Ben jij een echte klimmer?
Een echte klimmer ben je door aanleg: veel vermogen bij een laag gewicht. Het is niet zo magisch als sommige mensen doen geloven.
-
- Forum-lid
Corniel schreef:Een echte klimmer ben je door aanleg: veel vermogen bij een laag gewicht. Het is niet zo magisch als sommige mensen doen geloven.
zegt het voort
De fiets: de ultime ontmoetingsplek
klimgeit
klimgeit
Haha, ik denk dat ik wel een goede klimmer ben. Ben 65 kg bij 1,84. Maar klimmmer ben ik niet van nature, je kunt het worden! Gewoon paar kg afvallen en wat harder fietsen!
Als ik een klimmer ben ben ik er eentje van het type Thomas Dekker. Niet zeer explosief en een goede cadans (85-95). Houd niet van de zware plaat.
Als ik een klimmer ben ben ik er eentje van het type Thomas Dekker. Niet zeer explosief en een goede cadans (85-95). Houd niet van de zware plaat.
fietsen, da\'s mijn verzetje!
-
- Forum-lid
Eindeloos veel lange duurtrainingen doen, alles in de aerobe zones.
TiesT schreef:Was ik het maar...
Met 1:90-65kg heb ik wel "het" lichaam.
Dat is een BMI van 18!
Ik zou maar niet tijdens een zware storm alleen buiten gaan staan. Dit soort gewicht/lengte verhouding lijkt mij niet gezond meer.
Ik weeg zelf 72 kg bij 1.90m en heb daarmee een redelijk klimmerslichaam. Lengte doorgans is een nadeel. Ik beschouw mezelf dan ook als een redelijk klimmer. Ik rij veel volk eraf op de meeste klimmen maar een topper die meestrijdt voor de prijzen in een cyclo ben ik zeker niet.
Live fast; die young. mijn blog
Ik heb 0% takent en ongeveer evenveel aanleg, maar ik ben zeker 'climber by affection' - meer dan 100 kilo bij een navenante lengte, maar fuck wat vind ik het mooi om tegen zo'n berg op te zwoegen. En zwoegen is het, in mijn geval. Maar Alpe d'Huez loopt niet weg, na 1.18 ligt de streep nog steeds bovenop.
Ik hou van Triple.
Iemand die goed bergop rijdt (Ulrich bvb) is daarom nog geen klimmer.
Volgens mij dient een klimmer snel bergop te kunnen rijden maar ook die talrijke die versnellingen bergop te kunnen plaatsen ( Van Impe, Herrera, Pantani en ja zelfs Virenque).
Heel snel bergop rijd ik niet meer maar die versnelling bergop heb ik wel nog, zij het dat ik tegenwoordig na 2 à 3 keer "perte total" ben. Gewicht : 86 kg voor 185 cm ( tot voor een maand 82 kg, shame on me).
Volgens mij dient een klimmer snel bergop te kunnen rijden maar ook die talrijke die versnellingen bergop te kunnen plaatsen ( Van Impe, Herrera, Pantani en ja zelfs Virenque).
Heel snel bergop rijd ik niet meer maar die versnelling bergop heb ik wel nog, zij het dat ik tegenwoordig na 2 à 3 keer "perte total" ben. Gewicht : 86 kg voor 185 cm ( tot voor een maand 82 kg, shame on me).
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord.