Santos SRR-05 (Rohloff met riem)
http://www.santosbikes.com/
Aankondiging voor de bike-motion:
"............en de racefiets SRR-05 met riem, de eerste racefiets met riem-aandrijving en Rohloff-naaf."
Ideale trainingsfiets (pekel, regen) voor de winter lijkt me.... Of als trekking racefiets? Woon-werk racefiets?
Na gebruik in modder en regen even met de hogedrukspuit reinigen en geen centje pijn.
Iemand al plaatjes kunnen ontdekken?
Aankondiging voor de bike-motion:
"............en de racefiets SRR-05 met riem, de eerste racefiets met riem-aandrijving en Rohloff-naaf."
Ideale trainingsfiets (pekel, regen) voor de winter lijkt me.... Of als trekking racefiets? Woon-werk racefiets?
Na gebruik in modder en regen even met de hogedrukspuit reinigen en geen centje pijn.
Iemand al plaatjes kunnen ontdekken?
Als trekking/woon werk fiets! Spatbordjes, evt. achterdragertje voor wat spullen. En gaan met die banaan! 
Het rijd in ieder geval best lekker, zo'n beltdrive. Maar voor de 'echte' racefietser is de rohloff wat te zwaar ben ik bang...
Ben benieuwd, we gaan het zien op de bike motion
Het rijd in ieder geval best lekker, zo'n beltdrive. Maar voor de 'echte' racefietser is de rohloff wat te zwaar ben ik bang...
.Jeroen. schreef:Als trekking/woon werk fiets! Spatbordjes, evt. achterdragertje voor wat spullen. En gaan met die banaan!
Het rijd in ieder geval best lekker. Maar voor de 'echte' racefietser wat te zwaar...
Heb je er al op gereden dan? Of bedoel je iets anders?
Kwam tijdens de AGR al eens iemand tegen op een handgebouwde Duitse Marschall racefiets met Rohloff. Was er erg tevreden over want geen of amper onderhoud en veeeel goedkoper in ketting en tandwielen. De man was een echte kilometervreter, ook in de bergen, en had nooit problemen. Hij had ook schijfremmen laten monteren. Een bijzonder geval. http://marschall-framework.de
.Jeroen. schreef:Ik kwam bij toeval wel iets anders tegen...
Wow, wat een mooie fiets zeg! Prachtig geintegreerde bagagedrager ook nog! Superstrakke spatbordjes!
Hoe wordt hiermee geschakeld? Kan het niet goed zien op de foto. Ook lijken er geen kabels uit de sti-shifters te komen. Schijfremmen; prachtige kilometervretende onderhoudsarme trainingsfiets.... Niet zo snel als een echte koersfiets, maar daar koop je hem dan ook voor. Eentje om mee te trainen, de ander om echt mee te knallen.
http://www.englishcycles.com/bikepics/rob/winter.htm
Mooier dan de Marschall

- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Auke schreef: Hoe wordt hiermee geschakeld? Kan het niet goed zien op de foto. Ook lijken er geen kabels uit de sti-shifters te komen.
Ik gok erop dat het toch met de sti-shifters gebeurd.
Hier zie je in iedergeval de kabel

Bovenstaande fiets is uitgerust met een Sunrace groep van Sturmey Archer
(in combi met die rohloff natuurlijk
)
(in combi met die rohloff natuurlijk
De één is een stylist, de ander knakt gewoon z'n fiets in tweeën
LRTV Swift
LRTV Swift