Busted carbon?
- chassepatate
- Forum-lid
Vandaag zag ik een wel vreemd "scheurtje" in de achtervork t.h.v. het bottombracket, het betreft een Giant TCR Composite uit 2006.
Heeft misschien iemand een zelfde type frame waar dit ook zichtbaar is, of moet ik op zoek naar een ander frame?
http://img26.imageshack.us/img26/3203/dsc02079o.jpg
Heeft misschien iemand een zelfde type frame waar dit ook zichtbaar is, of moet ik op zoek naar een ander frame?
http://img26.imageshack.us/img26/3203/dsc02079o.jpg
-
- Forum-lid
Ziet er zo op het eerste gezicht uit als een 'normale' onregelmatigheid in de carbon layers.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Dan weet je meer dan ik?Frank Schneider schreef:Gepasseerd station.
Frame gekocht op Marktplaats. Ondanks dat coulanceregeling van Giant met bijbetaling, via Giant-dealer. Is echter duurder dan reparatie.

Laat ik hopen dat het niet een 1-2tje is om die carbongast aan te prijzen.. ik verbaas me nergens meer over onderhand :rolleye:
Alsnog kun je proberen het via de oude eigenaar te regelen.
Ondanks alle indianenverhalen over carbonreparatie geloof ik nog steeds dat er vakmensen zijn, die dit kunnen repareren.
Dat zal best, alleen lopen er ook heel wat indianen tussen..
- chassepatate
- Forum-lid
Als het frame in kleur gespoten was geweest had ik het waarschijnlijk niet eens opgemerkt, maar het hoort i.d.d. niet. Ik ga sowieso even contact opnemen met Giant, gaan ze moeilijk doen dan heb ik een goed excuus om een andere fiets uit te zoeken
alleen geen Giant meer dan...

-
- Forum-lid
Chasse Patate schreef:Als het frame in kleur gespoten was geweest had ik het waarschijnlijk niet eens opgemerkt, maar het hoort i.d.d. niet. Ik ga sowieso even contact opnemen met Giant, gaan ze moeilijk doen dan heb ik een goed excuus om een andere fiets uit te zoekenalleen geen Giant meer dan...
Als je een nieuwe wilt moet je dat doen.
Ik zou hem laten repareren. Als je contact opneem met M. kan je zelf horen, dat hij niet bij de indianen hoort.
-
- Forum-lid HC
Misschien ligt het aan mijn monitor maar ik zie niets aparts, sowieso even langs de dealer. Waarom eerst andere dingen proberen??
-
- Forum-lid
Het zou kunnen komen door verkeerd monteren van de bracket of bracketcup.
Als je Campa hebt, wil je echt nooit meer iets anders
- chassepatate
- Forum-lid
@ wasbeer: het zit net in de bocht waar de achtervork begint. Er zit een lichte horizontale steep van ongeveer 2,5 cm precies in de bocht.
@campa-super: lijkt me stug, de bracket is nog nooit vervangen.
Heb eventjes vergeleken met eenzelfde TCR uit 2006, daar zit dit niet, dus lijkt mij dat dit niet echt hoort.
Voor zover ik begrepen heb geeft Giant 5 jaar garantie op frame en vork, maar dat model wordt niet meer gemaakt.
Heeft iemand ervaring hoe Giant omgaat met dit soort zaken?
@campa-super: lijkt me stug, de bracket is nog nooit vervangen.
Heb eventjes vergeleken met eenzelfde TCR uit 2006, daar zit dit niet, dus lijkt mij dat dit niet echt hoort.
Voor zover ik begrepen heb geeft Giant 5 jaar garantie op frame en vork, maar dat model wordt niet meer gemaakt.
Heeft iemand ervaring hoe Giant omgaat met dit soort zaken?