nieuwe voorvork
-
theflyingdutchman
- Forum-lid
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 20 okt 2009 18:14
Hallo!
Mijn verende voorvork (RockShox Judy) is na zo'n vijf jaar enigszins overleden dus het wordt tijd voor een nieuwe. Ik ben echter helemaal niet thuis in die dingen dus hoop dat jullie me wat advies kunnen geven. Zoek voor tussen de 200 en 300 euro een degelijke vork voor V-Brakes. Gewicht maakt me niet uit, zoek iets dat weinig onderhoud vergt. Hij moet in een Giant ATX team hardtail komen. Ben zelf ongeveer 67 kilo en gebruik m'n atb vooral voor wintertraining voor het wielrenseizoen, met name toertochten e.d. en af en toe een uitstapje in de Engelse bossen. Voor vlakke ritten gebruik ik m'n crossfiets, dus neem de atb echt alleen mee voor het stevige offroad gebeuren. D'r is zoveel te koop dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Kunnen jullie me wat tips of ideeen geven? Heb bijvoorbeeld de Rockshox Tora gezien, maar van de Tora zijn ook weer verschillende versies en zie het verschil niet echt. Bedankt!
Mijn verende voorvork (RockShox Judy) is na zo'n vijf jaar enigszins overleden dus het wordt tijd voor een nieuwe. Ik ben echter helemaal niet thuis in die dingen dus hoop dat jullie me wat advies kunnen geven. Zoek voor tussen de 200 en 300 euro een degelijke vork voor V-Brakes. Gewicht maakt me niet uit, zoek iets dat weinig onderhoud vergt. Hij moet in een Giant ATX team hardtail komen. Ben zelf ongeveer 67 kilo en gebruik m'n atb vooral voor wintertraining voor het wielrenseizoen, met name toertochten e.d. en af en toe een uitstapje in de Engelse bossen. Voor vlakke ritten gebruik ik m'n crossfiets, dus neem de atb echt alleen mee voor het stevige offroad gebeuren. D'r is zoveel te koop dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Kunnen jullie me wat tips of ideeen geven? Heb bijvoorbeeld de Rockshox Tora gezien, maar van de Tora zijn ook weer verschillende versies en zie het verschil niet echt. Bedankt!
-
theflyingdutchman
- Forum-lid
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 20 okt 2009 18:14
Vaste vork wil ik niet, dan kan ik bijna net zo goed m'n crossfiets gebruiken.
Waarom is luchtgeveerd beter/coil vermijden? Bedankt voor de tip in ieder geval.
Recon is inderdaad een goeie optie, heb je daar ervaring mee?
Waarom is luchtgeveerd beter/coil vermijden? Bedankt voor de tip in ieder geval.
Recon is inderdaad een goeie optie, heb je daar ervaring mee?
Lucht is beter instelbaar, als je bij een veer pech hebt moet je er zelfs een andere veer in laten zetten, bijv. een hardere. Een luchtgeveerde is ook wat lichter iha.
Qua performance zal het wat van het specifieke model afhangen, maar (bijna?) alle highend XC vorken zijn met lucht (ook wegens gewicht natuurlijk).
Maar wat is je budget? Boven de Tora reeks zit nog de Recon, Reba en SID range, maar 't is maar net wat je er aan besteden wilt natuurlijk..
Qua performance zal het wat van het specifieke model afhangen, maar (bijna?) alle highend XC vorken zijn met lucht (ook wegens gewicht natuurlijk).
Maar wat is je budget? Boven de Tora reeks zit nog de Recon, Reba en SID range, maar 't is maar net wat je er aan besteden wilt natuurlijk..
Aangezien de nieuwe vork geschikt moet zijn voor velgremmen, wordt de keus een stuk overzichtelijker. Vooral in het hogere segment worden v-brake nokken maar op enkele modellen aangeboden.
Met deze benadering wordt het bos een stuk leger.
Met deze benadering wordt het bos een stuk leger.
Jens Voigt has four heart rate training zones: anger, rage, fury and breakaway.
-
klaas-kippegaas
- Forum-lid
- Berichten: 283
- Lid geworden op: 23 mei 2009 20:36
Magura Odur, Rockshox Sid Race, Marzocchi 33 TST2, Rockshox Reba Team, allemaal voor v-brakes te vinden op internet voor zo rond de 325 euro.
Tora heb je overigens in Solo Air of U-turn dan is de veerweg verstelbaar tussen geloof ik 100 en 130mm, is in beide gevallen nog wel met een stalen veer.
Luchtvering werkt overigens een flink stuk beter dan alleen olie of veer, is alleen wel een stapje duurder....
Tora heb je overigens in Solo Air of U-turn dan is de veerweg verstelbaar tussen geloof ik 100 en 130mm, is in beide gevallen nog wel met een stalen veer.
Luchtvering werkt overigens een flink stuk beter dan alleen olie of veer, is alleen wel een stapje duurder....
-
theflyingdutchman
- Forum-lid
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 20 okt 2009 18:14
http://www.futurumshop.nl/ice.cgi?templ ... 0005-N0810
dit is een Recon met luchtvering en voor V-brakes, als ik jullie goed begrijp zou dit wel een prima keuze zijn voor mijn budget (200-300)?
Bedankt voor de tips in ieder geval.
dit is een Recon met luchtvering en voor V-brakes, als ik jullie goed begrijp zou dit wel een prima keuze zijn voor mijn budget (200-300)?
Bedankt voor de tips in ieder geval.