Welke fiets computer gebruiken jullie?
-
mennodekkers
- Forum-lid
Zoals de titel dus al zegt:
wat is jullie ervaring er mee?
En gebruiken jullie nog extra functie's
zo ja welke?
BVD
Menno Dekkers
wat is jullie ervaring er mee?
En gebruiken jullie nog extra functie's
zo ja welke?
BVD
Menno Dekkers
Garmin Edge 305. (met HR en cad) Doet alles wat ik wil, geen problemen die ik vaak met de 705 wel hoor.
Hiervoor: VDO 12.6, simpele fietscomputer met HR. Lang gebruikt en geen problemen. De wisseling is vooral ingezet door de wens om m'n trainingen achteraf te bekijken en bij tochten in de Alpen te zien hoe lang die berg waar ik op zit nog duurt.
Hiervoor: VDO 12.6, simpele fietscomputer met HR. Lang gebruikt en geen problemen. De wisseling is vooral ingezet door de wens om m'n trainingen achteraf te bekijken en bij tochten in de Alpen te zien hoe lang die berg waar ik op zit nog duurt.
- tornadotom
- Forum-lid
Polar CS200cad; gewoon een goed apparaat dat doet wat hij behoort te doen voor een nog redelijk normale prijs!
Vertrouwen is goed, controle is beter.
Tot iets meer dan jaar geleden shimano flight deck (draadloos) in combinatie met een eenvoudig polar. Altijd veel plezier van gehad. Miste op gegeven moment het kunnen uploaden naar pc, hoogteprofiel etc.
Nu een HAC5. Na wat aanloop troubles nu meer dan een jaar zeer tevreden.
Menustructuur vind ik helder en aflezing onderweg goed. Uploaden gaat goed, met meer data dan je zou willen
.
Maar ja, met de opkomst van de gps lijkt een garmin (of vergelijkbaar) wel wat, alleen houd de prijs me nog tegen, zeker omdat de HAC het perfect doet.
Nu een HAC5. Na wat aanloop troubles nu meer dan een jaar zeer tevreden.
Menustructuur vind ik helder en aflezing onderweg goed. Uploaden gaat goed, met meer data dan je zou willen
Maar ja, met de opkomst van de gps lijkt een garmin (of vergelijkbaar) wel wat, alleen houd de prijs me nog tegen, zeker omdat de HAC het perfect doet.
Ik rij zonder fietscomputer. Dat is een beweste keuze, want mijn ervaring is dat ik er onderweg dan te veel op ga letten waardoor ik mijzelf te veel op mijn gemiddelde snelheid ga concentreren en zo minder kan genieten van de omgeving en het fietsen zelf.
Als er nog eens een fietscomputer op de markt komt die alleen de afgelegde afstand laat zien in het scherm (handig voor toertochten zodat je weet hoe ver het nog is) en waarbij je thuis de overige gegevens kan uitlezen dan hou ik me aanbevolen. Tot die tijd aan mijn fiets geen computer...
Als er nog eens een fietscomputer op de markt komt die alleen de afgelegde afstand laat zien in het scherm (handig voor toertochten zodat je weet hoe ver het nog is) en waarbij je thuis de overige gegevens kan uitlezen dan hou ik me aanbevolen. Tot die tijd aan mijn fiets geen computer...
-
sjefjanssen
- Forum-lid
Reeds jaren gebruik ik de Shimano Flightdeck (draadloos ) en ben er zeer tevreden over.
[quote="EM"]Ik rij zonder fietscomputer. Dat is een bewuste keuze, want mijn ervaring is dat ik er onderweg dan te veel op ga letten waardoor ik mijzelf te veel op mijn gemiddelde snelheid ga concentreren en zo minder kan genieten van de omgeving en het fietsen zelf. [/quote]
ik fiets op trapfrequentie en hartslag en dan vind ik een apparaatje dat mij daarbij helpt heel handig.
Hoe hard ik fiets zie ik thuis wel (snelheid heb ik niet in mijn schermpje staan)
ik fiets op trapfrequentie en hartslag en dan vind ik een apparaatje dat mij daarbij helpt heel handig.
Hoe hard ik fiets zie ik thuis wel (snelheid heb ik niet in mijn schermpje staan)
- r.hilferink
- Forum-lid
Ik gebruik een computer van de Lidl. Zal wel rotzooi wezen denken jullie nu. Maar dat valt zeer mee.
Mijn oude Cateye was aan vervanging toe en ik was aan het kijken naar een computer met hoogte meting en hartslagmeter. Het aanbod is groot, maar toen ik de advertentie van de Lidl zag met een fietscomputer met die mogelijkheden voor 30 euro heb ik besloten om die maar eens aan te schaffen. Soortgelijke apparaten zijn vaak minstens 2 x zo duur.
En verassend genoeg deed en doet het apparaat het perfect. De hoogtemeter blijkt geen of een kleine afwijking te hebben. Het apparaat bevalt dan ook goed en ziet er gewoon goed uit.
De reden om nu voor een goedkope computer te kiezen is dat het budget voor een nieuwe Garmin nog niet is bereikt........
Mijn oude Cateye was aan vervanging toe en ik was aan het kijken naar een computer met hoogte meting en hartslagmeter. Het aanbod is groot, maar toen ik de advertentie van de Lidl zag met een fietscomputer met die mogelijkheden voor 30 euro heb ik besloten om die maar eens aan te schaffen. Soortgelijke apparaten zijn vaak minstens 2 x zo duur.
En verassend genoeg deed en doet het apparaat het perfect. De hoogtemeter blijkt geen of een kleine afwijking te hebben. Het apparaat bevalt dan ook goed en ziet er gewoon goed uit.
De reden om nu voor een goedkope computer te kiezen is dat het budget voor een nieuwe Garmin nog niet is bereikt........
Red Bull Pro SL 3000
Gazelle Cyclocross
Trainingsblog op http://www.bikeplanner.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Gazelle Cyclocross
Trainingsblog op http://www.bikeplanner.com" onclick="window.open(this.href);return false;