Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon Al 8.0 of Wilier Izoard blauw Ultegra SL 2009

barrys
Forum-lid

barrys 15 okt 2009 13:28

Ik ben momenteel op zoek naar een nieuwe racefiets en twijfel tussen de volgende 2 fietsen.

Canyon AL 8.0 ( http://www.canyon.com/_nl/racefietsen/b ... 4711o16or2 )

Wilier Izoard blauw Ultegra SL 2009 ( http://www.salden.nl/default.asp?pid=20 ... catid=2930 )

Ik rijd jaarlijks zo rond de 10.000km, niet competatief. Ben van plan regelmatig de bergen in te gaan en volgend jaar Marmotte te gaan rijden.
Ik ben 175 en weeg 72kg.

Zou graag jullie advies vragen die mijn keuze eventueel kunnen vergemakkelijken. Mijn twijfel zit ´m met name in de keuze voor Carbon ( Wilier) of Aluminium ( Canyon). Ik heb geen ervaring met Carbon. De Wilier is € 400 duurder, maar wellicht is ie het meer dan waard.

Alvast bedankt voor reacties.

basko
Forum-lid

basko 15 okt 2009 13:59

Ik heb de Izoard, meer dan tevreden over. Bovendien vind ik de looks van de Izoard ver uitstijgen boven die van de Canyon

pfff
Forum-lid

pfff 15 okt 2009 14:00

Als je de blauwe wil zou ik niet al te lang wachten, die gaat er namelijk uit met de volgende catalogus en zal worden vervangen door zilver/wit.

DeletedUser02
Forum-lid HC

DeletedUser02 15 okt 2009 21:21

De Willier is natuurlijk VEEEL mooier dan de Canyon. Je vergelijkt hier ook een stijve Duitser met een iets wat lossere Italiaan.

Ik ben verliefd op de Izoard, dus vrij bevooroordeeld.

patmaessen
Forum-lid

patmaessen 15 okt 2009 21:24

Canyon, zonder twijfel. Degelijker, minder crash gevoelig, stijver (ook wel prettig als je omlaag moet met een redelijk gangetje) en goedkoper. De emotie van de italiaan kost je alleen al 400 extra dus :-)

canyon81
Forum-lid

Gebruikersavatar canyon81 15 okt 2009 21:40

Alleen jammer dat de Canyon is uitverkocht. Binnenkort zullen de 2010 modellen leverbaar worden.
Eenvoud kenmerkt het ware.

pfff
Forum-lid

pfff 15 okt 2009 22:05

patmaessen schreef: Canyon, zonder twijfel. Degelijker, minder crash gevoelig, stijver (ook wel prettig als je omlaag moet met een redelijk gangetje) en goedkoper. De emotie van de italiaan kost je alleen al 400 extra dus :-)
Dat vind ik ook wel wat kort door de bocht, het crash gevoelige lijkt me weinig onderbouwt en ik ben zelf afgelopen zomer met een top van 86 de alpe d'Huez afgejaagt zonder dat ik me een moment onzeker voelde op de Izoard. Dat je betaald voor emotie dat klopt. er is hier iemand met een onderschrift wat een waarheid is als een koe "snobisme is een dure hobby" dat klopt maar een dergelijke bedrag geef ik wel uit aan een fiets waar ik een beetje verliefd op ben en niet aan iets wat alleen maar goed is.

patmaessen
Forum-lid

patmaessen 15 okt 2009 22:33

pfff schreef:
patmaessen schreef: Canyon, zonder twijfel. Degelijker, minder crash gevoelig, stijver (ook wel prettig als je omlaag moet met een redelijk gangetje) en goedkoper. De emotie van de italiaan kost je alleen al 400 extra dus :-)
Dat vind ik ook wel wat kort door de bocht, het crash gevoelige lijkt me weinig onderbouwt en ik ben zelf afgelopen zomer met een top van 86 de alpe d'Huez afgejaagt zonder dat ik me een moment onzeker voelde op de Izoard. Dat je betaald voor emotie dat klopt. er is hier iemand met een onderschrift wat een waarheid is als een koe "snobisme is een dure hobby" dat klopt maar een dergelijke bedrag geef ik wel uit aan een fiets waar ik een beetje verliefd op ben en niet aan iets wat alleen maar goed is.

Wist niet dat ik meteen alles moet onderbouwen om mijn menig te geven als ik mocht kiezen tussen 2 fietsen. Als ik onderuit zou gaan dan liever met een alu frame dan een full carbon. Al is het maar omvallen, heb ik in ieder geval met mijn eigen carbon frame wel. Dan moet je maar eens met 86 op een canyon de alpe d'huez af gaan, voel je je waarschijnlijk nog zekerder, afhankelijk van bandendruk, asfalt temperatuur, gewicht van de berijder (moet natuurlijk wel onderbouwd zijn :-)

canyon81
Forum-lid

Gebruikersavatar canyon81 15 okt 2009 22:57

pfff schreef:

Wat dat betreft heb ik dubbel geluk! Ik heb een goede fiets, nl een Canyon, en ik ben er ook nog eens helemaal weg van! Smaken verschillen, en dat is maar goed ook, maar het wil natuurlijk niet zeggen dat iemand die geen Italiaanse fiets koopt dit doet zonder de factor emotie mee te laten spelen.
Eenvoud kenmerkt het ware.

pfff
Forum-lid

pfff 15 okt 2009 23:01

Je mening geven staat je altijd vrij, en in de context van omvallen of beschadiging van Carbon heb je wellicht gelijk, ik gaf er de interpreatie aan dat je met de wilier sneller zou crashen en dat vind ik nogal een bruut en ononderbouwt statement.
Een crash staat in de vertaling gelijk aan een ongeval en vind ik dus iets anders dan beschadigingsgevoelig.

Ik heb nooit op de Canyon gereden dus kan er geen mening over geven, misschien is dat de betere fiets, maar zoals ik al zei voor eendergelijk bedrag wil ik ook graag iets wat me qua looks aanstaat en aangezien TS niet van plan is wedstrijden te rijden is dat meestal ook een belangrijke factor.

Hoe dan ook, smaak hoeft niet verstandig te zijn ;-)

elboutero
Forum-lid

elboutero 15 okt 2009 23:51

Izoard natuurlijk!
Cervelo S3D - Canyon Aeroad CF SL - Cannondale Scalpel Si-3

ace1978
Forum-lid

ace1978 16 okt 2009 00:14

Ga voor wat je zelf het mooiste vind, dat lijkt me het belangrijkste! Ik zou voor de Izoard gaan, even alleen afgaand op de looks. Als je van Italiaans design en emotie houdt, heb je daar vaak ook wat meer van over. Zo heb ik vorige week een Pinarello Prince gekocht, maar koop wellicht voor de helft van het geld een even goed Canyon Ultimate CF frame. Het is een beetje appels met peren vergelijken en is sterk afhankelijk van wat je mooier vindt en wat je daar dan ook nog eens voor over hebt.

Plaats reactie