Ervaring anti lek vloeistof in binnenband
Hallo,
Wie heeft ervaring in het gebruik van een anti lek vloeistof in binnenbanden van een fiets?
Op de verpakking staat dat je na 3-6 maanden het middel weer moet inbrengen, maar na de binnenband te hebben laten leeglopen (na 1 jaar) zit het vloeibare witte middel er nog gewoon in en lijkt de samenstelling nog dezelfde als in de flacon.
Is het dan wel nodig om bij te vullen? Anders lukt het op een gegeven moment niet meer omdat er gewoonweg teveel inzit, of moet alles er eerst uit voordat je er nieuwe in moet doen?
Hartelijk dank voor een reactie/advies.
Groet,
Lammert
Wie heeft ervaring in het gebruik van een anti lek vloeistof in binnenbanden van een fiets?
Op de verpakking staat dat je na 3-6 maanden het middel weer moet inbrengen, maar na de binnenband te hebben laten leeglopen (na 1 jaar) zit het vloeibare witte middel er nog gewoon in en lijkt de samenstelling nog dezelfde als in de flacon.
Is het dan wel nodig om bij te vullen? Anders lukt het op een gegeven moment niet meer omdat er gewoonweg teveel inzit, of moet alles er eerst uit voordat je er nieuwe in moet doen?
Hartelijk dank voor een reactie/advies.
Groet,
Lammert
LB
Ik heb ooit eens twee binnenbandjes met Joe's no flat antilek vloeistof gemonteerd voor op de MTB. Het heeft er ongeveer 2 jaar op gezeten zonder dat ik de vloeistof heb vervangen. In die tijd nooit lek gereden en de hoeveelheid en samenstelling van het spul leek mij ongewijzigd. Enige probleem dat ik ondervond was dat die rommel uiteindelijk ook het ventiel gaat verstoppen waardoor er nauwelijks geen lucht meer in en uit was te krijgen.
Voor mijn racefiets heb ik zowel voor en acher binnenbanden van Joe's no flat. Toen de binnenbanden erop werden gezet kwam er al anti-lek vloeistof uit en dit is alleen maar erger geworden nadat ik de banden in verband met vervoer leeg heb laten lopen (lucht). Er is nu geen lucht meer in te krijgen vanwege de verstopping van het ventiel. Hebben jullie hier ervaring mee en klopt het dat die anti-lek vloeistof er al uit kwam bij monteren van de binnenbanden?
"Parijs is nog ver. Er kan nog veel gebeuren."
- razenderoeland
- Forum-lid
Ik sluit me aan bij de 2 bovengenoemde ervaringen. Als de binnenbanden van anti lek middel zijn voorzien is het na verloop van tijd vrijwel niet meer mogelijk om lucht in de bandjes te krijgen.
Ik ga weer lekker op pad met binnenbamd en pompje.
Ik ga weer lekker op pad met binnenbamd en pompje.
Hoe sterk is de eenzame fietser...
-
- Forum-lid HC
Haal het ventiel dan ook uit de binnenband bij het vullen van de band. als je daarna netjes mee omgaat geeft het geen problemen, altijd ventiel boven in bij lucht bij of af.
Schwalbe levert al jaren binnen banden waar het ventiel uit kan, conti iig sinds vorig jaar en volgens mij michelin ook.
Schwalbe levert al jaren binnen banden waar het ventiel uit kan, conti iig sinds vorig jaar en volgens mij michelin ook.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Een praktische vraag: Waarom zou je de bandjes trouwens leeg laten lopen voor vervoer?
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
@daniel1975: vanwege een klapband van de racefiets in de auto omdat de auto in de zon stond en de boel dus op spanning stond en te heet werd. Omdat ik heel veel fietsers na een toer hun banden zag laten leeglopen, dacht ik juist dat het gebruikelijk was om voor vervoer de banden te laten leeglopen en dat ik juist heel dom was geweest om dat niet te doen.
"Parijs is nog ver. Er kan nog veel gebeuren."
.
Laatst gewijzigd door eelcoz op 22 nov 2011 10:47, 1 keer totaal gewijzigd.
.
Laatst gewijzigd door eelcoz op 22 nov 2011 10:47, 1 keer totaal gewijzigd.
.
Laatst gewijzigd door eelcoz op 21 nov 2011 10:35, 1 keer totaal gewijzigd.