Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon Al 8.0 of Wilier Izoard blauw Ultegra SL 2009

barrys
Forum-lid

barrys 15 okt 2009 13:28

Ik ben momenteel op zoek naar een nieuwe racefiets en twijfel tussen de volgende 2 fietsen.

Canyon AL 8.0 ( http://www.canyon.com/_nl/racefietsen/b ... 4711o16or2 )

Wilier Izoard blauw Ultegra SL 2009 ( http://www.salden.nl/default.asp?pid=20 ... catid=2930 )

Ik rijd jaarlijks zo rond de 10.000km, niet competatief. Ben van plan regelmatig de bergen in te gaan en volgend jaar Marmotte te gaan rijden.
Ik ben 175 en weeg 72kg.

Zou graag jullie advies vragen die mijn keuze eventueel kunnen vergemakkelijken. Mijn twijfel zit ´m met name in de keuze voor Carbon ( Wilier) of Aluminium ( Canyon). Ik heb geen ervaring met Carbon. De Wilier is € 400 duurder, maar wellicht is ie het meer dan waard.

Alvast bedankt voor reacties.

basko
Forum-lid

basko 15 okt 2009 13:59

Ik heb de Izoard, meer dan tevreden over. Bovendien vind ik de looks van de Izoard ver uitstijgen boven die van de Canyon

pfff
Forum-lid

pfff 15 okt 2009 14:00

Als je de blauwe wil zou ik niet al te lang wachten, die gaat er namelijk uit met de volgende catalogus en zal worden vervangen door zilver/wit.

DeletedUser02
Forum-lid HC

DeletedUser02 15 okt 2009 21:21

De Willier is natuurlijk VEEEL mooier dan de Canyon. Je vergelijkt hier ook een stijve Duitser met een iets wat lossere Italiaan.

Ik ben verliefd op de Izoard, dus vrij bevooroordeeld.

patmaessen
Forum-lid

patmaessen 15 okt 2009 21:24

Canyon, zonder twijfel. Degelijker, minder crash gevoelig, stijver (ook wel prettig als je omlaag moet met een redelijk gangetje) en goedkoper. De emotie van de italiaan kost je alleen al 400 extra dus :-)

canyon81
Forum-lid

Gebruikersavatar canyon81 15 okt 2009 21:40

Alleen jammer dat de Canyon is uitverkocht. Binnenkort zullen de 2010 modellen leverbaar worden.
Eenvoud kenmerkt het ware.

pfff
Forum-lid