Ultegra 6700 Shifters
-
- Forum-lid
Hallo,
Heb deze shifters op de fiets gemonteerd alleen nu zit ik met de buiten kabels van de derailleur kabels. De kabels hebben aan de ene kant een soort tuitje zitten; moet deze aan de kant van de shifter of aan de kant die naar de derailleur toe gaat??
Zou iemand misschien bij zijn ultegra groep onder het rubber kapje van de shifter kunnen kijken hoe de aansluiting er daar uitziet? met of zonder tuitje?
Alvast bedankt
Heb deze shifters op de fiets gemonteerd alleen nu zit ik met de buiten kabels van de derailleur kabels. De kabels hebben aan de ene kant een soort tuitje zitten; moet deze aan de kant van de shifter of aan de kant die naar de derailleur toe gaat??
Zou iemand misschien bij zijn ultegra groep onder het rubber kapje van de shifter kunnen kijken hoe de aansluiting er daar uitziet? met of zonder tuitje?
Alvast bedankt
Cannondale SuperSix EVO Hi-Mod
Cervélo R3SL
BMC CX02
Cervélo R3SL
BMC CX02
Hoi,
Ik heb net zelf de Ultegra 6700 groep gemonteerd, bij de derailleur buitenkabels zit aan 2 kanten zo'n zwart tuitje. Volgens de handleiding (die je bij shimano gewoon kan downloaden in PDF formaat) moet je dat tuitje ook in de 6700 STI greep monteren.
In de PDF staat: Insert the inner cable so that the inner end cap goes into the winder
unit as far as it can go.
Jij bedoelt dus de 'end cap'
PDF heet: SI-6SC0A-001-ENG_v1_m56577569830671291.pdf
Gr
BigFloor
Ik heb net zelf de Ultegra 6700 groep gemonteerd, bij de derailleur buitenkabels zit aan 2 kanten zo'n zwart tuitje. Volgens de handleiding (die je bij shimano gewoon kan downloaden in PDF formaat) moet je dat tuitje ook in de 6700 STI greep monteren.
In de PDF staat: Insert the inner cable so that the inner end cap goes into the winder
unit as far as it can go.
Jij bedoelt dus de 'end cap'
PDF heet: SI-6SC0A-001-ENG_v1_m56577569830671291.pdf
Gr
BigFloor
Canyon's in 2XL: Aeroad CF SLX '24, Ultimate CF SL '18, AL SLX '18 & Grail2 CF SL '24
-
- Forum-lid
Ja de binnen kabel gaat via de onderkant van de shifter erin; waardoor hij er aan de bovenkant uitkomt. Om deze kabel moet een buiten kabel. Nu heb ik een buiten kabel met aan beide kanten een eindstuk/tuitje, maar nu zit aan 1 kant nog een extra tuitje dat veel smaller is en ongeveer 1 cm lang is.
Zie hier foto's eerste is van kabeltje, wel de kabel die achteraan de derailleur zit maar ze zijn identiek. Hier zie je 2 verschillende uiteinden.
[img=http://img23.imageshack.us/img23/2707/img0076fy.jpg]
Dan een close up van het tuitje met verlengstuk
[img=http://img22.imageshack.us/img22/3699/img0077jp.jpg]
En een close up van de andere kant
[img=http://img22.imageshack.us/img22/5128/img0078hr.jpg]
En welke van die 2 kanten moet nu aan de kant van de shifter komen?
Er staat niet duidelijk beschreven welke aan welke kant hoort te zitten.
Zie hier foto's eerste is van kabeltje, wel de kabel die achteraan de derailleur zit maar ze zijn identiek. Hier zie je 2 verschillende uiteinden.
[img=http://img23.imageshack.us/img23/2707/img0076fy.jpg]
Dan een close up van het tuitje met verlengstuk
[img=http://img22.imageshack.us/img22/3699/img0077jp.jpg]
En een close up van de andere kant
[img=http://img22.imageshack.us/img22/5128/img0078hr.jpg]
En welke van die 2 kanten moet nu aan de kant van de shifter komen?
Er staat niet duidelijk beschreven welke aan welke kant hoort te zitten.
Cervélo R3SL
BMC CX02
Cervélo R3SL
BMC CX02
-
- Forum-lid
Zo heb ik hem ook gemonteerd, hopelijk goed. Ik vind hem nog wel redelijk zwaar schakelen zwaarder dan bij de oudere types, hoort dit zo of heb ik het zelf verkeerd in elkaar geknutseld?
Cervélo R3SL
BMC CX02
Cervélo R3SL
BMC CX02
-
- Forum-lid
Fiets nu helemaal klaar met de nieuwe groep erop. Tijdens het fietsen valt het schakelen wel mee; misschien dat de voorkant iets zwaarder gaat dan met de oudere types shifters, al met al zeer blij met deze nieuwe groep.
Cervélo R3SL
BMC CX02
Cervélo R3SL
BMC CX02
Kabel zit goed, zo heb ik em ook zitten. En ja, bij mij voelt het ook iets zwaarder aan als de vorige Ultegra groep als je schakelt
(bij mij lopen de kabels ook nog eens door het stuur, FSA K-Wing)
Ik heb er helaas nog niet mee kunnen rijden, wacht nog op mijn pedalen
(bij mij lopen de kabels ook nog eens door het stuur, FSA K-Wing)
Ik heb er helaas nog niet mee kunnen rijden, wacht nog op mijn pedalen
Canyon's in 2XL: Aeroad CF SLX '24, Ultimate CF SL '18, AL SLX '18 & Grail2 CF SL '24
-
- Forum-lid
Allemaal bedankt voor het meedenken, heb ook zin om er een keer een ritje op te maken maar het weer laat het nog niet toe.
Cervélo R3SL
BMC CX02
Cervélo R3SL
BMC CX02
Ik ben ook bezig deze shifters te monteren. Bij mijn shifters zat een standaard kabelsetje: dus met normale buitenkabels zonder 'tuitjes', maar losse 'caps'. Zwarte plastic en zilverkleurige metalen caps.
De zwarte caps passen op de dunne deraillieurkabels en de metalen caps op de dikkere remkabels. Ik heb ze gemonteerd bij de kebelgeleiders op het frame.
Nu heb ik daar waar de buitenkabels in de shifters gaan geen caps gemonteerd. Is het noodzakelijk dat alsnog te doen, of kan het geen kwaad zo?
De zwarte caps passen op de dunne deraillieurkabels en de metalen caps op de dikkere remkabels. Ik heb ze gemonteerd bij de kebelgeleiders op het frame.
Nu heb ik daar waar de buitenkabels in de shifters gaan geen caps gemonteerd. Is het noodzakelijk dat alsnog te doen, of kan het geen kwaad zo?
... más allá ...
-
- Forum-lid
Ik zou daar wel een cap gebruiken omdat de kabel dan wat beter vast zit in de shifter, tenminste zo heb ik het gedaan.
Cervélo R3SL
BMC CX02
Cervélo R3SL
BMC CX02
Ok, pfff ... kan ik de boel weer uit elkaar halen
. Maar goed, beter maar in een keer goed doen dan. Ik heb in een ander topic overigens onlangs mijn twijfels geuit over het zelf kunnen monteren van de shifters en kabels. Ik ben er nog niet, maar ben toch wel blij aan de klus begonnen te zijn. Het 'lezen' van de Shimano handleiding is niet heel eenvoudig en het monteren is voor een belangrijk deel ook een kwestie van 'trial and error', maar als het dan uiteindelijk lijkt te gaan lukken geeft dat wel een voldaan gevoel.

... más allá ...