Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

vastzetten Polar cadansmagneetje

joppnl
Forum-lid

joppnl 31 mar 2011 23:27

Goeden,

bij de verkoop van m'n vorige fiets het cadansmagneetje er af gehaald.

Zat vast met origineel Polar plakband.

Nou moet het er weer op (andere fiets) maar dat plakband werkt niet meer natuurlijk.

Iemand een tip hou dat nu weer vast te zetten?

Gewoon htk plakband snap ik maar dat ziet er, net zoals schilderstape, natuurlijk niet uit....
En dubbelzijdig plakband durf ik niet echt aan denk ik, straks is t magneetje weg.

Tipzzzz???

Bedankt,
Het gaat er niet om hoe groot je tandwielen zijn.
Het gaat er om wat je er mee doet!

tornadotom
Forum-lid

Gebruikersavatar tornadotom 31 mar 2011 23:29

Met lijm in het gat van je pedaal. Dan zie je er nis van. Let wel op dat je geen pedalen hebt die je alleen langs binnen vast kunt zetten hè!
Vertrouwen is goed, controle is beter.

joppnl
Forum-lid

joppnl 31 mar 2011 23:38

da's een goeie!

niet aan gedacht.

Je bedoelt denk ik die inbus-gaten die zeg maar aan de achterkant van je crankstel zitten.

Probleem nu is even dat ik mtb pedalen heb maar binnenkort toch wil overstappen op race maar dan pulk ik m er wel weer uit of koop een nwe.

thnx!

tornadotom
Forum-lid

Gebruikersavatar tornadotom 31 mar 2011 23:40

Nee nee, gewoon het gat in de crank waar je de trapper inschroeft. Niet aan je kettingbladen hoor. Bij de meeste zit de cadans sensor trouwens links.
Vertrouwen is goed, controle is beter.

joppnl
Forum-lid

joppnl 31 mar 2011 23:53

ok, duidelijk!

bedankt!

alliance_0
Forum-lid

Gebruikersavatar alliance_0 01 apr 2011 00:53

Hoeft hier niet voor te lijmen. Als je een goeie magneet hebt (zoek op internet) is deze zo sterk dat hij zonder lijm aan het metaal van de pedaal hecht. Is dan alleen te verwijderen met een tang, dus verliezen doe je hem niet. Gebruik zelf hiervoor een schiijfmagneet met een diameter van 12mm en een dikte van 6mm (€ 0,79).

racedoc
Forum-lid

Gebruikersavatar racedoc 01 apr 2011 04:00

[quote="Alliance_0"]Hoeft hier niet voor te lijmen. Als je een goeie magneet hebt (zoek op internet) is deze zo sterk dat hij zonder lijm aan het metaal van de pedaal hecht. Is dan alleen te verwijderen met een tang, dus verliezen doe je hem niet. Gebruik zelf hiervoor een schiijfmagneet met een diameter van 12mm en een dikte van 6mm (€ 0,79).[/quote]

Een magneet die hier goed voor werkt is een corsagemagneet. Te koop bij de betere bloemist. Heeft de goede vorm qua dikte en diameter. Magneetkracht is meer dan voldoende.

Met dank aan roy73 :)

joppnl
Forum-lid

joppnl 03 apr 2011 12:33

Gisteren na trainingsrondje bij bloemenzaak binnengefietst (letterlijk...., was in de buurt).

'nee meneer, die corsagemagneetjes verkopen we niet los...'

Omdat ik de fiets bij me had even uitgelegd waar het voor was en dat ik er maar ééntje nodig had.

Kortom, bloemist even gezocht en er 1 gekregen, super.

t Magneetje past perfect en heeft een grote magn. kracht, ben niet bang dat ie er af valt.

Valt mooi in t gat van de trapper-as en klikt hier goed aan vast.

Werkt goed en omdat het magneetje wat verder weg zit van het hart van de crank kan de opnemer ook wat meer richting wiel.

Omdat de liggende buizen daar wat naar buiten buigen staat de opnemer dichter bij het magneetje en hoef ik die opnemer niet zo schuin te zetten om m goed te laten werken, recht staat wat netter.

Bedankt voor de tip(s)

bandiet
Forum-lid

bandiet 28 apr 2011 23:49

Ik was al in meerdere bloemenzaken geweest, helaas zonder resultaat. Gelukkig had mn schoonvader nog een corsagemagneet liggen. Zoals hierboven ook al gezegd, deze magneet past perfect en is echt heel sterk. Met de vingers moet je goed je nagel erachter zien te krijgen, om hem nog los te krijgen. Anders lukt het echt niet.

Bedankt voor de tip, ben dr super blij mee!!

racedoc
Forum-lid

Gebruikersavatar racedoc 29 apr 2011 11:19

Dat ben ik ook, mooie onzichtbare oplossing!

Plaats reactie