Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Beschadigde wervel

kass
Forum-lid

kass 16 aug 2009 17:36

Beste forummers,

Wellicht fietst er hier iemand rond die een soortgelijke beschadiging heeft opgelopen als ik en kan ik van haar/hem iets opsteken.

4 weken geleden zat ik op mijn stadsfiets om naar het station te fietsen. ik was nog zo dicht bij huis dat ik mijn jas aan het dichtritsen was toen mijn zadelpen-strop afbrak.
Hierdoor ben ik op mijn stuitje gevallen. Vervolgens naar huis gestrompeld en een pilletje genomen en maar vanaf huis gaan werken. Hoewel ik een pijnlijke rug had ben ik niet naar de huisarts of het ziekenhuis gegaan. De volgende dag weer naar mijn werk (mijn vrouw heeft me de eerste dagen op het station afgezet). Gelukkig zakte de pijn vlot en ik ben in die week zelfs een paar keer gaan trainen (hoewel het scherpe er af was en een putdeksel al pijnlijk voor mijn rug).
na anderhalve week moest ik en stapje harder lopern om de trein te halen en de pijnscheut die ik toen kado kreeg deed me besluiten om de huisarts te bellen voor een afspraak.

na 2 weken zat ik dus bij de huisarts die me vertelde dat ik een gekneusde rug had en dat ter uitsluiting er een foto gemaakt diende worden. Ik heb toen een afspraak gemaakt op een voor mijn handig moment (weer een paar dagen later).

Afgelopen dinsdagavond werden dan de fotos gemaakt (3 weken na de valpartij).
"Gaat u maar even op de gang wachten meneer"
Vervolgens komt er een arts van de eerste hulp aan die me vertelt dat ik rustig moet blijven zitten en dat ik ter observatie wordt opgenomen omdat ik een 'gebroken rug' heb. Dus met een bedje naar de eerste hulp gereden waar me wordt verteld dat ik me van straat had moeten laten ophalen door een ambulance. Toen ik vertelde dat de valpartij al een aantal weken geleden had plaatsgevonden en ik nog een paar 100 KM had gereden vielen de monden open en kwam men tot de slotsom dat de breuk dan in ieder geval stabiel is (gelukkig). Er is geconstateerd dat er een wervel gebroken/ingezakt is.

Het is me verboden te gaan trainen (ik rij wel als een bejaarde op mijn stadsfiets) en aanstaande woensdag moet ik voor een controle naar het ziekenhuis.

Nu wil ik me voorbereiden op mijn gesprek met de arts door een vragenlijstje te maken.
Zijn er mensen die ervaring hiermee hebben (hopelijk niet) en weten waar je op korten en lange termijn mee te maken kunt krijgen?

kass

lek............ker fietsen !!

Plaats reactie