Spaken continu kapot
Anderhalf jaar geleden heb ik een nieuwe racefiets gekocht.
Na een half jaar heb ik er een nieuw achterwiel in laten zetten omdat er steeds spaken sneuvelde en op aanraden van mijn fietsenmaker heb ik er een Regida DPX velg op laten zetten met extra dikke spaken.
Hiermee zou het probleem opgelosd MOETEN zijn.
Ik heb dit wiel inmiddels een jaar en na een maand of vier ging de eerste spaak kapot.
Kan gebeuren dacht ik nog, inmiddels sta ik nu voor de vierde keer achterelkaar bij mijn fietsenmaker met tussenpauze van twee weken. Nadat er eerder ook nog twee keer een spaak is gebroken.
Mijn fietsenmaker vroeg me op welke manier ik fietste maar ik denk eerlijkgezegd dat hij een prutser is. Hij gaat me nu voor de zevende keer terugsturen met een gerepareerde spaak zodat ik over twee weken weer bij hem ben.
Wat is jullie visie hierop. Een goed gespaakt wiel zou toch nooit kapot mogen gaan, zeker niet met extra dikke spaken.....toch???
Na een half jaar heb ik er een nieuw achterwiel in laten zetten omdat er steeds spaken sneuvelde en op aanraden van mijn fietsenmaker heb ik er een Regida DPX velg op laten zetten met extra dikke spaken.
Hiermee zou het probleem opgelosd MOETEN zijn.
Ik heb dit wiel inmiddels een jaar en na een maand of vier ging de eerste spaak kapot.
Kan gebeuren dacht ik nog, inmiddels sta ik nu voor de vierde keer achterelkaar bij mijn fietsenmaker met tussenpauze van twee weken. Nadat er eerder ook nog twee keer een spaak is gebroken.
Mijn fietsenmaker vroeg me op welke manier ik fietste maar ik denk eerlijkgezegd dat hij een prutser is. Hij gaat me nu voor de zevende keer terugsturen met een gerepareerde spaak zodat ik over twee weken weer bij hem ben.
Wat is jullie visie hierop. Een goed gespaakt wiel zou toch nooit kapot mogen gaan, zeker niet met extra dikke spaken.....toch???
Te voet boven...
is ook boven
is ook boven
vincent75 schreef:Wat is je gewicht?
Neem aan dat het geen federgewicht is, maar als een wiel speciaal voor je is gespaakt met zwaardere spaken, moet het je gewicht toch moeten kunnen hebben.
Veel standaard wielen hebben een hoge og zelfs geen gewichtlimiet.
Denk eerder dat er iedere keer maar één spaak (de kapotte) wordt vervangen.
Men doet er verstandig aan om, zeker bij een 'zwaargewicht wiel', alle spaken te vervangen. De spaekn die nog heel zijn hebben meestal wel een extra belasting gehad en zijn de volgende die sneuvelen.
boetoek schreef:oud wielrenner zelfs.......dus............een specialist......
Misschien niet zo'n specialist op het gebied van wielen.
Denk dat je met recht mag zeggen dat wielen een vak apart is.
Je komt er eigenlijk zo achter: vraag een keer of hij met de spaakspanniggsmeter aan de gang is geweest.
Zo niet, probeer het ergens anders