DT240S gebarsten
Hallo,
Ik rij sinds een handvol jaren op MTB met naven van DT, nml. type 240S. onnodig te zeggen dat dit een supernaaf is die bij het bollen bijna geen weerstand laat optekenen.
Ik ben daar zo tevreden van dat ik dit jaar een gelijkaardige wielset heb laten vlechten voor in de koersfiets. Ook hier heb ik niets dan lof over.
Tot ik deze week bij het kuisen van m'n MTB merk dat er een spaakgat van de voornaaf is doorgescheurd.
Ik heb reeds contact opgenomen met LBS en ze gaan dit voorleggen aan de verdeler.
Heeft hier iemand ervaring mee, want voor mij is dit de eerste keer dat ik hoor dat een DT naaf kan stuk gaan?
Ter info: het spaakpatroon is 3 maal kruis gespaakt en niet recht (radiaal of zo)
Ik rij sinds een handvol jaren op MTB met naven van DT, nml. type 240S. onnodig te zeggen dat dit een supernaaf is die bij het bollen bijna geen weerstand laat optekenen.
Ik ben daar zo tevreden van dat ik dit jaar een gelijkaardige wielset heb laten vlechten voor in de koersfiets. Ook hier heb ik niets dan lof over.
Tot ik deze week bij het kuisen van m'n MTB merk dat er een spaakgat van de voornaaf is doorgescheurd.
Ik heb reeds contact opgenomen met LBS en ze gaan dit voorleggen aan de verdeler.
Heeft hier iemand ervaring mee, want voor mij is dit de eerste keer dat ik hoor dat een DT naaf kan stuk gaan?
Ter info: het spaakpatroon is 3 maal kruis gespaakt en niet recht (radiaal of zo)
-
- Forum-lid
Ik heb hier toch wel eens vaker een Dt naaf gezien die op een spaakgat was gescheurd.
Uit mijn hoofd een achternaaf met de scheur in de flens aan de driveside.
Het ging ook om een wegwiel.
Uit mijn hoofd een achternaaf met de scheur in de flens aan de driveside.
Het ging ook om een wegwiel.
Als je Campa hebt, wil je echt nooit meer iets anders
Thanks.