets goedkoper. Vraag is de wielen. Op de Cube zitten Mavic Aksium wielen en op de Trek , Bontrager SSR, waar ik echt niks over kan vinden.....

Wat is het verschil tussen die twee??? Is het groot genoeg om te zeggen, ga zeker voor die Cube of is het minimaal dat je zegt, ga voor de nieuwe. Dat is mijn vraag ;)

Alvast bedankt!

robbies
Forum-lid

robbies 06 aug 2009 10:50

Verschillen tussen de 2 fietsen lijken me niet zo groot. Allebei 105.

Over de wielen zou ik me niet zo'n zorgen maken. Of je nu een instapmodel hebt van Mavic of van Trek (Bontrager is de onderdelenshop van Trek), dat maakt ook niet zo heel veel uit.

Als je hem voor de bergen wil gebruiken: ik zie dat je trek 1.7 een triple heeft. Heeft de Cube dit ook? Dat is -zeker voor een beginner- wel een aanrader.

davekuh
Forum-lid

davekuh 06 aug 2009 12:03

Hallo,

Sinds mei dit jaar heb ik zelf een Trek 1.7.
Het is een hele mooie racefiets. Persoonlijk zit ik er lekker op.
En een triple blad voor is altijd meegenomen. Heb er zelf ook ene opzitten. En voor een beginner op de racefiets zoals mijzelf is het geen overbodige luxe. Woon zelf in zuid-Limburg. Dus bergen/heuvels zijn er genoeg waar ik overheen moet. :)
Race: Trek 1.7 Shimano 105
MTB: Merida Big Nine 700 tft

nielsfeijen
Forum-lid

nielsfeijen 06 aug 2009 22:59

Ok, thnx

Denk dat ik voor de Cube ga. Heeft ook een triple en scheelt toch 200eu. Voor een instapfiets maakt het niet zoveel uit wanneer het ook een goede 2e hands is toch?

jell-ee
Forum-lid

jell-ee 07 aug 2009 01:21

Voor dat geld van de 1.7 2010, heb je natuurlijk ook een 2009 1.9 met een ultegra groep erop. Verder zou ik ook eenskijken naar de Focus culebro http://12gotrading.com/?page=record&id= ... h&number=0 is ook zeer tof fietsje

fizik
Forum-lid

fizik 07 aug 2009 21:20

Ik vind die Cube wel goed klinken. Voor het geld dat je over houdt koop je een paar schoenen, goede sokken, pedalen, zadeltasje, pompje, bidons, helm, zomerkleding, winterkleding, zonnebril, etc. Je ziet dat er genoeg is aan te schaffen als je begint met fietsen.

Plaats reactie