Hallo allen,
In mijn schuur hangt een oud Concorde race frame. Deze fiets heeft een emotionele waarde voor me en ik wil er dus iets zinnigs mee doen, in dit geval opknappen en ombouwen tot singlespeed, daarbij met een schuin oog kijkend naar de Trek District.
Ik zou graag een riem aandrijving gaan gebruiken, maar vraag me af of iemand dat ooit wel eens heeft weten te doen met een bestaand frame? Er zal overduidelijk geslepen en gelast moeten worden (ook al omwille van het maken van een span systeem).
groeten,
Lawrence.
Raceframe > belt drive singlespeed
Je zal dan toch een stukje uit je achtervork moeten slopen om de belt te kunnen installeren, aangezien je zo'n riem niet kan openen en sluiten als een ketting..
Vandaar dat er voor belt drives speciale frames ontwikkeld worden.
Vandaar dat er voor belt drives speciale frames ontwikkeld worden.
"Courir, c\'est mourir un peu" - T. Krabbé
[quote="Daf treks"]Je zal dan toch een stukje uit je achtervork moeten slopen om de belt te kunnen installeren, aangezien je zo'n riem niet kan openen en sluiten als een ketting..
Vandaar dat er voor belt drives speciale frames ontwikkeld worden.[/quote]
Hi
Ja, dat was ook eigenlijk de vraagstelling, of iemand al eens een slijptol ter hande had genomen voor het frame aan te passen.
An sich is een normale ketting ook niet verkeerd, maar ik ben persoonlijk niet zo gecharmeerd van de spanner oplossingen die beschikbaar zijn.
Vandaar dat er voor belt drives speciale frames ontwikkeld worden.[/quote]
Hi
Ja, dat was ook eigenlijk de vraagstelling, of iemand al eens een slijptol ter hande had genomen voor het frame aan te passen.
An sich is een normale ketting ook niet verkeerd, maar ik ben persoonlijk niet zo gecharmeerd van de spanner oplossingen die beschikbaar zijn.
Cube AMS Comp 2010
Next: Specialized Roubaix òf Bianchi Via Nirone C2C ??
Next: Specialized Roubaix òf Bianchi Via Nirone C2C ??
Ik denk dat ze bij Santos nou niet gelijk staan te springen om dit soort info te delen. Wat je veel beter kan doen dat ik even contact opnemen met LeCadre in Koudekerke (Cas), daar kan je een custom frame laten maken maar Cas zal misschien ook wel te porren zijn om je Concorde om te bouwen. Staal is zijn ding en je weet zeker dat het goed gaat.
[quote="Laulau"]
[/quote]
Een drive belt zal ook gespannen moeten worden.
Heeft je frame horizontale uitvaleinden?
[/quote]
Een drive belt zal ook gespannen moeten worden.
Heeft je frame horizontale uitvaleinden?
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"